welke d.a. is echt betrokken én deskundig met bangerdjes?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

welke d.a. is echt betrokken én deskundig met bangerdjes?

Bericht door DeTut »

wie kan me helpen met tips:
ik heb een erg schuwe, bij vastpakken paniekerige kat die al een tijdje niet in orde is. ik weet dat ze naar de d.a. zal moeten en ik voel dat het niet bij 1 bezoek zal blijven. sowieso starten met bloedje (wat al niet gaat lukken bij bewustzijn) en wellicht zelfs echo (ze heeft een bult op de rug die soms slinkt en soms weer opzwelt...). dat wordt daarna opsluiten in een bench, want 1x pakken is al een drama, dus voor herstel/verder onderzoek moet ze dan echt opgesloten.
Maar wie weet -uit ervaring- een d.a. die echt geduldig is, haar niet laat ontsnappen op de tafel en ook nog wil samenwerken met mij als baasje, dus niet de alwetende d.a. zijn. Ik heb zelf veel ervaring (in de 'hulpverlening')met schuwe katten en kan er veel mee, maar voor het medisch verhaal ben je toch afhankelijk van de d.a.
en eh... die d.a. mag ook nog redelijk zijn in zijn/haar prijzen (ik heb alles over voor mijn kat maar weet uit ervaring dat d.a. soms geneigd kan zijn tot veel handelingen...)
tot slot; ik zoek in de regio Westland/den Haag. ik ken daar natuurlijk al een aantal d.a.'s en heb er verschillende ervaringen mee maar nog niet 1 positieve met een dergelijke schuwe kat, men is meestal vuurbang voor de handen....
Kan me voorstellen dat het niet zo gewaardeerd wordt als je namen van d.a.'s op dit openbare forum plaatst, dus stuur me gerust een pb waarin je vrijuit kunt praten, als je denkt me te kunnen helpen met advies/ervaringen
alvast bedankt!
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: welke d.a. is echt betrokken én deskundig met bangerdjes

Bericht door BloemTetsu »

Ik heb goede ervaring met een da die bij mijn ex-verwilderde poes Bloem bloed kan afnemen, terwijl ik haar niet eens met 2 handen mag aanraken. Maar die zit in het Goii
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: welke d.a. is echt betrokken én deskundig met bangerdjes

Bericht door Adriana »

je zou een mail met je info en vragen kunnen sturen naar de Dierendokter, Javastraat, JJ Smit. die is ook dierenarts van de dierenambu/stichting Zwerfdier en heeft o.a. mw Streep als klant gehad.
http://www.dierendokterdenhaag.nl/dierendokter
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: welke d.a. is echt betrokken én deskundig met bangerdjes

Bericht door Sifra »

De eigen dierenarts van het Haags Dierencentrum heeft ook ervaring met schuwe (project-)katten uit het eigen asiel. Ik begreep uit een mail van het HDC dat de praktijk daar ook toegankelijk wordt voor niet-asieldieren.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie