Kat panisch voor (vlooien)behandelingen

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nikki01
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2012 13:32

Kat panisch voor (vlooien)behandelingen

Bericht door nikki01 »

Hallo allemaal,

ik heb twee lieve ex-zwervertjes, Owlie en Neko. Mijn oudste, Owlie is panisch voor alle soorten behandelingen. Pillen, vergeet het maar. Mijn dierenarts geeft haar bij voorkeur een spuit ipv pillen mee te geven. Een simpele vlooienbehandeling is aanleiding voor paniek. Ik heb haar nu een paar keer een spot-on gegeven, maar ze vliegt naar boven als ze de geur al ruikt. Ben overgestapt van merk naar merk, maar dat helpt totaal niet. Ik kan de behandeling niet in m'n eentje doen omdat ze worstelt en krabt. Ik behandel altijd eerst Neko, die het geen punt vindt, maar Owlie rent weg, verstopt zich en tegen de tijd dat we haar te pakken hebben, is ze behoorlijk gestresst.

Nu heb ik een foam gehaald, biologisch, maakt geen geluid, en ik hoopte dat dit beter zou gaan, maar opnieuw raakt ze in paniek.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat panisch voor (vlooien)behandelingen

Bericht door nellebel »

ik geef geen vlooienbehandeling omdat ze hier niet buiten komen. verder heeft guusje veel wit op haar lijfje, dus een vlo is zo gespot (ze worden wekelijks geborsteld)
pilletje malen onder wat natvoer? daarom krijgen ze bij mij natvoer. mijn eerste kat was er niet dol op, kreeg het ook zelden, dus toen die pillen moest was erg lastig. alle katten erna kregen dagelijks natvoer voor het geval dat een pilletje ooit nodig zou zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nikki01
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2012 13:32

Re: Kat panisch voor (vlooien)behandelingen

Bericht door nikki01 »

Nellebel, Owlie eet om pilletjes heen. Als je ze fijn maakt, eet ze haar eten niet. En met geen geweld krijg ik haar zover dat ik een pilletje in haar bekje kan stoppen...

Zowel Neko als Owlie gaan af en toe naar buiten, ze lopen mee als ik de hond uit laat, dus ze moeten wel behandeld worden...
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat panisch voor (vlooien)behandelingen

Bericht door Sifra »

Kijk eens bij: Algemene verzorging > Vlooien en parasieten > Topic: Help, kan geen vlooienmiddel toedienen. Daar staan een aantal tips.
Lust Owlie soepvlees? Ik snijd een pil in kleine stukjes, maak een snee in elk blokje soepvlees en stop daar met een pincet een stukje pil in.
Plaats reactie