Na crisismoment paniek bij het aanschouwen van reismandje..

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Renatevanderveer

Na crisismoment paniek bij het aanschouwen van reismandje..

Bericht door Renatevanderveer »

Goedemiddag,

September jongstleden was er voor Bounty weer een moment van ziek zijn.
Bronchitis was het deze keer. Meerdere ritjes richting de praktijk, met een ziek diertje.
Bounty is nooit bang voor het reismandje en onze auto geweest.
Ze kijkt altijd vrolijk naar buiten, heeft het nooit (zichtbaar) eng gevonden.
De laatste twee ritjes richting de praktijk gingen gepaard met hoge koorts en een heel benauwde Bounty.
Ik ben er van uit gegaan dat dat kwam omdat ze ziek was, dat ze het dan ineens heel benauwd kreeg.
Echter, heb ik gisteren ervaren dat Bounty sinds dat moment ontzettend bang geworden is van het reismandje.
Ik heb mijn in huis gezet omdat ik met Snickers richting de dierenarts zou vertrekken.
Zodra het ding ziet, schiet ze er angstig vandoor en ze blijft zitten in een hoekje totdat het reismandje weg is.

Ik heb vanmorgen al het één en ander geprobeerd. Ik heb het ding in de kamer gezet, met het deurtje open.
Ik heb snoepjes erin gelegd en een fijne handdoek (een andere die er normaliter in ligt).
Ze krijgt vrijwel meteen een rode gelaatskleur en kruipt helemaal weg onder onze bank.
Zodra ze de deur open en dicht hoort gaan, komt ze weer kijken. Is het reismandje er nog, is ze wederom meteen verdwijnen.
Ik vind het zo sneu.. Kan ik Bounty helpen om het reismandje iets minder eng te vinden?
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Liefs en toch een bonkkopje van Bounty.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Na crisismoment paniek bij het aanschouwen van reismandj

Bericht door Ms Maaike »

Ik denk dat je het mandje het beste kunt laten staan op een redelijk verscholen plek. Snoepjes erin is een goeie. Verder geen aandacht aan besteden. Ik denk dat ze vanzelf minder bang wordt. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Renatevanderveer

Re: Na crisismoment paniek bij het aanschouwen van reismandj

Bericht door Renatevanderveer »

Wat stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht..
Dankje Maaike, ik ga meteen een plekje zoeken in huis! :)
Cerna

Re: Na crisismoment paniek bij het aanschouwen van reismandj

Bericht door Cerna »

Ik zou er niet zo'n probleem van maken. :smile:
Hier verstopt de meute zich ook zodra ze het geluid horen van één van de mandjes (kan hen niet geluidsloos van de plek afhalen). Ik zet de mand(en) meestal een paar uur voordat ik weg moet alvast klaar en op het moment zelf is iedereen weer relaxed en zit de kat in kwestie in de mand voordat zij er erg in heeft.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Na crisismoment paniek bij het aanschouwen van reismandj

Bericht door Jantina »

Bella had ook moeite met het reismandje, vooral op het laatst. Als ik naar de da moest met haar dan pakte ik het reismandje pas op het laatst en zette het verscholen op bed in de slaapkamer waar ik dan met haar heen liep om haar erin te doen. Moest haar er altijd in duwen de laatste tijd.
Dus de angst herken ik zeker wel.
Ik zou alleen het reismandje gewoon buiten zicht houden en het pas tevoorschijn halen als het echt nodig is. De snoepjes zijn een goede. Ik spray ook wel eens feliway in het reismandje.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie