Kat voelt zich niet zo lekker

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Meganvosx
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2018 07:44

Kat voelt zich niet zo lekker

Bericht door Meganvosx »

Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn kater Timmie van bijna 2 jaar. Hij begon een week of 3 ineens met plassen naast de bak, en na €400 aan testen bleek dat het geen blaasgruis was, maar stress.
Ik woon aardig klein (studenten studio) en in het trappenhuis is inderdaad veel geluid etc want ze zijn aan het verbouwen (niet binnen bij mij). Ook geloof ik wel dat hij mijn stress kopieert want ik moet binnen een maand mijn huis uit zodat ze hier ook kunnen klussen.

Ik heb Feliway spray van de dierenarts gekregen en hij plast niet meer naast de bak, maar...

1. Hij eet zeker nog niet de helft van wat hij dagelijks hoort te eten. Hij kreeg even een tijdje urinary voer ingemengd met zijn gebruikelijke voer, en dat weigerde hij te eten, pikte zijn eigen brokjes er tussenuit maar daar hield hij ook mee op, vertrouwde het niet meer?
2. Hij is bijna té rustig. Het is normaal gesproken een heerlijke kater die de hele dag slaapt, om dan ‘s nachts uit zijn dak te gaan, en na het ontbijt gaat hij weer slapen. Nu maakt hij me niet meer wakker, en het ontbijt boeit hem niet zo. Hij speelt wel ‘s avonds maar zeker niet veel, niet zoals hiervoor
3. Mijn moeder heeft kittens thuis, en ik wil 1 vrouwtje nemen. Zal ik deze nu al nemen zodat ze hier even kunnen wennen, dat hij zich iets minder verveelt? Binnen een maand ga ik dus verhuizen, is het dan het slimst om nu aan de kitten te wennen, om later aan het huis te wennen, of alles in 1 keer?

Heeft iemand ervaringen met hoe rustig een kat precies word van feliway? Zou ik me zorgen moeten maken?
Hij eet trouwens wel, maar niet van harte. Natvoer is hij heel moeilijk mee; vind wel het vocht lekker maar laat de brokjes liggen.

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat voelt zich niet zo lekker

Bericht door castratenkoor »

Zou de warmte niet ook mee kunnen spelen? Hier zijn de katten ook veel slomer dan normaal en ze eten beduidend minder.

Ik zou het kitten pas nemen na de verhuizing. Als je ze dan beide tegelijk in de nieuwe woning zet is het voor beide neutraal terrein en dat zou positief kunnen werken bij de introductie.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Kat voelt zich niet zo lekker

Bericht door Fotokonijn »

Duidelijk verhaal van Dinie.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie