mies word weer kaal

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
hikey
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2014 09:42

mies word weer kaal

Bericht door hikey »

Hallo iedereen.

Ik heb een witte kat Miezemuis, zo heet ze omdat ze nooit gezien wilt worden voor iedereen behalve mij.

Toen ik haar en haar broertje kreeg was ze 2 jaar en zijn ze na 2 x vergiftigd en overleefd te hebben door de eigenaresse weg gedaan.
Ze waren zo onrustig en bang en heb haar zoveel als kon geholpen, helaas snapte iemand niet dat de deur dus gesloten moest blijven en haar broertje koos voor de ontsnap route en is nooit meer gezien gechipt en wel.

Toen begonnen de problemen, ik dacht misschien moet er een maatje bij en dat was de grootste fout, ze kreeg een kattenburnout of zo. Helemaal dun, geen haar, open wonden[likte ze zelf] abcessen, koorts stuipen haar veilige ruimte was toilet, onder bed of douchecel.

Ik had die verdamper in huis, calm voer van dierenarts, later heb ik een medicatie gehad waarvan ze lekker ging eten en dus ook weer aankwam alleen haar afweer ging er aan, de lik tik zoals ik even noem die stopte na 7 maanden en met medicatie moest ik kijken hoe ze reageerde er op en desnoods meer met een kwartje of minder met een kwartje. Daarnaast kreeg ik van dieren ziekenhuis zylkene om daar naar toe over te stappen is stuk beter voor haar en haar afweer.

Ik weet ook dat als ik onrustig ben mies dat ook is, bewijs is dat ik altijd de 4daagse wandel en week weg ben, vorig jaar ging ik voor eerst vliegen voor trouw feest en 4 dagen daarna ging ik naar nijmegen toen ik daarvan terug kwam had ze 3 kale plekjes niet heel groot op haar lichaam. Na 3 weken was het weg en genezen.

Gister was de deur open gegaan en mevrouw was zo bang voor de deur, daarnaast is bij haar niet bekend dat je over iets heen kan springen ze raakt in paniek als ze merkt dat er iets op haar pad naar de deur op de grond ligt, met de kou en geen cv maar potkachel had ik haar eten en drinken in de woonkamer gezet maar ze rende 2 weken lang verkeerd en ad niet meer. Dus heb ik het maar terug gezet.

Helaas heb ik nu het idee dat er een terugval is, kale plek op haar poot en ze is heeeel onrustig meestal na kerst, boom visite en drukke dagen is dat zo maar alleen omdat ik haar nooit zonder grondig reden meeneem naar de dierenarts omdat ze meestal na bezoek ook weer ziek is en haar afweer naar beneden dondert durfde ik haar nooit in te enten tegen de niesziekte.
Maar ik hoor haar ademhalen, ze ademt door haar neus heel zwaar, zit 1.5 meter van de vensterbank af en ze kijkt altijd graag naar buiten[naar mensen] snap ook niet hoor, maar ze kijkt zo door je heen dan. Maar hoorde haar ademhalen.

Omdat ik niet wil dat ze zich nog meer toegetakeld zou ik advies willen.

Zou het een mogelijkheid kunnen zijn dat mies de niesziekte onder haar leden heeft
of zou het mogelijk kunnen zijn ook met haar gedrag dat er iets groeit in haar hoofdje.

Ze is 5 jaar nu en ik wil hoe dan ook het beste voor haar maar de stres van dierenartsen bezoek zou ik graag overwegen met jullie advies samen.

Heb tips gehad voor weerstand verhogers, puur sinus van phytonic [l lusine] en puur weerstand te koop bij dieren winkel.

gewoon via internet de info ingewonnen

Maar graag advies en hoeft echt niet medisch gepraat te zijn zeg gewoon wat je denkt er over en kan ik besluiten dat bange kind van me mee naar dieren arts te nemen...

Heel erg bedankt voor jullie tips en tijd alles te lezen.

Groetjes angelique
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: mies word weer kaal

Bericht door eveline1982 »

Snap dat je liever niet naar de dierenarts gaat, heb hier ook zo een zenuwpees zitten. Elk bezoekje eindigt in een volkomen gestreste poes!

Ik neem aan dat je al hebt gezocht naar de symptomen van niesziekte? Dat zou dit kunnen zijn, is er ook het jaargetijde voor. Maar het kan ook een infectie van de luchtwegen zijn of iets compleet anders. Dus wat ze zou moeten krijgen aan antibiotica is niet te zeggen. Daarvoor moet de dierenarts luisteren naar haar longen etc. Ik raad je dus aan om toch naar de dierenarts te gaan, of miss kan de dierenarts naar jou toe komen? Is ws minder stress vol. Een weerstand verhoger kan geen kwaad en is ws wel nodig, ook als je naar de dierenarts toe moet.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: mies word weer kaal

Bericht door Katelijne »

Kan ze bij de vorige eigenaar al niesziekte hebben gehad of weet je dat niet? Astérix ademt nu ook weer zwaarder en niest meer. Vorig jaar ben ik daarvoor met hem naar da gegaan en die zei dat hij als kitten niesziekte heeft gehad en littekenweefsel op zijn longen heeft. Dus af en toe een opstoot kan.

Kan de da naar je huis komen om de poes na te kijken, of vindt Miezemuis dat ook te stresserend?

Ik denk niet meteen dat er iets in haar hoofdje groeit, maar volgens mij zit er ergens misschien wel een trauma van tijdens haar vorige leven. En dan is die angst versterkt door het nieuwe maatje en de drukte soms. Ik zou overwegen om een kattengedragstherapeut te raadplegen, nadat de da alle medische oorzaken heeft uitgesloten en/of aangepakt.

Veel succes!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Plaats reactie