Kat miauwt zovaak dat

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Miauwerd
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2016 23:15

Kat miauwt zovaak dat

Bericht door Miauwerd »

Hallo

Ik maak me een beetje zorgen maak of ze vroeg overlijd. Rond de leeftijd van 10 of 12.

Mijn kat is een hele angstige kat, vooral op de straat, ik hou haar deze winter binnen just to be safe. Savonds met oke weer mag ze naar buiten.

Maar de vraag is dus. Als ik met haar eten ga spelen ze vond het hartstikke leuk om achter haar eten aan te lopen, hilarische beelden levert dat op evenals het laserdingetje.

Maar op schoot miauwt ze al bij de lichste aanraking. Soms wel soms niet. Ligt maar net hoe ze de dag voelt.

Soms kan ik haar zon stevige knuffel geven dat ik kan drukken wat ik wil ) bij wijze van spreken ' ze vind het prima.
En de volgende dag bij de lichste aanraking is het weer miauw miauw. En weg is ze.


Moet ik mij zorgen maken om dit miauw gedrag ?




Dat ze af en toe bang is voor haar eigen eten ?


Oja was ik vergeten. Soms als ze een tijd half uur ofzo op mijn schoot heeft gelegen. ELke keer als ik haar por kom er af, dan is het gelijk miauw miauw alsof ze aangeeft neeeeee of dat ze pijn heeft...

Ik weet niet of ik ermee naar de huisarts moet of niet, ( verspild geld)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat miauwt zovaak dat

Bericht door castratenkoor »

Naar de huisarts? Voor jezelf? Kun je gelijk vragen, waarom por ik in mijn kat? ;-)

Mijn eerst indruk van dit verhaal is dat jij klaarblijkelijk je kat niet begrijpt.
Als ik in mijn katten zou porren dan zouden ze ook miauwen denk ik. (of me een mep verkopen) Maar ik por nooit in mijn katten.

Probeer eens te letten op kattentaal en probeer eens te doen wat de kat prettig vindt en te laten wat de kat onprettig vindt.

Verder verbaas ik me erover dat je haar overdag binnen houdt en 's avonds naar buiten laat gaan. In het donker worden juist de meeste katten overreden. Andersom lijkt me raadzamer.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: Kat miauwt zovaak dat

Bericht door Dorien66 »

Welkom op het forum.

Ik zou toch maar wel even naar de dierenarts gaan, al was het maar om bijvoorbeeld huidproblemen uit te sluiten.

En ik zou nog eens overwegen of je de kat überhaupt wel naar buiten moet laten. Overreden worden is zeker met een bange kat altijd een groot risico. Zo'n bangerd schiet weg als 'ie schrikt en kijkt echt niet eerst of er een auto aankomt.

Tot slot is het misschien een goed idee om je op dit forum goed in te lezen over het wezen kat en kattengedrag. Je zou ook eens wat boeken over katten(gedrag) uit de bieb kunnen halen. Want zoals castratenkoor al stelt; waarom je kat porren? Eens een keer, bij een relaxte kat die niet van plan is op te schuiven of zo is dat prima. Bij zo'n angstig dier, dat dus waarschijnlijk heel gespannen is en misschien wel pijn heeft, is dat niet handig...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat miauwt zovaak dat

Bericht door Ilone »

Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niks van dit verhaal :icon_shifty:
Wat is nou precies het probleem/de vraag?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dorien66

Re: Kat miauwt zovaak dat

Bericht door Dorien66 »

De vraag die TS stelt, is of ze zich zorgen moet maken om dit gedrag.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat miauwt zovaak dat

Bericht door Ilone »

Ja maar welk gedrag..? Dat ze mauwt als ze van schoot af gepord wordt? Als mijn kat net lekker ligt op schoot, en ik wil ze er af hebben, dan wordt er ook gemauwd. Als in, "joh ik lig net zo lekker en ik wil er niet af"
Is dat meteen een reden om vermoedens te hebben dat ze vroeg overlijd..??
En bang voor haar eigen eten? Ik zie niks in het verhaal waaruit zou blijken dat ze bang is voor haar eten, dus die vraag begrijp ik niet.
Ik begrijp gewoon het hele stuk, en dus de hele vraagstelling niet.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dorien66

Re: Kat miauwt zovaak dat

Bericht door Dorien66 »

Oh zo. Je hebt gelijk. Ik begrijp het ook niet...
Cerna

Re: Kat miauwt zovaak dat

Bericht door Cerna »

Ilone schreef:Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niks van dit verhaal :icon_shifty:
Wat is nou precies het probleem/de vraag?
Ik zag het bericht gisterenavond ook al en ik had dezelfde reactie. Wat wil ze nu van ons?
En vervolgens dacht ik (het was al laat :smile: ) "la maar zitten"
Plaats reactie