Kat met verlatingsangst(?) sinds verhuizing

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Kat met verlatingsangst(?) sinds verhuizing

Bericht door xAngela »

Wij zijn in een half jaar tijd 2 keer verhuisd. De eerste keer hebben onze katten er helemaal geen last van gehad en waren ze allebei heel relaxed. Maar we zijn nu dus voor de tweede keer verhuisd (nu wel blijvend) en onze (gesteriliseerde) kat van bijna 3 jaar lijkt (daardoor?) opeens verlatingsangst te hebben. Zodra wij even de deur uit zijn begint ze enorm hard te miauwen, dit geluid gaat echt door merg en been. We wonen hier nu 2 weken, in het begin dacht ik dat het gewoon even wennen was maar het gedrag blijft aanhouden. Wat kunnen we hier aan doen? Ik lig momenteel op de bank zodat zij zich niet alleen voelt maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hopelijk heeft iemand hier een goede oplossing voor. Ik vind het zo ontzettend sneu voor d'r.
Snoepie11
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jan 2017 20:26

Re: Kat met verlatingsangst(?) sinds verhuizing

Bericht door Snoepie11 »

Vervelend zeg! Ik ben zelf ook verhuisd een tijdje terug, en heb toen Feliway gebruikt, weet niet of je dat kent? Dat is verdamper met een feromoon tegen stress. Misschien dat dit helpt om haar op haar gemak te laten voelen?

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... eek/169589
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat met verlatingsangst(?) sinds verhuizing

Bericht door Anne »

Als dat klagelijk gemiauw aanhoudt is het misschien een goed idee om haar eens te laten onderzoeken bij de da. Wellicht is ze ziek maar voor hetzelfde geld reageert ze zo op een andere omgeving
Je zou ook eens destress kunnen proberen van de huisdierendokter. Dat werkt stressverlagend
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie