Onrustige Roxy buiten

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Onrustige Roxy buiten

Bericht door Dani_84 »

Onze Ivy is ook zo'n angstig meisje. Zij kan naar buiten in de afgezette tuin. Voordat we dat zo hadden, ging ze ook nooit de tuin uit, want dat durfde ze toch niet. ;-) Maar ze vindt het wel fijn dat er nu geen vreemde katten meer naar haar toe komen. Als het stil is in de buurt (geen buren die buiten zitten enz.) dan gaat ze wel lekker spelen en klimmen, maar liever zit zij gewoon lekker om zich heen te kijken. Bij haar heb ik echt gekeken naar wat haar lievelingsplekje was in de tuin en daar een plekje gemaakt waar ze zich veilig kan terugtrekken. Om een of andere reden zit ze graag bovenop het konijnenhok en aangezien de konijnen daar geen problemen mee hebben vind ik het prima. :-P

Mijn ervaring is dat ik met Ivy niet aan de lijn kan wandelen, omdat ze dat te spannend vindt en ze zo niet zelf kan bepalen wanneer ze wegschiet ergens voor. Ik ben bang om haar angstige gedrag dan nog erger te maken. Ik vind zoiets meer geschikt voor een stoere kat.

Verder toch ook kritisch kijken naar je thuissituatie. Is ze misschien heel bang voor de hond? Kun je een kattenkamer voor haar inrichten desnoods? Je schrijft dat ze zelfs bij het liggen de hele tijd oplettend is, dan zou ik voor haar toch een plek in huis creëren waar ze wel kan ontspannen. Onze Ivy valt inmiddels gewoon tussen ons in op de bank in een diepe slaap, maar het is bij ons thuis ook wel lekker rustig (mijn vriend en ik en onze andere kat Big die haar grote vriend is). Thuis is echt haar veilige haven en zo hoort het in mijn ogen ook te zijn.
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Gebruikersavatar
Roxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2016 18:20

Re: Onrustige Roxy buiten

Bericht door Roxx »

Het gat zit er al in en de ren is al gebouwd.
Nu alleen nog een klein tunneltje maken naar de ren toe, Platen erop en tegels erin.
Poeh ik vind zo'n ren bouwen al duur hihi, Als ik de hele tuin af zou moeten rasteren zou dat een fortuin kosten. Zeker met zo'n atleet als Roxy haha. Maar ik wil nu zien tweedehands rubberen tegels op te sporen (lekker zacht voor de pootjes als ze moeten springen).
Gebruikersavatar
Roxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2016 18:20

Re: Onrustige Roxy buiten

Bericht door Roxx »

Het is niet dat Roxy bang voor de hond is, S'avonds gaat ze soms bij de hond op de grond liggen.
Onze hond springt en is heel druk als er een onbekende binnenkomt en dan wordt ze wel bang maar dit gebeurd niet zo vaak. Verder kan ze bovenkomen waar de hond niet komt en het kittentje meestal ook niet dus ze zoekt daar haar rust ook wel op als ze die nodig heeft. De Ren is nu helemaal klaar, Alleen de inrichting nog. Dan hebben de katjes hun eigen veilige plekje buiten
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Onrustige Roxy buiten

Bericht door Dani_84 »

Wat fijn voor ze. Lief dat je dat zo snel voor ze geregeld hebt. Foto's?
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onrustige Roxy buiten

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn en wat lekker snel geregeld! Ik hoop dat ze er veel plezier aan gaan beleven. Zal even wennen zijn in het begin. Maar als ze merkt dat ze altijd weer naar binnen kan vluchten, wordt ze vast snel dapperder, ook buiten in de ren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie