Kalmeringsmiddel

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kalmeringsmiddel

Bericht door Freya13 »

Hier ook stresskatten. De ene krijg ik wel te pakken als hij echt rustig is. De andere helemaal niet. Dus dat is echt: een grote badhanddoek over de kat, kat in het bakje, deurtje dicht. Leuk? Helemaal niet, maar soms wel nodig. Een tijd geleden had ze haar staart bezeerd. Ze moest dringend naar de dierenarts (bloedde behoorlijk), maar toch rende ze nog het hele huis door, in totale paniek. Dus alle deuren dicht zodat poes enkel in de hal kan, en dan met een grote badhanddoek gevangen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kalmeringsmiddel

Bericht door pinguin »

Cerna schreef:
Ik heb een verwilderde kat gehad en wanneer hij naar de dierenarts moest dan zorgde ik ervoor dat hij in geen enkele kamer meer kon, maar alleen in de hal, trap en overloop waar hij zich niet kon verstoppen en vervolgens dreven we hem in een hoek met een normaal mandje. Hij was dan zo gestressed dat hij zich alleen nog maar wilde verstoppen (veranderde dus niet in een tijger, gelukkig!) en dan kroop hij dus in het mandje. Daarna kostte het nog veel handigheid om het deurtje dicht te krijgen, maar met z'n tweeën lukte dat wel. Maar het scheelde natuurlijk dat hij zich van angst helemaal overgaf.
Niet leuk, maar soms heb je gen keus.
Daar zat ik vanmiddag ook nog aan te denken. Sproet in de gang krijgen die is langwerpig en als je dan met zijn 2 en ben zal die in een hoek kruipen en de enigste ontsnapping is dan mandje. Zal die ook niet echt leuk vinden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kalmeringsmiddel

Bericht door kansarmedieren »

eveline1982 schreef:Bij opduw mandje kan ik me ook niet veel voorstellen hahaha.

Werd Banjer maar van angst zo bedeesd, zij word een leeuwin, bijt en klauwt in het rond. Mensen die Banjer kennen geloven het ook niet, ze is normaal zo lief en makkelijk! Maar mandjes en med/pipetten pffff, houd je dan maar vast!!

Banjer voelt het ook aan als we naar de dierenarts gaan, normaal gaat ze het mandje zo in (met en zonder snoep) maar in de maling nemen lukt echt niet. Van de week moesten de dieren weer een pipet, Banjer lag heerlijk opgerold te slapen. Ik knip het ding open in de keuken en loop naar de bank met die pipet achter me rug, ga zitten en direct vloog ze met een vieze kop weg hahahaha. Kon ik alsnog weer achter der aan hihi.
Opduwmandje is een metalen kooitje met een losse wand erin die je kan opduwen dus de ruimte waar de kat inzit verkleinen zodat een dierenarts een spuit kan geven om te verdoven. Dit is voor katten die niet te hanteren zijn handig. Heb jaren lang verwilderde katten gevangen en laten castreren.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kalmeringsmiddel

Bericht door Cari »

Al die trainingen met mandjes en feliway en valeriaan heeft allemaal geen zin met zo'n kat. Er is bovendien wel haast, want iedereen weet wat een ongecastreerde kater veroorzaakt.
Neem kontakt op met je da en als hij zo dichtbij zit, kan je vast wel even een opdrukmandje lenen. Dat is de meest diervriendelijke methode en voor de da zelf ook 't handigst als hij zo'n dier in de praktijk krijgt. Als hij 't niet vertrouwt, kan hij zijn assistente meesturen ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie