Thundershirt

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Cerna

Re: Thundershirt

Bericht door Cerna »

Adriana schreef: oeps! dit bericht stond er niet en nu ineens, terug in de tijd, bericht over bobblobje.. ra ra..
Nou dat is mij vorige week ook een keer overkomen, ook bij een bericht van Dinie. Ik had als eerste gereageerd op een bericht (tenminste dat dacht ik) en een dag later stond er opeens een bericht van Dinie tussen dat eerder gedateerd was als de mijne.
Toen begon ik dus heel erg aan mezelf te twijfelen.........., maar gooide het er maar op dat ik eroverheen gelezen had terwijl ik toch zeker wist dat nog niemand gereageerd had op het bericht. Maar ja, :pdtold: hè?

Dinie, jij bent de enige die het raadsel kan oplossen.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Thundershirt

Bericht door Ms Maaike »

Mijn ervaring is dat honden veel gevoeliger zijn voor die drukpunten, of dat ze zich er eerder aan overgeven of zo. Met schapen en koeien werkt het ook zo. Natuurlijk niet met een thundershirt (HA! Het idee alleen al :lol: ), maar wel met je lichaam. Met katten is het een stuk moeilijker. Kan niet verklaren waarom, al helemaal niet met feiten, maar toen ik nog diergeneeskunde studeerde viel het me wel op.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Thundershirt

Bericht door achtpuntzes »

in de late middeleeuwen werden vrouwen ook in strakke corsetten gehesen. misschien was dit ook wel bedoeld om de vrouw 'rustig' te houden? want tegen de tijd dat die corsetten uit de mode begonnen te raken ( 19e eeuw) kregen de vrouwen ineens een stuk meer praatjes ;-)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Thundershirt

Bericht door Ms Maaike »

Haha, nee, dat was pure esthetiek hoor. :P Geloof ook niet dat het echt werkte. ;)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Thundershirt

Bericht door pinguin »

Ik heb het ook gezien. Maar ik vind het ten eerste erg prijzig en daarbij zie ik Sproet er nog niet mee lopen. Alleen al het aan doen zal een reuze gevecht worden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Freya2019
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2019 12:10

Re: Thundershirt

Bericht door Freya2019 »

Wij hebben een kat die de hele dag door miauwt of naar buiten wil maar door een operatie dit nog niet kan. We hebben haar een rompertje aan gedaan. Deze heeft het effect van een thundershirt. Als hij af is loopt ze constant. Eet ze. Speelt ze dit gaat s nachts ook door. Met het rompertje aan is ze rustig. Slaapt ze. En is er rust in huis.
Het werkt echt! Rompertje of thundershirt.
Onze hond is niet meer bang voor vuurwerk door het thundershirt.
Plaats reactie