Kat braakt van angst?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat braakt van angst?

Bericht door Sifra »

Het gebeurt steeds als je een dagje weg bent geweest. Is het misschien zo dat je dan een volle bak brokjes neerzet voor de hele dag? Als dat zo is, kan het zijn dat Lily te veel in één keer opeet en daardoor moet braken. Je zou als je weggaat naast haar bakje met een normale portie brokjes een voerautomaat neer kunnen zetten, bijvoorbeeld deze voerautomaat. Dan kan ze zich niet overeten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kat braakt van angst?

Bericht door Lily-Banjer »

castratenkoor schreef:En nogmaals als toevoeging. Het geld wat je uitspaart aan voer waar ze het slecht op doet ben je later 10 x zoveel kwijt aan dierenarts - kosten. Ook hier geldt: goedkoop is duurkoop.

Voor de goede orde: er zijn genoeg katten die het prima doen op mindere kwaliteit voer. Maar Lily is er daar niet één van zoals je al meermalen hebt gemerkt. Dus is het zaaks uit te zoeken waar ze het wel goed op doet. En je bent al meermalen tot de conclusie gekomen welk voer dat was. Mijn idee dus om niet meer steeds te wisselen, maar DAT voer te blijven geven waar ze het goed op doet. En dat niet steeds maar weer af te laten hangen van hoeveel geld er is als de zak al leeg is.

Kwestie van plannen - elke week wat apart leggen en een nieuwe zak kopen voor de oude op is.
Ik wil niet hard overkomen en ik begrijp heel goed dat het moeilijk is te leven met weinig geld te besteden, maar je valt wel steeds maar weer in herhaling, dat gaat al vanaf het begin zo. Heeft op die manier heel weinig zin als wij mee moeten denken als het weer fout gaat, doordat je toch weer gaat geven, waarvan je zelf al meermalen hebt gemerkt dat ze het er niet goed op doet.

.
Kijk maar naar je eigen citaten van september en oktober vorig jaar..........
Het kan best aan de brokken liggen hoor. Ik moet ze ook betere kwaliteit voer geven maar de komst van een baby is nogal duur natuurlijk. Het is geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen op het moment. Als ik wat meer had gehad qua geld, had ik betere kwaliteit voer gekocht natuurlijk! Alles voor ons meisje.
Trots personeel van:
Lily
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kat braakt van angst?

Bericht door Lily-Banjer »

Sifra schreef:Het gebeurt steeds als je een dagje weg bent geweest. Is het misschien zo dat je dan een volle bak brokjes neerzet voor de hele dag? Als dat zo is, kan het zijn dat Lily te veel in één keer opeet en daardoor moet braken. Je zou als je weggaat naast haar bakje met een normale portie brokjes een voerautomaat neer kunnen zetten, bijvoorbeeld deze voerautomaat. Dan kan ze zich niet overeten.

Ik zet inderdaad meerdere schaaltjes neer. We zijn toevallig vandaag weg en morgen weer terug, dus heb vanmorgen voor vertrek 2 standaards met water en brokken neergezet. Kan dus best hoor. Ik ga even kijken naar de link :)
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat braakt van angst?

Bericht door Rik »

Of iemand die 1 of twee keer de bakjes bij kan vullen (buurman/vrouw?).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kat braakt van angst?

Bericht door Lily-Banjer »

Net thuis van dagje+nachtje weg, en er lag geen braaksel! Wel een mekkerende Lily, maargoed dat neem ik voor lief haha. Had ze andere brokken gegeven waar ik nog een restje van had. Dus denk dat het dan toch aan de brokken van vorige keer lag!
Trots personeel van:
Lily
Plaats reactie