Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

Ja die van mij gaat dus ook bovenop mij liggen... En wil niet op het voeteneinde...en hij mocht van mij op het bed als hij maar stil is..dan kan ik verder slapen..maar hij blijft miauwen...ik denk dat ik maar gewooon de deur dicht ga doen... En ga negeren en dat hij gewoon moet wachten tot het ochtend is :)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Kattebeest »

Het is een beetje geven en nemen. Hij heeft geleerd dat hij me met miauwen niet uit bed krijgt en ik heb geleerd om met 5 kilo boven op me min of meer door te kunnen slapen.
Het zijn vaak de meest irritante dingen die je straks ontzettend gaat missen mocht hij er niet meer zijn. Dus ook de mindere dingen proberen te koesteren. Het is lief, bovenop je liggen. Zoeken naar contact en warmte.

Toch ook even stilstaan bij wat @Dinky/Mirjam geopperd heeft. Jouw katertje is niet gecastreerd en is maatjes gewend, ook als was daar niet direct een klik mee.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

Ja ik kijk het even aan.... Nog een kat kost natuurlijk ook meer geld en dat is nu eigenlijk niet mogelijk.
Hij lijkt nu wel tevreden.. Slaapt lekker loopt rondjes speelt met speelgoed en met mij en eet en drinkt goed.. Of hij echt een andere mist weet ik niet... En weet je eigenlijk nooit... Overdag waren die katten buiten bij de vorige eigenaar en was hij ook alleen.. Wel met die mevrouw dat wel...
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Kattebeest »

Ja, goed idee, kijk het even aan. Zit nu bijvoorbeeld op het uiterste puntje van de stoel want stoel is bezet door kater...

Kwam hij eerst ook buiten? En bij jou? Kan ook uitmaken.
Zelf een binnen-buiten kater maar binnen blijven is wel zo veilig en goed. De mijne ontmoet buiten andere katten, hoewel dat niet altijd goed gaat. Maar het zijn wel soortgenootjes. Mocht ik ooit een binnen-kat hebben dan zal ik zeker voor een maatje zorgen.

Praten jullie samen? Ben zelf niet zo spraakzaam, moet me er na 10 jaar nog steeds toe dwingen om terug te praten (niet 5 uur 's ochtends maar als ik wakker ben). Op een gegeven ogenblik gaan jullie elkaar begrijpen, al is het een andere taal.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... caaae138ce

Hier nog een foto
Ik heb nu hele dag brokjes staan en hij eet niet alles op..zijn buikje lijkt dik maar hij heeft een dikke vacht.. En is heel fluffy..
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Kattebeest »

Hoe heet hij en wat voor ras is hij?
Kort neusje, denk dan meteen aan een pers (maar ben niet zo thuis in rassen). Hou hem in de gaten want die hele korte neusjes kunnen voor gezondheidsproblemen zorgen.

Hij is lief, geef hem maar een flinke knuffel.
Hoe ging het vannacht met het miauwen?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

Ja een exotic.of een exotic mix en keet Kenzo .. Maar heeft geen stamboom.. Hij is heel lief maar wil veel aandacht net even gespeeld en nu ligt hij weer te pitten. Hij kwam om vijf uur..mijn deur stond open ik een paar keer op het bed kloppen met mijn hand en toen kwam hij naast me slapen heel even ..ging weer naar beneden en weer miauwen om zes uur..hij had eten dus dat is het niet... Vermoeiend hoor hele week al vijf uur wakker en slaap dan niet echt meer.
zara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2013 16:26

Re: Slapeloze nachten

Bericht door zara »

Lijkt me echt heel vervelend! Heeft het geen zin om te negeren? Ik had het met 2 kittens ook die gingen miauwen voor slaapkamerdeur als ik ging slapen. Maar na 10 minuutjes snapte ze dat ik de deur niet open kwam doen en stopten ze..

Je kunt misschien ook nog heel zachtjes de radio aanzetten in de kamer waar Kenzo is.
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

Hoi dames...

Vanmorgen weer om 5:08kwam hij weer als ik dan rechtopzit en een paar keer op het bed klop komt hij op bed liggen en gaat dan slapen....na een half uur of uur gaat hijw er naar beneden..en dan komt hij alweer rond zes..en ik hoef pas om zeven uur op.
Ik twijfel wat ik ga doen..ik zeg al niks meer tegen hem en de deuren zijn open..mischien probeer ik het zo even of ik kan de deur dichtdoen en negeren.. Wat denken jullie.. Vind het aan de ene kant wl zielig want ik ben alleen met hem van 5tot elf.. De rest van de dag is hij aan het pitten en alleen thuis..en als hij snachts bij me mag dan is hij niet alleen volgens mij wil hij dat wel.. Gister avond ging hij mee naar boven en zowat op mij hoofdkussen liggen in mijn nek.... Hahah
Renatevanderveer

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Renatevanderveer »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het persoonlijk heerlijk vind als één van de katten bij me komt liggen.
Het is een kwestie van wennen, ik slaap er inmiddels (ruim anderhalf jaar later) gewoon dwars doorheen.
Vooral onze kater is in de zevende hemel als hij bij één van ons mag komen liggen om te slapen.
Onze kater meld zich standaard om half 4 s' nachts en het stomme is, als hij dan eens niet komt, mis ik het.
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

Hoi,

Ja die van mij gaat alleen heel hard miauwen..als hij dat niet deed cond ik het helemaal niet erg..
Ik was vijf uur thuis en ging omzeven uur echt maar een uurtje sporten kom ik terug..gelijk aandacht vragen..even gespeeld..en helemaal geborsteld wat brokjes met de hand gegeven... Jaja hij eet alles uit de hand en liever niet uit een bakje..dan kijkt hij me aan van..hallo..geef me een brokje... Half uur later ging hij alleen op de poef liggen dus ik dacht ik ga douchen..komt hij naar boven en gaat voor de douche zitten ...ga ik me afdrogen ligt hij bij me voeten op zijn rug wil hij kroelen.. Zo grappig..hahah
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Dinky »

Weet niet of je een gewoon etensbakje hebt maar met zijn korte neus is het wellicht fijner om van een schaaltje te eten zodat hij makkelijker bij de brokjes kan komen ;)
Heb bij mijn kleine neefje wel geleerd om hem te negeren op de vroege ochtend als hij naast bed stond te stuiteren en dan werd hij na tijdje wel rustig en droop hij af. Ogen dicht houden en doen alsof je nog ligt te slapen en compleet negeren op dat moment. Is wel manier van de lange adem ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
hanneke27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door hanneke27 »

Hoi vanmorgen kea hij om half zes..joehoe..half uur later.. Ik heb nou in de slaapkamer tegenover mijne de kattenbak gezet en ook een schaaltje met voer en water. Ik had inderdaad een schoteltje maar dan schuift hij het eten eraf en hij eet liever uit een soepkom... Hij pakt de brokjes met zijn tong..doen ze dat allemaal want ik zie niet echt voortanden..wel grote hoektanden..
Kenzo komt op bed en gaat even later weer rond lopen de deuren zijn open maar hij blijft om de een of andere reden in de deuropening miauwen..tot ik opsta hem pak of uit bed kom.. Als ik ga douche ligt hij voor de deur te wachten..hylarisch
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Slapeloze nachten

Bericht door nellebel »

heeft hier ook lang geduurd voordat onze katten zich wat aan ons ritme hadden gewend. guusje en gijs begonne vaak midden in de nacht rond 3:00 uur te spektakelen. moet zeggen dat ik het nooit heb overwogen ze beneden op te sluiten. negeren negeren negeren. speeltjes die ze naar boven sjouwden en op mijn hoofd legden, zonder iets te zeggen in de la en verder slapen. neusjes tegen me aan, duwende pootjes alles negeren. en dan s'morgens heel enthousiast begroeten. ik speelde voor het naar bed gaan oo kflink met ze dat ze zelf ook moe waren.
nu slapen guusje en gijs langer als wij en moeten we hun vaak wakker maken als we op staan. odie past zich snel aan, hij zit al helemaal in het goede ritme.
met momenten heeft guusje haar schreeuwtijd als de knuffeltjes weer naar boven gesjouwd moeten worden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie