Hoe krijg ik kattenurine uit een matras? Tips?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Hoe krijg ik kattenurine uit een matras? Tips?

Bericht door Freya13 »

Door werken in de buurt en in huis zijn de katten helemaal uit hun gewone doen, en mijn kater heeft het bed van mijn jongste zoon even als toilet gebruikt :???:
Kwaad ben ik niet (kan je kwaad zijn als een kat bang is?) maar ik wil heel graag de geur uit de matras krijgen.
Kennen jullie trucs?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe krijg ik kattenurine uit een matras? Tips?

Bericht door Adriana »

beaphar heeft een spray die geweldig goed werkt.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ding/19676
t ruikt een half uur beetje zuurtjes-achtig en daarna is de geur weg.
ik gebruik het ook bij sproeikater-zeik op mijn volkstuin en ook daar werkt het geweldig.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Hoe krijg ik kattenurine uit een matras? Tips?

Bericht door Freya13 »

thx, ik ga es kijken bij de dichtstbijzijnde dierenwinkel ... hopelijk hebben ze het in huis

trouwens: dingen als feliway, werkt dat ook op korte termijn? (voor deze werken dus)
want mijn kater (van wie ik het totaal niet verwachtte) is in alle staten: hij durft niet te eten, hij durft niet te gaan plassen ... enkel ons bed vindt hij veilig op dit moment
de periode is te overzien (wschl drie dagen) maar ik vind het zo zielig voor hem
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe krijg ik kattenurine uit een matras? Tips?

Bericht door Adriana »

ja, dat werkt op korte termijn. er is ook een verstuiver van.
je kunt ook wat valeriaan op een paar wattenschijfjes doen en door de lucht wapperen.

wat zielig dat ze zo uit hun doen zijn.. hier bij de jaarwisseling en Maks heeft daar een blaasontsteking aan overgehouden, zielig zo veel stress..

destress/huisdierendokter.nl werkt erg goed bij angsten, even bellen missch sturen ze dan met extra spoed..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Hoe krijg ik kattenurine uit een matras? Tips?

Bericht door Freya13 »

ik heb de feliway verstuiver gekocht, en dit in combinatie met het mooie weer (de deur kan open dus ze kunnen buiten in de tuin) en de vraag aan de werkmannen om de zware werkschoenen uit te doen lijkt toch iets te helpen ... ze laten zich weer aaien, en ze hebben gegeten en gedronken ...

bedankt voor je advies adriana
Plaats reactie