Thundershirt

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Cerna

Thundershirt

Bericht door Cerna »

Via MedPets krijg ik altijd de nieuwsbrief en toen zag ik dit:

http://www.medpets.nl/thundershirt+kat/ ... rwerkangst

Ik heb zoiets zelf gelukkig niet nodig, maar wat vinden jullie hiervan? En zou het werken?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Thundershirt

Bericht door castratenkoor »

Ik kan me niet echt een voorstelling erbij maken dat Bob dat rustig van zou worden.......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Thundershirt

Bericht door BloemTetsu »

Ik twijfel. Als ik een kat met een handdoek moet vastzetten om een pil te geven, plet ik dat beest. Dus voordat je genoeg druk op een kat moet zetten, zit die waarschijnlijk al best strak.
Bij een halsband proberen ze deze al te verwijderen en zal hierbij ook niet anders zijn. Alleen kan dit dan niet.

Daarnaast speelt ook dat de kat zichzelf niet goed kan wassen of (denk ik) lekker op kan krullen en klein kan maken.

Voor mijn katten is het niet nodig. Als ik het om kan krijgen, zorgt dat shirt voor meer stress dan het vuurwerk.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Thundershirt

Bericht door Adriana »

heb het ook gezien, behoorlijk aan de prijs met rond euro 38,- per stuk.
werkt missch bij honden maar bij angstkatzels..?
...die geef je met dit dwangbuisje een diep trauma voor hun verdere leven...

denk dat ze vuurwerk dan leuker gaan vinden dan dit ding om hun lijf... hihi hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Thundershirt

Bericht door Cerna »

Ja, dat idee had ik ook.
Het zal meer stress geven om het truitje aan te doen, dan dat het wat oplevert. Weggegooid geld dus.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Thundershirt

Bericht door Robijn »

Wat een onzin zeg!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Thundershirt

Bericht door Dinky »

Die ene kat op de foto ook..... lijkt bijna wel een tochtrol die je voor een deur rolt :P
Denk ook dat het aantrekken meer stress veroorzaakt dan het vuurwerk. Ik zou er zelf in elk geval niet aan beginnen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Thundershirt

Bericht door Brittenbolletje »

nou onzin is het niet. Als je een beetje bekend bent met Ttouch en zo is dit vergelijkbaar met bandage. Dat het zou moeten kalmeren dat klopt wel.

Denk dat het qua stress qua aantrekken ook wel eem valt. Gaat niks over hoofd en dergelijke. Qua drukpunten klopt het ook wel qua bandage.

(heb opleiding Ttouch lang lang geleden gedaan)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Thundershirt

Bericht door Dinky »

De theorie die er staat vind ik ook niet zo verkeerd hoor brittenbolletje. Maar ik zie mijzelf er al mee worstelen en vind die kat op de foto er toch wat zielig uitzien als tochtrol :P Wanneer je handigheid hebt/krijgt in het omdoen en je kan daardoor kalmeringsmedicijnen laten liggen is het wel het overwegen waard. Vooral omdat je hem kan terugsturen wanneer het toch niets blijkt te zijn voor je kat. Ben ook echt zo enorm benieuwd hoe dinky zal reageren met het vuurwerk want dit wordt haar eerste keer bij ons en ze is getransformeerd van een angstig/agressief poesje naar een enorme knuffelkont sinds ze bij ons is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Thundershirt

Bericht door Brittenbolletje »

nou als ik eerlijk ben denk ik ook dat ik zou worstelen. Het idee is wel goed en als je het aankrijgt moet het werken.

Ja dat hij er nu uit ziet als een tochtrol dat vind ik ook. Met bandage heb je dat minder. Alleen bandage is meer werk.

Ik zelf gebruik dit niet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Thundershirt

Bericht door Adriana »

heb eens wat 'you tube'-filmpjes bekeken van katzels met thundershirts aan en daar word je niet vrolijk van. die verstarren, vallen om en verzetten geen poot meer. en die vreselijke Amerikanen gaan daar dan heel erg hard om lachen..

ik begrijp nu trouwens beter wat ik fout gedaan heb bij Bolle's laatste maattuig. daar had ik een 10 cm brede band onder zijn buik achter zijn voorpoten, omdat ik dacht dat dit comfortabeler zou zitten dan een veel smallere band over zijn buik.
hij verzette geen poot meer, liet zich op de grond vallen en bleef liggen. Enzo en Maks kwamen onmiddellijk naar hem toe en gingen om hem heen staan. dat was allemaal zo bizar dat ik het hem onmiddellijk heb uitgetrokken,
.... ik heb een maand of wat geleden dus onbedoeld een soort van thundershirt in plaats van een kattentuig gemaakt...

de katzels in thundershirts van de you tube filmpjes zien er in mijn optiek niet relèkst maar volslagen wezenloos uit.
niet ontspannen maar compleet van de wereld, vind ik..
hoe lang duurt vuurwerk dus hoe lang zouden ze dan als een zombie-rolmops zo moeten rondlopen?
nee, brrrr.. :uunk:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Thundershirt

Bericht door Cerna »

Adriana schreef:heb eens wat 'you tube'-filmpjes bekeken van katzels met thundershirts aan en daar word je niet vrolijk van. die verstarren, vallen om en verzetten geen poot meer. en die vreselijke Amerikanen gaan daar dan heel erg hard om lachen..
Dat schijnt "normaal" te zijn volgens de beschrijving:
Let op: sommige katten zullen in eerste instantie (in uw ogen) wat raar reageren door bijvoorbeeld niet meer te willen bewegen (Freeze) of door om te vallen (Flop).
Geen zorgen, dit is helemaal niet erg en hoort bij het wennen aan de druk, katten zijn erg gevoelig. Wat kunt u nu doen? U begint opnieuw en brengt het shirt losjes aan en laat de kat 5 tot 10 minuten wennen. Doe in de tussentijd iets leuks met de kat zodat hij zich comfortabel voelt. Als dit goed gaat kunt u de volgende keer het shirt langer aanhouden en de druk iets verhogen. Als uw kat weigert om zich te bewegen, verwijdert u het shirt en laat u iets meer tijd tussen de pogingen in zitten (bijv. eerst 1 uur en als dat niet werkt 1 dag). Mocht het echt niet lukken om uw kat aan het Thundershirt te laten wennen (minimaal 4 keer proberen), dan kunt u het terugsturen.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Thundershirt

Bericht door achtpuntzes »

misschien dat angstige katten zich zo gaan ergeren aan dit corset, dat ze beginnen vergeten bang te zijn voor hun omgeving?

overigens heeft mijn Minoes haar angst bijna helemaal kwijtgespeeld zonder zo'n corset, of andere 'geforceerde' oplossingen. een veilige omgeving terwijl ze zelf haar tempo mocht bepalen heeft prima gewerkt. nu is ze niet bang of angstig meer. gewoon een gevoelige, hele lieve poes :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Thundershirt

Bericht door castratenkoor »

Hier knallen ze er al elke avond flink op los. Wel goed op zich om er in te "groeien" voor de katten.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mijn stumpers in een dwangbuis te proppen.
Alles met "dwang" ben ik sowieso huiverig voor - vrijheid blijheid is mijn insteek.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Thundershirt

Bericht door Adriana »

castratenkoor schreef:Ik kan me niet echt een voorstelling erbij maken dat Bob dat rustig van zou worden.......
oeps! dit bericht stond er niet en nu ineens, terug in de tijd, bericht over bobblobje.. ra ra..

afgelopen kerst en oud+nieuw de bengels ieder af+toe een matatabi-stokje gegeven en dat maakte ze een stuk rustiger zonder allerlei enge middelen of dwangbuisjes..
http://www.medpets.nl/puur+matatabi/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie