Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Poezebal schreef:Ik denk dat je het beste gewoon kunt proberen het blijven negeren, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
Gewoon proberen het geluid uit te sluiten.
Duidelijk dat jij nog nooit bent 'wakkergekrabd' door een kat! Hahaha, het geluid uitsluiten. :lol: Volgens mij wordt de buurman er zowat nog wakker van, Malou, het is echt knetterhard.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik weet hoe het klinkt, toen we nog in de caravan woonden krabten ze s' nachts ook wel aan de deur, en het was zon schuifdeur dus die bewoog en maakte dan ook nog geluid, maar ik heb me er voor afgesloten.

Ook wel nachten gehad dat ik knetter werd, maar na een tijd volhouden hielp het hier wel.

We hebben hier ook weleens met de koppen onder de dekens gelegen, zo hadden we de slappe lach omdat er 3 katten om de beurt zaten te mauwen dat ze er in willen, echt zo'n zielig, zeurderig mauwtje :lol:

Misschien een tijdelijke sproeiinstallatie ergens maken, zodat je ergens in kan knijpen en de katten nat worden en schrikken? :wink:
Zou er zoiets bestaan? Zou wel handig zijn...

Wat het betreft het afsluiten voor bepaalde dingen, mij lukte en lukt het ook niet altijd, maar vaak wel.
En dit verschilt per persoon en ook per reden natuurlijk :wink:
Mijn buuv kon er bv niet tegen dat Chico zo gilde in de voliere. Daarom wou ze hem wegdoen en heb ik hem overgenomen. Het is een mooie vogel, en dat gegil neem ik wel voor lief.
Hier deed hij het de eerste week en begon daarna met fluiten, soms heeft hij nog zn momenten, maar ik kan het negeren.

Hetzelfde met de kleine hier, de buuv kon er niet tegen dat hij bij elk geluid begon te roepen en heeft hem teruggebracht en gezegd dat ze hem tussen de middag hier wel voert.
Ikzelf heb er geen last van, en kan rustig een uur of 2 met een zeurend kleintje zitten :lol:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Er bestaat iets van een spuitbus met een sensor. Die zet je in een hoek en als de katten te dichtbij komen maakt 'ie een 'sssssssst' geluid. Er komt niets uit, alleen lucht. Het is wel een superduur ding trouwens.
Maar goed, onze katten slapen op de gang en overloop, dus het lijkt me niet handig om ze bang te maken voor die plekken.
Ik heb ook geprobeerd om te negeren, maar dat hou je niet vol. Bo gaat rustig de hele nacht door, dan wordt je zelf echt gek! Ik ben wel eens zó kwaad uit bed gegaan dat het maar goed is dat Bo de trap af rende. :oops:
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Haha dat soort momenten heeft iedereen denk ik wel eens.
Maar op zo'n moment denk ik: Ach daarvoor zijn het katten :wink:

Misschien kijken of je iets kunt vinden met een waterstraal bij de deur van de kamer waar ze krabben?
Dan worden ze niet bang van de rest daar, maar weten wel dat krabben water is bijvoorbeeld.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Malou, geloof me, op dat moment denk je echt niet meer: Ach, het zijn katten. Als jij 7 nachten per week wordt gewekt, elke nacht meerdere malen, dat hou je niet vol hoor.
Onze deur blijven ze nu van af, daar zit al tijden een fleecedeken om de onderste helft. Daarom neemt Bo nu de badkamerdeur. 8-) Als ik die ga afplakken zal hij de logeerkamerdeur wel pakken. En zo gaan we natuurlijk niet door hè.
Een waterstraal is hier geen oplossing. Ik heb 3 waterratten, en daarvan is Bo de ergste. Als hij de kraan hoort komt 'ie van achter uit de tuin aangerend. Toen ze klein waren, waren ze ook niet onder de indruk van 'straffen' met een plantenspuit.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

t is wat :wink: ik zou t anders ook niet weten.
Misschien een ruimte zien te maken waar ze in kunnen en waar je ze snachts niet hoort als je de mogelijkheid er voor kan maken? Lijkt me dan de enigste oplossing nog.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ja, dat denk ik ook. Helaas hebben we op dit moment (nog) niet zo'n aparte ruimte voor ze.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Even afwachten dus nog.
Ik denk dat dat dan nog de enigste mogelijkheid is.

Mens, wat ben ik blij dat mijn katten lekker rustig zijn s'nachts, een uitzondering daargelaten natuurlijk :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Malou, jij bent gewoon de Zen-master :lol:

Ik kan me voorstellen dat je er knettergek van wordt. Ik heb ook eens liggen huilen en zeggen van alsjeblieieieft laat me met ruhuhuust. Toen hebben mijn katten mij heel de nacht wakker gehouden door krabben, mauwen, over bed lopen enzovoort, en ik heb 1 uurtje geslapen voor mijn examen. Afschuwelijk is dat. Dan sta je niet meer in voor je acties.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara heeft volgens mij ideeën op gedaan in dit topic :(
Normaal ligt ze gewoon de hele nacht bij me te slapen, en als ze het zat is gaat ze in de kamer ernaast slapen.
Maar vanmorgen om half 7 (viel opzich nog wel mee dus) begon mw aan mij te krabben.
Wat ze wilde weet ik niet, ze had eten, drinken en had steeds bij me gelegen. De eerste keer heb ik me omgedraaid (niet fijn zo'n krabbend pootje op je nek en rug), de tweede keer ook nog, maar om half 9 ben ik toch maar opgestaan :(
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik word elke ochtend wakker gemaakt door Rosa, die zich tegen mijn gezicht aanvleit (zodat ik bijna stik) en dan keihard gaat spinnen. Dat doet ze ergens tussen 9 en 11 uur, dus ik vind het helemaal prima :-P
't Kan natuurlijk zijn dat ze het 's nachts ook doet, maar daar merk ik niets van, dan slaap ik :lol:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Claudia, heb je de stofzuiger-tip al eens uitgeprobeerd?
Je kunt dan de stofzuiger in de gang zetten en het snoer onder de deur door trekken (hopelijk past dat) en dan de stekker in jullie slaapkamer in het stopcontact steken zodra Bo begint te krabben. Bij een collega van mij hielp het binnen 3 dagen!
Ik denk trouwens niet dat de katten gelijk bang worden voor de hele gang en overloop met zo'n ding hoor.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Oeh die stofzuiger truc is goed!!!
Gelukkig zijn mijn poezemeisjes net als ik erg gesteld op hun nachtrust en heb ik hier nooit last van! :pdtbis:
Het is zelfs zo erg dat als ik vroeg opsta, ze niet van mn bedje afkomen en heel boos/slaperig naar me kijken want dan is het nog te vroeg :lol:

good luck everybody!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Hoi Claudia,

Wij hadden met Nikita in het begin ook problemen met krabben. Nu doet ze dat alleen nog wel een 's ochtends, maar alleen als wij lang op bed liggen in het weekend bijvoorbeeld.

Hou echt vol met negeren hoor, dat heeft bij ons uiteindelijk echt gewerkt, al werden we er knotsgek van. Want ze miauwde ook steeds.

Maar inderdaad, maak hem maar goed moe voor jullie naar bed gaan. Bij ons krijgen ze altijd hun brokjes voor het slapengaan. Meestal eten ze dan meteen de helft op. Dan is hun buikje ook lekker vol en moeten ze wel rustiger aan doen. Verder krijgen ze overdag niks meer te eten erbij, op is op. Alleen om 20.00 uur krijgen ze nog een kattesnoepje.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Volhouden werkt niet meer Iet, we houden al meer dan een jaar vol. Maar nu heb ik zojuist de stofzuiger klaar gezet. Hopelijk werkt het!
Plaats reactie