Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
lienie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 18:17

Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door lienie »

Na nu 5 dagen de kat te hebben weet ik niet wat er aan de hand is. We hebben een hele bange kat maar het ging opzich wel goed ze wou zelfs al een snoepje uit je hand eten. Maar gister kwam ze al heel de dag niet uit haar mandje totdat wij gingen slapen en toen heeft ze gegeten. Maar vandaag eet ze zelfs niet, wil geen snoepje en ligt al heel de dag verstopt in een doos en beweegt niet eens. Ze kijkt je amper aan als je aankomt net of het moeite kost om haar hoofd omhoog te doen. Uit een oog komt af en toe ook een traan, dit kan natuurlijk komen omdat ze met dat ook de hele tijd knijpt want ze ligt met dat oog dubbel want ze ligt continu hetzelfde.. Wat is er toch met haar, ik heb haar net maar ben nu zo bezorgt.

kan iemand helpen?
Zoiets kleins kan je al zoveel liefde geven.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door MarjanR »

Sorry, maar je zou toch al naar de dierenarts met het kleintje?
En er zat toch ook iets raars in d'r nekje?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
lienie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 18:17

Re: kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door lienie »

ja klopt, maar ik kreeg haar niet te pakken. ze zat in zon mandje van de krabpaal en ik haar daar niet uit.
Zoiets kleins kan je al zoveel liefde geven.
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door Anne1988 »

Dan moet je maar wat harder je best doen om haar te pakken te krijgen!
Morgen gewoon naar de DA, of ze nu in dat mandje ligt of niet..

Edit: Zo snel zal je haar geen pijn doen lijkt me? Het is erger voor haar dat ze niet naar de DA gaat dan dat ze wat lastig uit een mandje wordt gehaald... ..
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze door het gat kan, moet je haar er toch ook uit kunnen krijgen. Als ze nog jong is kan je haar toch aan haar nekvel eruit halen? Gewoon rustig en voorzichtig haar eruit halen. Eens ze haar voorpootjes eruit heeft kan je haar onder haar oksels nemen en haar eruit tillen.

Ik denk ook dat het heel belangrijk is dat ze zo snel mogelijk naar de DA gaat. En als dat niet gaat door zachtje aan haar nekvel te trekken, dan maar iets harder, maar je kan haar daar zo niet laten zitten en hopen dat het over gaat....

Spijtig, het zal mss het beetje vertrouwen dat je al hebt opgebouwd wat onderuithalen, maar haar gezondheid staat daar toch boven?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lienie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 18:17

Re: kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door lienie »

ze is al 1,5 jaar dus aan haar nekvel trekken gaat niet zo goed.. Ze heeft net wel weer een snoepje op. Als het vanavond niet beter gaat dan ga ik morgen met haar naar de dierenarts.
Zoiets kleins kan je al zoveel liefde geven.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze al anderhalf is snap ik wel dat je haar er niet zomaar uitkrijgt als ze zich schrap zet. Maar ik zou toch eens goed doordoen. Nekvel trekken is nog iets anders dan optillen. Ikzelf durf als ze ergens achter zitten en ik kan er niet aan om ze achter de oksels te nemen, wel eens twee vingers achter de kaken nemen en er zo aan trekken. Maar dit moet je heeel VOORZICHTIG doen, dat je de nek niet bezeert!!
Maar het kan zijn dat ze dan redelijk bedwee volgt...

Ik hoop gewoon dat je haar eruit krijgt, want dat vorige in haar hals klonk ook al niet goed. En als ze nog iets anders onder de leden heeft kan het daardoor zijn dat ze zo angstig blijft, dat ze zich niet goed voelt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door sandy »

Gezien ik een grote paniekzaaier in huis heb kan ik jullie vertellen dat dit dier uit dat holletje halen met gevaar voor eigen leven gaat zijn.
Als ik onverhoopt met Jessie naar de da moet, moet ik enorm snel handelen en zorgen dat ze ergens zit waar ik haar heel snel met kop en kont kan pakken en in de korf kan doen die mijn vriend op zn kant moet houden. In een fractie van een seconde als het ff kan want ze zou me volledig openhalen en bijten in haar angst.
Mischien is het mogelijk om het ding op zn kant te krijgen om haar er zo proberen uit te laten zakken? Wat dus ook vast niet zonder slag of stoot gaat maar op een gegeven moment zal ze geen andere keus hebben dat daar uit wegvluchten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door Anne82 »

Of laat de dierenarts bij jou langskomen... Die heeft vast wel een maniertje om haar te pakken te krijgen en kan ze rustig thuis blijven. Je wilt toch niet dat ze daar misschien wel hartstikke ziek zit te wezen en het steeds erger wordt omdat jij haar niet te pakken kan krijgen? Je beschrijft dat ze in een holletje in de krabpaal zit, daar moet ze toch wel uit te krijgen zijn.. Desnoods leg je dat hele ding op zijn kop. Of haal je die hele krabpaal uit elkaar... Ik hoop dat je haar er ondertussen al uit hebt en een dierenarts hebt gebeld.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door MarjanR »

Je zou een kat zoals Sandy heeft kunnen hebben (wie kent ze niet, het breekt je hart als ze zo bang zijn)?

Trek dan een dikke winter jas aan, en een paar dikke handschoenen en pak dan de kat alla Sandy.
Je zult echt een manier moeten vinden. En een holletje in een krabpaal is nooit zo klein dat jij er niet bij kunt. Te hoog? Een stoel misschien?

Succes
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door Evaa1985 »

Getver, lees dit bericht en de reacties met kippenvel. Laat ons gauw weten hoe het gegaan is en of je haar te pakken heb gekregen! De kat van mn moeder pakken we altijd met een hele dikke jas aan en ovenwanten aan. Dierenarts kent een hoop trucjes trouwens als het gaat om katten lokken en te pakken krijgen..Misschien een idee voor de volgende keer..
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Shakti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2010 10:30

Re: Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door Shakti »

Inderdaad een angstige stilte...

Als het nog niet gelukt is, zou ik voor deze mogelijkheid kiezen: sluit het holletje af met gaas ofzo (zodat ze nog kan ademen!), en neem haar met krabpaal en al mee naar de dierenarts! Als de krabpaal te groot is, demonteer dan zoveel mogelijk overbodige elementen.

Succes en sterkte!
Erna
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door Rocis »

Ik vind het de moeite waard om toch nog een keer te vragen aan je Lienie. Het zou kunnen zijn dat er iets erg is gebeurd wat je liever niet kwijt wilt. Dat kan ik me dan best voorstellen, want we kunnen soms best pittig reageren, maar ik hoop toch dat je ons in wil lichten hoe het gaat. We zijn gewoon erg bezorgd. Je hebt niet voor niets de moeite gedaan om hulp te vragen, dat vond ik al heel goed van je. Maar dan voelt het voor ons extra naar als we niet weten wat er nou gebeurd is snap je? We bedoelen het goed ;-)

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
lienie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 18:17

Re: Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door lienie »

nee.. het gaat eigenlijk al iets beter.. vandaag naar de dierenarts. maar ze is denk ik nog zo bang dat ze s'nachts leeft. dus alles gebeurt ook dan. ze heeft nu alleen een ontstoken oogje maar verder gaat het goed.
Zoiets kleins kan je al zoveel liefde geven.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kat doet niks meer, kan iemand helpen?

Bericht door Queen »

Fijn dat je even iets laat horen Lieni. Ben je al naar de DA geweest of moet je er nog naar toe dat is me nog niet duidelijk eigenlijk.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Plaats reactie