Mauwen om eten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
HannekeScholtmeijer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2005 20:20

Mauwen om eten

Bericht door HannekeScholtmeijer »

Ik heb een katje van nu twee jaar oud. Heel erg lief, maar op het moment dat ik thuis kom blijft ze miauwen net zolang tot dat ze eten heeft gekregen.
Heb al een heleboel geprobeerd. Telkens andere tijden eten geven, haar in de keuken zetten tot het voer in het bakje zit. Het is echt heel vervelend. Zodra ze gegeten heeft is het afgelopen.
Overdag krijgt ze overigens genoeg brokjes, 's avond blikvoer.
Is er iemand die weet hoe ik dit mijn kat kan afleren?????? Help!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Hanneke, welkom op het forum! ;-) Om eerlijk te zijn klinkt het mij meer in de oren als aandacht vragen. Is je katje de hele dag alleen?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

claudia schreef:Hoi Hanneke, welkom op het forum! ;-) Om eerlijk te zijn klinkt het mij meer in de oren als aandacht vragen.
sluit ik me helemaal bij aan!
Ze lopen hier met z'n 5en te zeuren vanaf het moment dat de deur opengaat tot het moment dat ze eten in hun bakje hebben. Dat is dus ook het eerste wat ik doe, dan ben ik van het gezeur af. En als ik vind dat ze al genoeg gehad hebben dan gooi ik een handjevol brokken op de grond, dan is het ook goed.
groetjes Sharon
HannekeScholtmeijer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2005 20:20

Bericht door HannekeScholtmeijer »

Nou aan aandacht heeft ze volgens mij geen gebrek. Ze zijn altijd met z'n tweetjes, maar zodra ze het eten 's avonds op heeft is het ook weer voorbij.
Het lijkt soms wel alsof ze nooit geen eten krijgt en verhongert overdag!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

:oops: ik had het niet goed gelezen. Ik dacht dat er stond klinkt bekend, had de rest niet gezien :lol:
Als ze samen zijn en het is na het eten afgelopen denk ik inderdaad niet dat het aandacht vragen is maar gewoon vragen om eten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Dit ken ik wel. Als ik 's avonds thuiskom is Enzo ook heel lief en slijmerig. Hij mauwt alles bij elkaar en wil de hele tijd knuffelen. Op een gegeven moment loopt hij dan naar de bak om te zeggen: ik was lief krijg ik nu eten?? Heel erg slijmen en mauwen om eten dus. Hij heeft het zo slecht hier ;-)

Om van het mauwen af te zijn geef ik meestal een klein beetje eten. Dan is het ook weer goed voor hem.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
HannekeScholtmeijer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2005 20:20

Bericht door HannekeScholtmeijer »

Hmmm, nou ik heb me er maar bij neer te leggen dus.
bedankt voor jullie reacties.

:???:
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Hallo allemaal,
Nou ik heb het zelfde probleem..
Maar bij mij beginnen ze te zeuren om 6 uur in de ochtend. :???:
Elke dag wordt ik wakker ge-miauwt... :shock:
Ik weiger tot nu toe om toe te geven, anders ben ik bang dat ze straks steeds eerder zullen komen, en, ik ben de baas, en niet zij. :twisted:

Heeft er iemand de ultieme oplossing?
Ik heb trouwens maar een kamer in mijn huis, en naar buiten kunnen ze ook niet 's nachts, dus dat is geen optie.

Alvast bedankt!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Ik heb er hier ook zo eentje ,als Maaike me maar ziet komen begint ze luid te miauwen ,ze heeft een krachtig geluid hoor.
Zij doet het ook nadat ze gegeten heeft ,ik geef haar wat extra aandacht maar eenmaal gestopt begint ze weer ;-)

Ik moet haar wel wat negeren dan ,gelukkig zijn ze s'nachts allemaal rustig.
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Brenda, gaat ze mauwen omdat ze wil eten?
Dan zou je eventueel 's avonds wat meer brokjes klaar kunnen zetten zodat er 's ochtends nog wat is.
Je moet dan wel opletten dat ze dan niet te veel eten krijgt.

Of wil ze om 6 uur gewoon aandacht van je?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik geef onze poezen altijd direct eten zodra ik opsta en zodra ik thuis kom. 's Ochtend mogen ze daarna naar buiten en 's avonds moeten ze daarna binnen blijven. Dit werkt prima, met als enige nadeel dat ze in het weekend beginnen te zeuren rond de tijd dat ik normaal opsta. Maar dat is niet meer dan logisch vind ik. Dus dan ga ik er meestal even gauw uit om te voeren, bandjes om te doen en het luikje open te zetten. Of ik duw mijn vriend uit bed. ;-)

Mijn ouders doen het precies zo en ook daar geen zeurende katten. Misschien helpt het bij jullie ook als je alleen voert op hele vaste tijdstippen?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

En mochten de vaste tijdstippen van Marije niet lukken, dan zou je nog kunnen proberen ze de hele dag beschikking te geven over hun eten. Alleen bijvullen als het opraakt, maar ja, daar moeten de katten wel mee om kunnen gaan en hier kunnen ze dat gelukkig wel.

Succes!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ik ben blij dat Miranda dat schrijft, want zo doe ik het ook, al zolang ik mijn poezen heb, ik heb op vier verschillende plaatsen ( krijgen ze geen ruzie) etensbakjes staan, zijn deze leeg vul ik ze weer, mijn poezen weten hier inderdaad goed mee om te gaan, eten niet te veel en hebben geen overgewicht.
(durfde het niet goed melden, omdat ik hier altijd lees dat jullie dat afraden i.v.m. overgewicht :oops: ) maar als Miranda durft, dan ik ook!

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

En ik dan, ik geef ze gewoon eten wanneer ik er aan denk of zin in heb. Dus soms hebben ze urenlang een leeg bakje en soms ook niet.
Ze zagen hier eigenlijk nooit voor eten, dus honger hebben ze niet denk ik. Als ik zelf naar de trap toe loop en dan alle katten als een gek naar beneden zie rennen, weet ik dat het tijd is om het bakje bij te vullen :lol:
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Lotte schreef:Brenda, gaat ze mauwen omdat ze wil eten?
Dan zou je eventueel 's avonds wat meer brokjes klaar kunnen zetten zodat er 's ochtends nog wat is.
Je moet dan wel opletten dat ze dan niet te veel eten krijgt.

Of wil ze om 6 uur gewoon aandacht van je?
Ze eten alles op wat ik ze geef, een bakje dat continue gevuld staat helpt echt niet, want dat is gewoon leeg... Zucht...
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gesloten