Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

mvlokven schreef:Zijn er echt katten die de hele nacht doorslapen?
Ja die van mij :grin: . Als wij naar bed gaan, komen ze na enkele minuutjes allemaal eraan en gaan ze op hun slaapplekje liggen en slapen dan tot wij wakker worden.
Natuurlijk waren ze het bij jullie wel niet gewoon dat jullie in de woonkamer lagen, en waren ze daarom misschien druk?
Ik vind het in elk geval heerlijk zo! Ik haat geluiden in de nacht!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Je moet ook niet meerdere katten bij je hebben is onze ervaring :grin:
De katjes mogen bij ons de eerste maanden bij ons slapen en daarna neem ik zo af en toe 1 van de katjes bij me en dat gaat prima. Eerst even knuffelen en dan lekker slapen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

sKatje schreef: Ja die van mij :grin: .

Die van ons ook :shock:
Ik haat geluiden in de nacht!
Ik ook :grin:

Zijn wij nu bofferds, of zijn er meer katten die 's nachts gewoon slapen? Ik moet er wel bij zeggen dat ze wel bij ons op de slaapkamer mogen slapen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

daantje schreef:
Die van ons ook :shock:
Hier ook hoor! :grin:
En ik ben ook nog eens vreselijk inconsequent: de ene nacht mogen ze wel bij me slapen en de andere nacht niet. Met poezen slaap ik namelijk wat minder diep, helemaal als mijn vriend hier ook slaapt omdat ik dan steeds in de gaten wil houden wie waar ligt en of hij niet op ze gaat liggen...
Blijkbaar pikken onze poezen dat gewoon. Heel soms hoor ik wel eens een pootje aan de deur, maar dat is vooral 's ochtends. En meestal als ik de wekker al 3x uitgeslagen heb! :lol:

Ik ben wel benieuwd waar het nou aan ligt dat sommige poezen wel de hele nacht doorslapen en andere niet. Zou het met activiteit overdag te maken kunnen hebben? Onze poezen zijn heel actief overdag, ze lopen in en uit en rennen rond het huis. 's Avonds en 's nachts zijn ze dus gewoon moe.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ook hier doorslapers. Desy 's avonds in haar doosje op de stelling en 's morgens staat ze al bij de deur, maar is haar bakje warm en ook als we 's nachts komen (bijvoorbeeld wanneer we er vroeg uit moeten of wanneer m'n broer midden in de nacht thuiskomt), liggen ze heerlijk te slapen.
Spooky wil 's nachts buiten en zal zeker even op pad gaan, maar 's morgens is vaak ook het hooi warm. 's Winters ligt zij in haar eigen bakje bij Desy en ook dan slaapt zij gewoon een hele nacht.

Wij zijn hier dus eigenlijk ook niet anders gewend, maar ook hier zijn ze overdag erg actief (nou ja, Spooky al veel minder dan vroeger, zij slaapt overdag ook geregeld even in het hooi).
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Marije schreef:Ik ben wel benieuwd waar het nou aan ligt dat sommige poezen wel de hele nacht doorslapen en andere niet. Zou het met activiteit overdag te maken kunnen hebben? Onze poezen zijn heel actief overdag, ze lopen in en uit en rennen rond het huis. 's Avonds en 's nachts zijn ze dus gewoon moe.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :grin: Hier spelen ze best wel veel, maar liggen ze ook vaak 's avonds (voor we naar bed gaan) te slapen. Misschien moeten ze toch hun ritme 'anders' krijgen. :geenidee:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Hier hebben ze 's avonds juist een gekkenuurtje, vaak na het eten (ze krijgen rond half 10 's avonds hun extraatje). Ze racen dan het hele huis door met z'n vieren, van zolder naar beneden en weer terug. Rond half 11 zijn ze weer rustig en tegen de tijd dat wij naar bed gaan komen ze lekker bij ons liggen. Misschien scheelt het ook dat ze zien en merken dat wij slapen? :geenidee:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Jeetje, fin om te horen dat er nog meer "rotzakjes" op deze wereld zijn zeg!!!
Die van mij doen precies hetzelfde als bij Claudia....miauwen en krabben aan de slaapkamer deur.
Vanacht was ik het zo beu dat ik ze in de huiskamer het gekwakt met bak en al, maar dat had ook weinig zin, want als je als kater (2 in mijn geval) maar hard genoeg miauwt en krabt hoort de baas het alsnog.
Het is ook niet zo dat er een patroon in zit...soms hoor ik ze pas 's-ochtends en soms al als ik er net in lig enne tja negeren terwijl je echt heel graag wil slapen is net zo frustrerend als naast een snurkend iemand liggen....

Dus ga ik vanavond maar eens de tip van het plakband proberen.

Het is niet dat ik ze niet gezellig vind op de slaapkamer, maar als mijn was hangt te drogen ( heb maar klein flatje) en ik zelf benauwd ben ( licht astmatisch) dan is het toch lekkerder dat ze op de gang/huiskamer slapen.

Dus bedankt voor alle tips, ik ga vanavond aan de slag en op hoop van zegen..

THANXS
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Of zou het aan de naam liggen.....BO ????

hahahaha.
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik geef Bo vanavond direkt een andere naam! :lol: Na een poosje rust is hij namelijk vorige week weer begonnen ons IEDERE nacht te storen. Ik weet het ook echt niet meer hoor. Volgens mij zit die fleecedeken al een jaar om onze deur ofzo, nu pakt 'ie gewoon de dichtstbijzijnde deur. En dat krabben klinkt 's nachts zo hard dat je er toch wel wakker van wordt. :-(
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Enzo deed het eigenlijk nooit, maar die sliep ook bij ons op de slaapkamer. Simba sliep apart en dat was nooit een probleem...

Als Simba mij 's ochtends hoort gaat hij meteeen mauwen en krabben aan de deur. Ook al is het zes uur....Ik ga dan gewoon mijn bed in negeer het maar dat is inderdaad heel moeilijk. Na een tijdje stopt hij wel als hij doorheeft dat ik weer slaap, maar tot die tijd vreet ik mezelf op.
Maar wanneer ik opsta begint hij meteen weer. Ik laat hem niet eerder de kamer uit dan dat hij stil is, zodat hij weet dat hij er niet uit komt door het piepen, maar het blijft irritant. Maar het is gelukkig niet 's nachts.

Vanmorgen deed Enzo het in een keer ook aan de slaapkamerdeur. Mijn man ging werken en doet dan de slaapkamerdeur dicht zodat Simba niet op de slaapkamer komt. Maar Enzo had heel goed door dat ik nog in bed lag en probeerde de deur open te maken. Dat lukte niet maar dat gebonk gaat door merg en been.....Dus op mijn vrije dag om half negen naast mijn bed...zucht.

Maar zoals ik al zei: het is gelukkig neit midden in de nacht. Hier slapen allebei onze mannen de hele nacht door gelukkig. En dat gedoe 's ochtends moeten we dan maar aan wennen.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Claudia, klinkt echt heel vervelend! Ik zit al heel hard te denken wat je eraan kunt doen, maar kan niks bedenken! Behalve dan Bo niet op de gang laten, zodat hij niet bij de deur(en in de buurt) van je slaapkamer kan komen. maar dat kon niet, hè?

Hier slapen ze niet de hele nacht door volgens mij, soms hoor ik ze wel donderjagen en achter elkaar aan racen. Maar ze krabben niet aan de deuren ofzo. Gelukkig!
Het zal inderdaad wel te maken hebben met de activiteit overdag. Hier liggen ze echt een heel groot deel van de dag te pitten. Is dat geen idee claudia? Ze overdag wakker houden? Hmm, is wel erg complex hè? :???:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

José, wij hebben 3 katten maar werken allebei de hele dag. Dus ik denk dat ze elkaar overdag bezig moeten houden (volgens mij gebeurt dat ook wel).
Ze kunnen inderdaad niet in de huiskamer ofzo, daar staat nog een parkietje en daar doen ze ook allemaal dingen die niet mogen (achter de tv kruipen en zo). Misschien als het parkietje er niet meer is en alle 'afbreekplaatsen' opgelost zijn.....
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Pitou krabt 's zo tegen de ochtendschemering aan dozen om ons wakker te maken dat ze naar buiten wil. In het weekend geeft het niet, dan neem ik haar wel gewoon even mee naar beneden hou haar even bezig en dan ga'k terug naar bedje, maar in de week waren we hier écht kapot door. 't is dan namelijk nog te vroeg om haar naar buiten te laten (van zodra het nog niet helemaal licht is heeft ze de neiging te gaan zwerven) en dus bleef ze maar bezig.

Wij stoppen haar nu 's nachts in de badkamer (die is aan de andere kant van de gang beneden) met een vast slaapritueel. Wij poetsen onze tanden en dan komt ze sowieso achter ons aan gelopen en dan gaat één van ons de bak halen terwijl de ander haar nog even helemaal kamt, we blijven bij haar tot ze rustig op haar dekentje ligt en dan doen we 't licht uit en gaan we slapen (ja, 't is als een kindje in bed stoppen) ik vond het eerst zielig, maar nu staat ze rond elf meestal al aan de deur te mauwen dat ze naar d'r bedje wilt. Dus Claudia, als je 't echt niet kan uithouden, een tijdje (een week of drie) met een vast ritueel én de nodige snoepjes "in bed" stoppen is bij ons gelukt. Succes alleszins
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Bij mij slapen ze ook eigenlijks de hele nacht.

Soms wel eens dat ze spelen snachts, maar vaak als wij naar bed gaan liggen ze al heerlijk te slapen en staan pas op als ik de kamer in kom om brood te smeren.

Soms zijn ze eerder wakker, en gaan dan kleine mauwtjes doen :grin:

We hebben de katten ook een periode mee op bed gehad, ging prima vond ik alleen Kees niet.
De katten kwamen bij mij lekker op he voeteneind liggen en Xonya moest net als mama onder de deken en lag lekker met haar koppie naast de mijne op het kussen :lol:
Zij blijft dan ook lekker liggen, de jongens gaan op een gegeven moment toch of de kamer in en komen weer terug of ze gaan rondbanjeren en dan met name een paar x over Kees :lol:

Toch wil ik ze straks denk ik wel weer mee naar bed hebben, vind het wel gezellig. Als ik s'avonds op de bank in slaap val met een fleecedeken over me, dan ligt zoiezo Xonya er bij onder te slapen en meestal komt een van de jongens op mn benen liggen.

Ik denk dat je het beste gewoon kunt proberen het blijven negeren, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
Gewoon proberen het geluid uit te sluiten.
Mijn hamsters renden in de radjes en braken s'nachts de kooi af, de eerste tijd liep ik erheen om even te aaien, maar zodra ik weer lag begon het weer. Ik ben het gaan negeren en niet lang daarna sliep ik weer lekker als vanouds.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Plaats reactie