poes savonds ineens bang

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
jaaphaasnoot1962
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2019 22:48

poes savonds ineens bang

Bericht door jaaphaasnoot1962 »

luna 4 jr geeft sinds een week rare signalen, zit op een stoel en als haar stiefbroer(samen opgegroeit) in de buurt komt gaat ze brommen, zit ook een beetje in elkaar gedoken. als ik haar dan aandacht wil geven blaast ze in eerste instantie. daarna komt er eingszins weer rust. broer lijkt het niet begrijpen. nu heb ik een tuin, met een katten ren.
het lijkt nu ze in de winter binnen waren, onrustig worden savonds, misschien ergens van geschrokken. ik kan buiten niks ontdekken. nu loopt ze weer rond met broer in de buurt. ik begrijp dit gedrag niet.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: poes savonds ineens bang

Bericht door Zotvanpoezen »

Misschien is er met haar gezondheid iets aan de hand. Verandering in het gedrag heeft meestal een medische oorzaak. Ze heeft misschien ergens pijn of voelt ze zich niet niet goed? Best eens naar de dierenarts mee gaan.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
EllenR
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2019 06:40

Re: poes savonds ineens bang

Bericht door EllenR »

Misschien is ze ergens van geschrokken of is er iets gebeurd toen er niemand aanwezig was waardoor ze even haar zelfvertrouwen kwijt was. Wat er hierboven werd gezegd (gezondheid gerelateerd) lijkt me ook een logische verklaring voor de plotse gedragsverandering.
Gul93
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2020 13:52

Re: poes savonds ineens bang

Bericht door Gul93 »

Hallo,

Mijn kitten is afgelopen vrijdag ingeënt en sinds dien doet ze wat raar. Ze eet wat minder, slaapt wat meer, speelt nog wel en drinkt ook goed. Alleen zet ze heel vaak een heksenrug op (meestal zonder herleidbare oorzaak) gaat ze daarbij heel gek springen en wegsprinten. Eerder deed ze dit nooit en kon ze heel goed aanpassen aan onbekende geluiden. Ook likt ze vaak haar lippen, ik las dat dit tekenen van stress zijn. Maar het is een beetje tegenstrijdig gezien ze wel gewoon op mijn schoot slaapt, speelt en zich laat aaien. Er is van het weekend ook wat bezoek geweest en kan het zijn dat ze misschien daarvan overprikkeld is of is het toch de inenting?

En in de avond is ze nog onrustiger.

Ik hoop dat iemand wat ideeën hier over heeft, want ik maak me er zorgen om.
Plaats reactie