Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt niet

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door jennli »

Waarom bel je t asiel? Heb toch wat geduld. Ze heeft de kattenbak nu niet gehaald. De volgende keer vast wel!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door jennli »

Haar urine ruikt waarschijnlijk erger doordat het sterk geconcentreerd is door het gebrek aan drinken. Hoop voor het poesje dat jullie niet nu al opgeven.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Myren »

Bloemetje, je hoeft echt nog niet gedemotiveerd te zijn! Ik hoop dat ze je bij het asiel ook gerust hebben kunnen stellen.
Laatst gewijzigd door Myren op 07 mar 2015 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door genm »

Nog niet opgeven, hoor! Ze heeft gegeten en gedronken vannacht. Dat is al hartstikke goed! Ik hoop dat jullie haar niet al teruggebracht hebben naar het asiel...
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door BloemTetsu »

Het belangrijkste is dat ze gegeten en gedronken heeft. Dat was al spannend genoeg en dan moet ze ook opeens de bak gaan vinden. Mini positief dat op de slaapbank plast. Dan zat ze op een hogere plek.
Ik heb 2 poezen (gehad) waarvan een angstig en de andere verwilderd. De een 1,5 de andere 2. Beide zijn op een gegeven moment uit hun schuilplek gekomen en gingen eten. De een is een knuffel geworden en de ander te jong gestorven maar zij was uit haar schulp gekropen.
Wat werkt is het niet opjagen en bij haar in de buurt gaan zitten. Ze komt wel.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Bloemetje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2015 12:34

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Bloemetje »

De kattenbak stond in de keuken (waar ze verstopt zat) en op het moment dat ze moest plassen in de woonkamer was deze dus niet in de buurt. Helaas stinkt het matras zo erg dat we een nieuwe moeten kopen, maar dat nemen we maar voor lief ;)

Op aanraden van het asiel houden we haar voorlopig alleen in de keuken. We hebben ook toch besloten om haar achter het aanrechtblok vandaan te halen want het is echt niet makkelijk om daar in en uit te komen, het is super nauw en wij konden haar niet benaderen. We hebben deze plek afgesloten zodat ze er niet meer in kan.
Ik heb in een verhuisdoos een gat geknipt en de bovenkant open gelaten. Ik heb er een dekentje ingelegd en een deken er overheen gelegd met een klein lichtkiertje. Daar zit Leila nu sinds zaterdagochtend 'verstopt'. Het gaat inmiddels stukken beter. In de doos kunnen wij haar aaien. 's nachts eet en drinkt ze en gebruikt ze de kattenbak. Gisterenavond zat ze ook ineens in het hoekje van het aanrecht. Wij hebben haar daar niet geprobeerd te benaderen maar ze bleef gewoon rustig zitten en naar ons kijken terwijl wij een beetje aan het opruimen en rommelen waren. Ik ben dus erg blij en ik vind het al een 100% vooruitgang.
Ze mauwt wel erg veel 's nachts wat ik erg zielig vind. Zaterdagnacht was het echt zo erg dat ik bij haar ben gaan kijken. Gisteren hebben we daarom ook de kattenboom in de keuken gezet en wat speeltjes klaargelegd. Daar is ze wel wat mee bezig geweest, maar toch hoorden we haar regelmatig mauwen. Ik hoop dat dit wel gauw minder wordt. Heb het idee dat ze misschien de andere katten uit het asiel mist?

In elk geval hartelijk dank voor alle reacties. De tips hebben zeker geholpen. Ook om de moed er in te houden!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Rik »

Fijn dat het al een stuk beter gaat. Ze is dus 's-nachts wel op onderzoek gegaan door de woonkamer. En in een vreemd huis wist ze even niet meer waar die rare bak stond ;)

Het kan natuurlijk wel zijn dat ze de aanwezigheid van "andere katten" mist. Of misschien vindt ze het gewoon "te stil". Ik neem aan dat ze een solo-poes is (en voorlopig even blijft). Als ze helemaal gewend is kun je natuurlijk wel onderzoeken of er een maatje kan komen maar dat zal niet zo makkelijk zijn als ze snel bang is (of het moet een kitten zijn die erbij komt). Het zou wel zoveel malen beter voor haar zijn. Maar misschien dat ze straks ook op de slaapkamer kan zodat ze voelt dat ze niet alleen is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door genm »

Oh wat fijn om te horen! Wat een mooie vooruitgang hebben jullie al geboekt! Hartstikke fijn dat jullie haar al mogen aaien en dat ze zich zelfs even heeft laten zien en van een afstandje naar jullie heeft zitten kijken! Fijn voor jullie :) Houd ons op de hoogte!

Voor wat betreft het mauwen, kan ik jullie niet zo goed helpen. Ik ben zelf niet bekend met solopoezen. De enige die bij mij thuis mauwt, is dove Elsa. Als ze 's nachts wakker wordt en ze ziet niet meteen iemand in haar directe omgeving, dan raakt ze in paniek omdat ze ons ook niet hoort in de andere kamers. Als één van de andere katten dan naar haar toe rent, dan is het ook meteen goed. Maar daar heb jij niet zoveel aan...

Heel veel succes met Leila! Houd de moed erin, het gaat al hartstikke goed!
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Myren »

Wat fijn om te lezen dat het al een beetje vooruit gaat met Leila! Super dat ze in die doos is gaan zitten, dat is een fijner plekje dan zo nauw verstopt! Voor Kafetoula hadden we ook een provisorisch mandje gemaakt waar ze na een tijdje in ging. Zo fijn dat jullie haar nu een klein beetje kunnen aaien! Veel succes en geduld+doorzettingsvermogen gewenst!
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Jantina »

Kijk, dat zijn fijne berichten. Gelukkig, ik was even bang dat je haar terug wou brengen.
Het is een poesje wat meer tijd nodig heeft, maar als ik al zie wat ze doet, zal het vast goed gaan komen.

Voor wat betreft het mauwen...ik denk ook dat ze zich alleen voelt. Het is natuurlijk hartstikke stil s nachts en ze ziet en hoort niemand. Bovendien gaat zij juist s nachts op onderzoek uit.
Kan en mag zij bij jullie op de slaapkamer komen? Het is net wat je zelf wilt, maar dit zou kunnen helpen. Bovendien zijn jullie dan gelijk minder eng voor haar, want jullie liggen en dat is minder bedreigend.
Oh wacht, ze zit nu in de keuken alleen natuurlijk, dat is misschien ook een gevoel van opgesloten zitten voor haar, ze zal dat niet fijn vinden denk ik dan?
Verder...een kattenmaatje op termijn?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door nellebel »

wat goed van je. herkenbaar van onze gijs. die verstopte zich ook overal, maar ook op plekken waardoor hij ook niet kon wennen. die hebben wij toen ook afgesloten, maar wel nieuwe plekjes gecreëerd om zich te verstoppen maar dat toch contact mogelijk is. hij is nu de grootste vrij en knuffelkont die er is. is alleen nog erg bang voor geluiden en anderen mensen. het mooie van deze katjes is dat je ze een kans geeft en dat de kleien stapjes die je zet zo intens kunnen zijn. mijlpalen die je bereikt. je band met haar wordt zo nog bijzonderder. je pakt het hartstikke goed aan. ook het feit dat je haar niet steeds bewust opzoekt als ze uit de doos komt, zodat ze leert vertrouwen. super.
moet wel eerlijk zeggen dat gijs ook veel geleerd heeft van guusje, zijn vriendinnetje. misschien toch een maatje? hoe was ze in het asiel met de andere katten? of heb ik niet goed gelezen, val heir ook maar plotseling in. ik ga wel even terug lezen hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Cari »

Heb het idee dat ze misschien de andere katten uit het asiel mist?
Dat is ook het eerste wat bij mij opkwam. Ik zou informeren bij het asiel hoe ze daar met de andere katten omging. Als dat oké was, zou ik er een maatje bijnemen. Het feit dat ze zo schichtig is, wil niet zeggen dat ze dat ook bij andere katten is. Vaak is juist het tegendeel waar.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Bloemetje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2015 12:34

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Bloemetje »

Bedankt voor jullie reacties weer! Wilde jullie even laten weten dat alles naar omstandigheden nog steeds elke dag vooruit gaat. Ze geeft nu heel veel kopjes als we haar aaien in 'haar' doos. Ze gaat zelfs op haar rug liggen zodat we onder haar buikje kunnen kroelen haha. Ook speelt ze een beetje met een touwtje en kunnen we haar een snoepje geven. Met het snoepje lokken wij haar ook helemaal naar de buitenkant van de doos, maar naar buiten gaan durft ze nog niet. Als ik 's avonds met mijn laptop aan de keukentafel zit dan gaat ze ook op het aanrecht zitten. Ze heeft 1 keer op het aanrecht heen en weer gelopen maar verder dan dat durft ze nog niet. Ze kijkt mij dan ook de hele tijd aan om te kijken of ik niet opsta of iets anders engs ga doen haha. Het mauwen 's nachts is veel minder dan hiervoor gelukkig. Een maatje erbij op termijn zou kunnen, maar we kijken het eerst even aan. We willen Leila alle tijd geven om rustig in haar eentje in de keuken te wennen. In het asiel hebben ze aangegeven dat ze eventueel met andere katten kan, maar dat ze erg onderdanig is. Een andere kat die haar de hele tijd lastig valt, lijkt me bijvoorbeeld niet echt fijn voor haar.
We willen heel graag dat ze na een tijdje bij ons op de slaapkamer kan, maar gezien haar angst en het feit dat ze op de bank had geplast in het begin, houden we haar eerst in de keuken nog zeker 2 weken. Zo kan ze beter aan ons wennen. Hierna zou onze volgende stap zijn om de gang en badkamer voor haar open te stellen en als dat goed gaat pas daarna de slaapkamer en huiskamer. We doen nu echt alles rustig aan stapje voor stapje :) Wat denken jullie hierover? Ik denk bijvoorbeeld dat het misschien beter is als ze niet meer bang is voor ons in de keuken (ook buiten de doos) voordat we verder gaan?
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Featherr »

Trouwens wilde even zeggen dat natvoer juist heel goed is voor katten. Wat een achterlijk advies van het asiel.
Gewoon lekker elke dag een blikje/zakje natvoer geven en brokjes.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Bloemetje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2015 12:34

Re: Help! Bang poesje geadopteerd uit asiel eet en drinkt ni

Bericht door Bloemetje »

Ja ze vindt de zakjes natvoer erg lekker. Ik geef nu 1 zakje 's avonds en voor de rest brokjes.
Plaats reactie