Nieuw kitten en onze hond

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Novi2018
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2018 11:08

Nieuw kitten en onze hond

Bericht door Novi2018 »

Hallo Allemaal,

Allereerst sorry als dit bericht twee keer op het forum is geplaatst. Ik had er al eentje aangemaakt, maar ik kan het nergens meer vinden. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd :roll:

Nog niet zo heel lang geleden heb ik mijn liefste poes op 18 jarige leeftijd moeten laten gaan. Ondanks dat ik haar verschrikkelijk mis en mij aan een kant ook schuldig voel, is er een kleintje dat mijn hart gestolen heeft. Sinds gister heeft Novi (11 wkn) een fijn huisje bij mij.

Naast dat ik altijd een kat heb gehad, heb ik nog een hele lieve hond (Engelse Springer, 13 jr.). De hond is dus katten gewend en is ook altijd heel vriendelijk en enthousiast. Nu is het zo dat Novi hier niets van moet hebben. Blazen, grommen, en het liefst vlucht ze weg. De hond doet er weinig mee. Heeft een beetje geblaft omdat ze niets van al dat geblaas snapte, maar zal haar absoluut niets doen.

Nu begrijp ik dat een dag heel kort is voor een kitten dat geen honden gewend is, en het gaat ook al iets beter dan gisteren. Soms liggen ze beide bij mij en gaat het goed... Tot de hond zijn oren beweegt, ogen open doet of iets te hard ademhaalt... :-P Ik vind het ergens nog wel grappig, maar wil niet dat dit zo blijft natuurlijk.

Hoe lang kan/mag dit duren? En is er iets dat ik kan doen?

Bedankt!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuw kitten en onze hond

Bericht door Zotvanpoezen »

Met zo een brave hond komt alles wel vanzelf in orde. Laat Novi er rustig aan wennen. Hij zal wel snel begrijpen dat de hond geen kwade bedoelingen heeft. Binnenkort zal hij er zelf mee willen spelen en hem uitdagen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw kitten en onze hond

Bericht door Dinky »

Met een week zou je in ieder geval verbetering gaan verwachten. Het kitten vind het natuurlijk nog een groot eng wezen dat hij niet kent maar moet dus wel steeds beter snappen dat dat dier hem niets doet.
Jouw hond reageert zo te lezen relaxed dus dan verwacht je dat het vertrouwen wel gaat groeien ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Novi2018
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2018 11:08

Re: Nieuw kitten en onze hond

Bericht door Novi2018 »

Bedankt voor jullie reacties. Dan laat ik het gewoon even op z'n beloop. Ik dacht al wel dat dit de enige manier zou zijn hoor, maar ik vroeg mij af of er iets was dat ik nu (al) kon doen.

Fijne feestdagen :)
Plaats reactie