Spooky is ineens bang voor me

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Sunnetje »

Oeps, sorry voor de late reactie!! Ben paar daagjes niet op het forum geweest!

Heel erg bedankt voor alle tips! :D Ik had op internet ook gezocht naar communiceren met je kat, dus de signalen nadoen die een kat afgeeft. Zo had ik ergens gelezen dat als een kat "knipoogt" wanneer je de kamer binnenkomt, dit een teken is dat het veilig is, dat je welkom bent. En als je met beide ogen langzaam knipoogde, dan was dat weer een teken dat je het goed bedoelde ofzo dacht ik.
Dit heb ik in elk geval met Spooky geprobeerd die Maandag, maar het hielp niet.
Toen J. haar kwam ophalen was ze ook tegen hem erg lelijk!
Hij blijft volhouden dat er niets is gebeurd, dus misschien dat ze het inderdaad gewoon aanvoelde en dan de stress van de sterilisatie er nog bij. Arm meisje!

En dan nu de huidige situatie:

Ze heeft een dikke week lekker rustig mogen bijkomen bij J. Ze heeft niet aan haar hechtingen gelikt (het lieve ding! ^_^) en ze at en dronk goed. Heeft een paar keer overgegeven nog, waarschijnlijk van de verdoving nog. Maar verder deed ze het prima.
Afgelopen Dinsdagavond besloot ik bij J. langs te gaan om te kijken hoe het met Spooky was.
En gelukkig trof ik daar een heel lief, speels en vrolijk poesje aan! De Spooky zoals ik haar ken! :D

Ik mocht haar aaien, wat beantwoord werd met druk ge-prr-prr-prr (soort miauwtjes, geen gespin).
En na het knuffelkwartiertje had ze er genoeg van en wilde ze spelen! Dus ook nu een paar krasjes op mijn hand, maar dit was duidelijk gewoon stoeien. En ik heb lekker veel tegen haar gepraat met een zachte, lieve stem.

Echt, ik ben zo blij! :D Ze deed weer heel gewoon! Wel is me duidelijk dat ze denk ik geen 'echte' knuffelkat zal zijn, maar dat geeft niet. Ze geeft gewoon duidelijk aan wanneer er genoeg geknuffeld is :) Eigenwijze poezen ook he, de heren zijn veel meer knuffelkonten ;)

Ik ga er morgen en zondag nog even langs, kijken of ze zo lief blijft doen tegen me. Zo ja, dan gaat ze Maandag verhuizen en komt ze dus bij mij! :D

en dan kunnen we ons focussen op de volgende uitdaging.... hoe zal ze reageren op mijn katten? en mijn katten op haar? hoe kan ik haar het beste introduceren zonder dat ze elkaar vermoorden? :P


Dit is trouwens de dame in kwestie waar jullie allemaal zo lief voor meedenken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En dit zijn mijn heren:

Afbeelding
v.l.n.r.: Mystic, Rambo en Pinto ^_^
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Ilone »

Alles zwart wit :grin:
Mooi beestje hoor, die Spooky, lekker eigenwijs bekkie :grin:
Je 3 mannen zijn trouwens ook plaatjes!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Dieneke »

Wat een schatje is die Spooky :verliefd: En de heren mogen er inderdaad ook wezen. Denk dat je gewoon veel geduld moet hebben, en ze in de gaten houden natuurlijk. Maar er zijn nog meer topics op het forum over huisgenootjes aan elkaar voorstellen. Fijn dat Spooky weer de oude is, inderdaad dat ze het dan heeft aangevoeld. Hou ons op de hoogte
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Cari »

Gelukkig is ze weer helemaal bijgetrokken! En wat een snoetje :verliefd: ... ze past prachtig tussen jouw heren - die zullen nog wel wat met haar te stellen krijgen ;-).
En wat betreft dat knipogen; met beide ogen. Je ziet niet meteen effekt, maar het werkt wel degelijk. Het is een sein dat je geen kwaad in de zin hebt en of de kat dat wil geloven.... tsja, dat kan best even duren ;-).
Wat betreft de introductie zou ik me eerst even van tevoren wat inlezen, want er is op dit forum al veel over geschreven. Wel doen hoor, want Pollewopje is heel gevoelig en niet voor de poes ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door castratenkoor »

leuke katten alle vier - succes met de introductie!
gelukkig vindt ze je nu wel weer lief.
fijn dat ze zo goed en snel is opgeknapt na de ingreep

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Anne82 »

Wat een snoepje, die grote ronde oogjes van haar!!! :verliefd: Ze past er in ieder geval goed tussen bij die andere van je! Ben blij te horen dat het goed met haar gaat!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Catfish »

wat een mooie poes is Spooky, en die mannen van je mogen er ook zijn! :verliefd: :verliefd:

Wat fijn dat ze weer lief en relaxed is, ik ben blij voor je ! En ja, met lichaamstaal en andere vormen van communicatie kun je veel bereiken. En ik denk dat Spooky inderdaad een heel gevoelige poes is, die goed bij jou past! :pdtura:

En uiteraard fijn dat ze zo snel is opgeknapt, en ik wens je heel veel plezier met haar! Laat je even weten hoe het gaat? Maar komt vast helemaal goed!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Sunnetje »

Weer een update ...helaas niet de update die ik wilde.

Ook al deed Spooky de vorige keer weer lief tegen me, toch bleven de twijfels knagen.
Was het wel slim om dit toch door te zetten? Spooky was nu tenminste weer lief, straks werd ze door de stress weer angstig en agressief..
En ik zag wat het effect kon zijn op mijn mannetjes, dat was ook niet echt prettig.

Uiteindelijk toch besloten om het gewoon te gaan proberen.
Echter kwam ik vanavond bij J. (die zelf niet thuis was) en toen was Spooky meteen al weer angstig. Liet zich nauwelijks aaien en ging later mijn schoen weer aanvallen, deinsde weer terug en gromde zacht.

Ik had het toen eigenlijk al vrij snel gezien: dit gaat gewoon niet werken. Het is voor haar niet leuk, voor mij niet leuk en voor mijn katten niet leuk.
Ik heb haar nog 1 aai gegeven (soort van) en ben weer weggegaan. Ik heb J. gesmst en verteld dat ze weer zo angstig was en dat het gewoon niet ging werken. Ik heb hem gevraagd of hij er echt niet over wil denken om haar toch zelf te houden, bij hem voelt ze zich gewoon goed en veilig.

En als hij haar niet wil houden, dan help ik hem wel om samen een leuk nieuw thuis te vinden. Denk het liefst zonder andere katten of evt. 1 kat.

Hoe ik me erover voel... tja... mengeling van teleurgesteld en ergens toch opgelucht.. hoe naar dat ook mag klinken.

Ik blijf gewoon happy met mijn drie ventjes en ik hoop dat Spooky ook een mooi leventje tegemoet gaat :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door castratenkoor »

Lijkt me een goed en weloverwogen besluit. Kan me voorstellen dat je ook iets van opluchting voelt.
Spooky valt je schoenen waarschijnlijk aan omdat ze naar jouw katten ruiken. Als ze jou niet vertrouwt zal het inderdaad erg lastig worden met de introductie.
Ik hoop op een goede afloop voor dit poesje, ze verdient een gouden mandje, waar dat dan ook mag zijn.
En voor jou, geniet van je drie mannen en voel je niet schuldig.
Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Cari »

Een wijs besluit Sunnetje :eclap: .
Het lijkt me heel goed om Spooky te herplaatsen, maar jij bent gewoon niet de juiste persoon met de juiste thuissituatie. De match is niet goed, dat is alles ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Catfish »

Goed van je Sunnetje, een moedig besluit!
Lijkt me ontzettend moeilijk ja, maar ga niet aan jezelf twijfelen.
Ik sluit me aan bij Cari. Als de match er niet is, niet doen.
Fijn dat je mee gaat helpen om een fijn thuis voor haar te vinden!
Lijkt me een stuk beter voor iedereen.
Sterkte en succes!
:pdthb:
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Ilone »

Ik ga mee met bovenstaande reacties.
Hopelijk blijft zze gewoon bij hem, en anders hoop ik dat jullie een fijn huisje voor der vinden.
Succes!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Dieneke »

Goed van je dat je dit besluit hebt genomen! Hoop dat jullie samen een goed warm nestje voor dr kunnen vinden.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door jobey »

als ik naar de foto s van spooky kijk komt het me bekend voor. Mijn jongste had in het begin ook van die grote ogen elke keer als je een foto maakt. Mijn jongste is nu na 2 jaar nog steeds angstig voor een boel dingen. Je moet er een heleboel geduld voor hebben...
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Spooky is ineens bang voor me

Bericht door Sunnetje »

Vandaag weer eens een goed gesprek gehad met J.
Hij bleef namelijk maar pushen dat ik het nog eens moest proberen met Spooky, dus ik heb hem maar even heel duidelijk uitgelegd waarom het gewoon niet gaat werken.

Toen ik hem vroeg wat hij nu dan met Spooky ging doen, antwoordde hij dat ie het nog niet wist.
Ik heb hem gevraagd wát het nou eigenlijk is dat hem 'stoort' aan Spooky. Antwoord: ze is te druk, ze loopt hem overal achterna en hij heeft het gevoel dat ie haar gewoon niet genoeg aandacht kan geven.

En dus heb ik hem gevraagd of hij er wel eens aan heeft gedacht om dan een jong katje erbij te nemen!
Eerst lachte hij me uiteraard vierkant uit, maar toen ik hem uitlegde waarom dit wel eens goed kon werken voor Spooky, luisterde hij toch wel aandachtig.

Spooky is speels, J. heeft weinig tijd voor haar en hierdoor heeft Spooky dus teveel energie.
Ze is pas 9 maandjes oud, dus misschien is een jong vriendje helemaal geen slecht idee. Daar kan ze mee spelen, knuffelen, en dan zal ze misschien niet stees J. 'lastigvallen'. Ook zal dit waarschijnlijk minder intimiderend zijn dan dat ze meteen bij 3 volwassen katten gedropt wordt!
Persoonlijk denk ik dat het voor het kleine Spookje gewoon beter is om te blijven waar ze is.

Hij zou erover nadenken, dus wie weet krijgt dit verhaal nog wel een leuke twist! :D

Wél heb ik hem even héél duidelijk gemaakt dat ie hier goed over moet nadenken, want hij moet niet weer een katje in huis halen en dan na een maand besluiten dat ie het toch niet wil.

Dit heeft hij beloofd, hij zal er eens goed over nadenken :)

Dus wie weet, afwachten maar...

Wat vinden jullie? zou dit een goede oplossing kunnen zijn?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie