Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

Afgelopen nacht begon het om vier uur.. Op mij zitten ..mijn hoofd... En maar weer weglopen in de deuropening zitten en maar miauwen.. Ik heb hem in de andere slaapkamer met water de bak en eten gezet dit is een kamer van 2,5x4meter..met allemaal spullen..hij hieroverheen lopen etc.. Af en toe hoorde ik hem heel even miauwen... Maarik kon nog even slapen.... Is het zielig als de kat overdag alleen is om hem dan snachts in de andere kamer te doen.... Hij mag best op mijn bed of in de kamer alleen moet hij niet gaan miauwen...want dan word ik wakker:(
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Slapeloze nachten

Bericht door jennli »

Onze Jagger maakt ons al meer dan maanden iedere nacht wakker. Hij heeft vriendjes genoeg, dat is niet het probleem. Hij past de verschillende strategieën toe. Het liefst gooit hij boeken uit de boekenkast op de grond of anders de lamp van het nachtkastje. Dit doet hij tegen een uur of vier. Nog eens extra voeren helpt niet. Hij wil het liefst even spelen. De laatste weken sluit ik hem als hij me wakker komt maken ook een paar uurtjes op in een aparte kamer. Hij komt me wakker maken en loopt dan zelf al naar die kamer. Ik hoef alleen maar de deur dicht te doen. Als iemand van ons op staat en gaat voeren komt hij er weer vanaf. Ik vind de ruimtebesparing ook niet echt fijn, maar het bleek uiteindelijk de enige manier nog wat slaap te pakken. Onze dochter slaapt door, maar onze katten niet ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pinguin »

Mijn lieve nacht brakende snabbel is weer bezig? Kan dat door het naderende voorjaar komen? Hij is al 2 weken aan het nacht braken en mijn bed is eerder een speel paradijs dan slaap plek :roll:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Adriana »

ja, hier ook. zodra de vogels beginnen te tsjilpen wordt het tuig actief en dat is rond 04.00 uur. eerst zijn ze met elkaar bezig maar al snel vinden ze dat ik er ook bij betrokken moet worden en vooral Bolle is een aanhouder. als ik helemaal niet reageer en half wegkruip, ploft hij met een grote zucht half op mijn hoofd..
mijn enige troost is dan een grote bak thee en het kattenforum.. en vrolijke katzels die dol zijn op gezelschap van het personeel...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Slapeloze nachten

Bericht door castratenkoor »

Wat een brave jongens heb ik dan. De mijne beginnen pas met drammen als ik opsta. Luuk krabt aan de badkamerdeur als ik aan het douchen ben. Soms als ik wat lang wacht met eruit komen staat Timo ongeduldig voor te slaapkamer te jammeren. Dan hoort hij de wekkerradio. Nachtelijk gekrab en geblèr heb ik altijd consequent genegeerd.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pinguin »

fijn dat ik niet alleen ben die zo vroeg word gewekt.

Ik kan snabbel negeren wat ik wil maar meneer bijt dan gewoon in mijn neus, hengelt mijn oordoppen uit mijn oren. En sproet gebruikt zijn stem als die naast me zit in bed.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Stikkel »

Hier hetzelfde, vanaf vier uur is het keet op bed! En vooral alles maar aanraken wat lawaai maakt op de slaapkamer. Stampend de trap op en neer is ook erg leuk en als grande finale steevast een concert van de heren...
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Cyamytha »

Pfff vannacht was ook weer zo'n nacht. Vanaf 4uur crossen door de slaapkamer, dingen in de deken vangen die er niet zijn, potje vechten op bed, één op en één onder t bed en dan tussen matras en frame door matten. Pfff -.- Negeren is dan wel heel moeilijk hoor.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Stikkel »

Vanochtend was het hier echt keet compleet, eerst op bed mauwen, zeuren, herrie maken, kroelen terwijl je nog ligt te slapen en dan stiekum 1 nageltje in de neus van de baasjes steken, hihihi, vooruit, om half zes ermee uit, naar buiten, birdwatch, Pjotr op de schutting (wat niet mag), Pjotr er weer af, Waszlav op de schutting, er weer af, de achtertuin maar afgesloten, vervolgens in de leilindes klimmen in de voortuin en er zelf niet meer uit kunnen komen.....ik heb vandaag echt al een halve werkdag achter de rug tegen de tijd dat ik naar mijn werk moest vanochtend...
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Slapeloze nachten

Bericht door BloemTetsu »

Dat Tetsu mij soms 's ochtends wek vind ik niet erg, ik draai me om hij en slaap verder en meneer begrijpt de hint. Sowieso krijgt hij van mij niet meteen eten.
Maar F. wordt er wel wakker van en blijft ook wakker.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Sarah207
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:41

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Sarah207 »

Moortje was ook iedere ochtend aan het miauwen en krabben aan de deur. Ze mocht bij ons niet in de slaapkamer, we vinden haar heel lief maar hoeven haar ook niet in bed.
Maar na 3 weken gebroken nachten, hebben we vannacht toch geprobeerd de slaapkamerdeur open te houden. Moortje is namelijk graag in je buurt, maar op schoot liggen of tegen je aan liggen doet ze niet. Mijn vermoeden was dus dat ze wel bij ons wilde zijn, maar niet per se in bed. En dat klopte, gelukkig! Dus wij hebben héérlijk geslapen, en Moortje heeft zachtjes liggen spinnen op haar eigen kussen in de kamer. Ze probeert het bed niet eens op te springen.
Groetjes van Sarah en Moortje
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pinguin »

Wat fijn Sarah207

Ik kan mij niet eens meer heugen hoe het is om door te slapen, sinds de komst van snabbel is dat niet meer voor gekomen.
Zelf nu ik vakantie heb word ik er vroeg door meneer uit gehaald want de vogels zijn wakker en dan moet de rest ook wakker zijn volgens hem. :lol: :lol:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Blackcat
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2014 17:10

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Blackcat »

:P Pancake is dus duidelijk niet de enige die dit doet. Vaak maakt ze me rond een uur of 6 wakker op de dagen dat ik niet hoef te werken. Dan gaat ze naast mijn hoofd zachtjes zitten spinnen. Als ik daar niet op reageer dan gaat ze mijn neus likken hahah. Dan haal ik haar wat aan en probeer dan verder te slapen. Vaak genoeg blijft ze dan mijn neus likken of gaat ze tussen de woon- en slaapkamer in drentelen. Of een combinatie van de twee: mevrouw springt van het bed, loopt naar de kamer, komt weer terug, springt bij mijn gezicht weer op het bed, lik, lik, lik... Herhaal het nog een aantal keer lol. Als ik echter heel even op sta en naar de wc ga of zo en weer terug naar bed ga, snapt mevrouw de hint.

Maar om half 10/ 10 uur is het ook wel echt mooi geweest hoor. Ze blijft net zo lang mijn neus likken, op me liggen en/ of tegen me aan babbelen tot ik op sta haha. Doe ik het dan nog niet? Dan gaat ze lawaai maken hahha. Kleine dondersteen. En waarom? Omdat ze het gezellig vind als ik ook in de woonkamer zit (<-- ook als mijn vriend al wakker is komt ze me alsnog halen ahaha). Het is natuurlijk helemaal het einde als ze lekker op mijn schoot op de bank verder kan slapen... Slaapt toch fijner dan een bed *zucht*.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pinguin »

Nope vele katten zijn nachtbrakers snabbel is inmiddels 4.5 en ik heb mij er bij neergelegd dat ik nooit meer 1 nacht zal doorslapen zolang snabbel in mijn leven is. En ik hoop dat dit nog heel erg lang is.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Aluyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 nov 2016 09:03
Locatie: Hengelo

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Aluyx »

Hier is het ook al een paar nachten feest. Voordat we Mist erbij hadden ging Whiskey altijd rustig slapen (of in ieder geval op de bank, of bij ons in bed liggen). De eerste nacht dat Mist er bij was is dit ook nog gelukt, maar daarna.... Sinds ze het goed kunnen vinden met elkaar vinden ze dat ze om 23:00 of 23:30 uur moeten beginnen met achter elkaar aan jagen, tot een uur of 2 a 3 snachts door. (Af en toe wel even rust er tussen hoor).
ik ben blij dat ik een vaste slaper ben en het niet zo erg meekrijgen zoals mijn vriendin bijvoorbeeld.
Plaats reactie