Ervaringen met Zylkene?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Ervaringen met Zylkene?

Bericht door Freya13 »

Heeft er iemand ervaringen met Zylkene voor extreem angstige katten?
Wordt mij aangeraden voor een opvangertje dat heel erg verwilderd en angstig is, uiteraard in combinatie met langzaam wennen aan mensen en lekker eten en spelen enz ...
Goed idee? Of niet?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ervaringen met Zylkene?

Bericht door ayla »

Jup heb ik ervaring mee. Bij mij echter tegen stress en angst voor katten. Mijn kat is nog steeds angstig maar het schepee randje ervanaf en hij komt eerder uit zijn veilige plek.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen met Zylkene?

Bericht door Adriana »

de ervaring hier met zylkene, telizen en destress met angsthaasjes is als volgt:
zylkene geeft van de drie de minst goeie resultaten
telizen werkt bij onze poes erg goed maar is veel te slap voor de angstkater
destress werkt bij onze angstkater prima in combi met aanleren van ander gedrag.
destress is geen kalmeringsmiddel maar verlaagt de angstdrempel, is niet verslavend en plantaardig.

en verder is het via de zoekfunctie rechtsboven erg makkelijk om andere ervaringen te vinden.
p.s. niet aan clomicalm beginnen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Ervaringen met Zylkene?

Bericht door Freya13 »

Dan lijkt destress me een betere optie: het is plantaardig (heb ik toch een beter gevoel bij) en het doel is en blijft toch om ander gedrag aan te leren (dus de angst moet niet helemaal weg, maar moet zo ver verminderd worden dat er ruimte komt om ander gedrag aan te leren). Ga ik eens bekijken en opzoeken
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ervaringen met Zylkene?

Bericht door ayla »

Destress lijkt mij ook echt stukken beter. Het is dat het hier nog door voer heen zit maar wij gaan ook over daarop.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Ervaringen met Zylkene?

Bericht door Freya13 »

hoe blij kan een mens zijn? de angstkatjes zijn hier vier dagen, en het katertje is vanavond uit zichzelf uit zijn schuilplaats tevoorschijn gekomen en heeft in het midden van de kamer een hele tijd naar mij liggen kijken, met half dichtgeknepen oogjes !!
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaringen met Zylkene?

Bericht door jojo »

Daar zou ik ook heel blij mee zijn! Ik hoop voor jou maar vooral voor de bangepoepertjes dat positieve ontwikkelingen blijven komen.
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Ervaringen met Zylkene?

Bericht door Freya13 »

Ik ben van plan om de Destress te bestellen. Het ene kitten lijkt nieuwsgierig en heeft zin om de wereld te ontdekken, hoewel hij heel bang is. Maar het andere kitten (ja, ik weet nog niet of het katers of poesjes zijn ;-) ) is doods- en doodsbang. Hij blaast bij alles wat gebeurt en wil zich enkel verstoppen. dus ik denk dat die een beetje hulp nodig heeft om door die angst heen te geraken.
Plaats reactie