Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Slapeloze nachten

Bericht door AliceAbbey »

Denk denkt dat sommige mensen, waaronder ik, misschien niet letterlijk alles lezen, omdat er al 19 pagina's zijn. Ik reageer eigenlijk alleen op de eerste en de laatste verhalen. Iedereen wil jou hier gewoon helpen en het is echt niet aanvallend bedoelt, maar ze willen jou gewoon advies geven. Het beste voor de kat en voor jouw nachtrust.

Je hebt in ieder geval wat dingen om over na te denken. Ik weet zeker dat je er wel uitkomt. Zo niet, kan je altijd nog een keer om advies vragen.

Heel veel succes!
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Re: Slapeloze nachten

Bericht door maddo »

Ik heb hier vroeger in 2004 wel eens op gereageerd, maar bij mij is het nog steeds niet opgelost!
Het is wel een hele tijd rustiger geweest, slaap tegenwoordig ook met oordopjes, dat scheelt.
Ben in april van dit jaar verhuisd en word weer helemaal gestoord ;). Denk dat ze gewoon graag bij me willen zijn met al die nieuwe geluiden enzo. Maar als ik nu toegeef, krijg ik het nooit meer afgeleerd natuurlijk.
Nu zag ik op de vorige pagina de ssscat staan bij iemand, die heb ik nu dus besteld.
Zou echt super zijn als dit werkt.
Ik laat het weten :)
Hunterking
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2011 12:16

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Hunterking »

Wat ik lees door de 20 pagina's heen is negeren... Negeren zal wel werken, maar tegen welke prijs is mijn vraag? Als we echt een keer een nacht door willen slapen dan zetten we ze beneden. Zipper vindt dat best, maar Dante zit na 10 minuten als een bezetenen aan de deur te krabben. Nu hebben wij zo'n dikke branddeur van de woonkamer naar het trappengat, maar die zit nu helemaal vol met krassen. Daarnaast moeten de planten het ontgelden.

Er worden dus spullen beschadigd en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Is dit mijn enige keuze? Negeren + kapot huis of toegeven en de komende 15 jaar niet meer slapen?
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Re: Slapeloze nachten

Bericht door maddo »

Even een update voor diegene die hier interesse voor hebben.
Ik heb dus ssscat aangeschaft.
Fantastisch!!!
Mijn deur van mijn slaapkamer zit aan het einde van de gang.
Ik zet de ssscat verstuiver in mijn kozijn aan de buitenkant van mijn deur.
Als ik wakker word, zit mijn kleine knuffel netjes net buiten de "gevarenzone" op me te wachten.
Ik hoef de ssscat niet eens meer aan te zetten, het feit dat hij er staat is al voldoende.
Mijn katten zijn er niet bang door geworden, ze vermijden alleen mijn slaapkamerdeur, waardoor ik rustig kan slapen ;)
Heerlijk!!! Aanrader!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Slapeloze nachten

Bericht door castratenkoor »

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn idee zou het absoluut niet zijn. Dergelijke middelen zijn meer om vervelende buurtkatten uit mijn tuin te jagen.
Ik hoop van harte dat mensen het niet als reclame of goed tip gaan zien voor eigen kat.
Wat mij betreft valt het onder de categorie zweepjes, shampooflessen gooien, de plantenspuit, nekvel-tillen en andere dril-middelen. Persoon ben ik daar enorm op tegen. Ik heb dat ook niet nodig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pearlsofpassion »

Hunterking schreef:Wat ik lees door de 20 pagina's heen is negeren... Negeren zal wel werken, maar tegen welke prijs is mijn vraag? Als we echt een keer een nacht door willen slapen dan zetten we ze beneden. Zipper vindt dat best, maar Dante zit na 10 minuten als een bezetenen aan de deur te krabben. Nu hebben wij zo'n dikke branddeur van de woonkamer naar het trappengat, maar die zit nu helemaal vol met krassen. Daarnaast moeten de planten het ontgelden.

Er worden dus spullen beschadigd en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Is dit mijn enige keuze? Negeren + kapot huis of toegeven en de komende 15 jaar niet meer slapen?
Ik wil hierop reageren. Ik weet dat het een oude reactie is, maar ik wil er toch wat op zeggen.
Je kan ook een krabplank tegen de deur hangen, dan gaat je deur niet kapot. Eens hij het afgeleerd heeft om systematisch aan de deur te krabben omdat hij toch niet binnen kan (en dat komt echt wel als je het gewoon negeert), dan kan die plank terug weg als je ze daar niet wilt.
En als dat geen optie is, helpt dubbelzijdige tape ook om ze af te leren ergens te krabben.
Das niet zo dieronvriendelijk, enkel vervelend dat ze er niet meer kunnen krabben (maar dat wil je bereiken).

En dan is het kwestie van consequent blijven. Als iets nooit mag, is er geen reden waarom ze er plots weer zouden mee beginnen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Adriana »

Hunterking schreef: Er worden dus spullen beschadigd en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Is dit mijn enige keuze? Negeren + kapot huis of toegeven en de komende 15 jaar niet meer slapen?
veel katten zijn s nachts best wel actief en om ze dan in een vrij kleine ruimte op te sluiten lijkt me vragen om problemen.
huis catproof maken is sowieso aan te raden voordat je aan katzels begint en daar horen geen planten bij trouwens..
grote klimboom met voldoende krab- en uitrekmogelijkheden en 's nachts ook voldoende voer!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Robijn »

Waarom neem je de kat niet mee naar de slaapkamer? ;-)
Mijn poes miauwde in het begin ook heel vaak en klagelijk 's nachts, maar dit is gestopt toen ik besloot om haar toe te laten op de slaapkamer.
Ik neem mijn katertje Gaudi van 8 maanden en mijn poes Robijn van 9 jaar om de beurten mee naar de slaapkamer als ik ga slapen. Helaas kan ik ze nog niet samen mee nemen, want Gaudi kan Robijn nog niet zo goed met rust laten..
De kat die ik niet meeneem sluit ik 's nachts op in de bijkeuken (want anders gaat Gaudi dus wel aan de slaapkamerdeur krabben, en Robijn gaat dan bij de deur staan miauwen). In de bijkeuken staat een sidetafel, onder het raam, tegen de verwarming, met een lekker kussentje op het tafeltje, en daarnaast nog een boodschappenkratje met daarop een lekker kussentje, om wat hoger te kunnen liggen, en beter uit het raam te kunnen kijken. Dit is dus een lekker warm slaapplekje. Zowel in de bijkeuken als in de slaapkamer staat een kattenbak, en een bakje brokjes en een bakje water (waar ze ook altijd gebruik van maken).
Beide katten miauwen 's nachts niet als ze in de bijkeuken zitten (ten minste, ik hoor niets).
's Morgens wel hoor, zo rond half 8, dan zijn ze het beu, en dan doe ik de deur ook open. Beide katten slapen 's nachts (wel apart dus van elkaar) in de slaapkamer de gehele nacht aan 1 stuk door! Dus óók mijn katertje van 8 maanden!!! :smile: Dat jonge katten 's nachts dus actief zijn, zie ik niet bij mijn Gaudi terug. Wel een paar maanden geleden hoor, toen nog wel, toen ie 5 a 6 maanden was, toen kon ik hem ook niet in de slaapkamer houden, want hij begon dan 's nachts te spelen, of was al heeel vroeg wakker. Maar nu gedraagt hij zich voorbeeldig!
Ik zorg er wel voor dat hij goed moe is, als ik naar bed ga. Dus ik speel nog even flink met hem (met laserlichtje, vindt ie geweldig!).
Niets fijner dan met een spinnende tevreden kat in bed slapen, vind ik (ten minste, als ze rustig zijn)!!!! Ja, je heb wel wat last van haartjes, maar ja, die neem ik op de koop toe (ik stofzuig gewoon het dekbed en de kussens af).
Ik merk ook dat mijn katten er enorm van genieten!! Zodra de tv en de lichten uitgaan, en ik doe de slaapkamerdeur open, loopt Robijn al in 1 streep naar de slaapkamer! En Gaudi vindt het ook geweldig!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Slapeloze nachten

Bericht door nellebel »

mijn beide strekeltjes slapen gewoon bij ons. alle deuren staan hier gewoon open. ik heb altijd gebroken nachten want ze slapen zelden door tot de ochtend. meestal rond 4 uur begint er eentje. vannacht was het guusje die besloot dat ze me heel lief vond. die kwam knorrend op mijn gezicht liggen met haar pootje op mijn hoofd en kneden maar. ik negeer haar dan wel en dan blijft ze ee nkwartier lang heen en weer lopen van mij naar mijn man proberen of we willen spelen. niet dus. dan komt ze weer lekker liggen. alleen vanochtend besloot gijs dat hij dan ook dichterbij wilde. hij ging bovenop guusje liggen die hierdoor vertrok. dat doen we dus niet. gijs weggeduwd en guusje er weer bij gehaald. gingen ze lekker langs elkaar liggen in mijn armen, toen nog geslapen tot 5:30.
wij roepen zo vaak, vanavond blijven ze beneden zodat we een keer goed doorslapen, maar dat krijg ik nooit voor elkaar. ze zijn eigenlijk ook niet vervelend maar gewoon heel erg lief, maar wel erg vroeg.
ach ja, dat hebben verse ouders toch ook, gebrokken nachten, kunnen wij ook wel hebben hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Re: Slapeloze nachten

Bericht door maddo »

castratenkoor schreef:Je moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn idee zou het absoluut niet zijn. Dergelijke middelen zijn meer om vervelende buurtkatten uit mijn tuin te jagen.
Ik hoop van harte dat mensen het niet als reclame of goed tip gaan zien voor eigen kat.
Wat mij betreft valt het onder de categorie zweepjes, shampooflessen gooien, de plantenspuit, nekvel-tillen en andere dril-middelen. Persoon ben ik daar enorm op tegen. Ik heb dat ook niet nodig.
Iedereen mag zijn mening geven op het forum, echter wil ik wel even melden dat ik het niet op prijs stel dat het gooien van shampooflessen wordt vergeleken met ssscat.
Een pufje lucht is niet hetzelfde als fysiek geweld!
Mijn beestjes hebben het hartstikke goed bij mij.
Dit wilde ik gewoon even kwijt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Slapeloze nachten

Bericht door castratenkoor »

Ook mijn mening is vrij en ik blijf het in dezelfde orde van grootte vinden zulke middelen tegen je eigen kat te gebruiken.
Zoals ik al aangaf "je moet het zelf weten" ik heb er wel moeite mee als je er reclame voor maakt......
ik mag toch hopen dat beginnende kattenverzorgers kiezen voor het huis catproof maken ipv wegjaag-middelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
LeroyTB
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2013 15:39

Re: Slapeloze nachten

Bericht door LeroyTB »

castratenkoor schreef:Je moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn idee zou het absoluut niet zijn. Dergelijke middelen zijn meer om vervelende buurtkatten uit mijn tuin te jagen.
Ik hoop van harte dat mensen het niet als reclame of goed tip gaan zien voor eigen kat.
Wat mij betreft valt het onder de categorie zweepjes, shampooflessen gooien, de plantenspuit, nekvel-tillen en andere dril-middelen. Persoon ben ik daar enorm op tegen. Ik heb dat ook niet nodig.
Ik ben het helemaal met je eens, maar niet met het nekvel-tillen. Wat is er mis met het moederlijke gedrag overnemen? Mits je het goed doet ( geen handen om de keel etc. Maar wel een ''bek'' nabootsen) dan is dat een perfect natuurlijke manier om je kat uit een situatie te halen waar jij hem niet wil hebben. Dit begrijpt een kitten of jonge kat over het algemeen sneller met een corrigerende '' nee '' dan alleen een nee of simpele verplaatsing.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Slapeloze nachten

Bericht door eveline1982 »

Tja daar zijn de meningen nog over verdeeld en gelukkig raken steeds meer mensen ervan overtuigt dat nekvel pakken niet kan en zelfs gevaarlijk is!!! Een kitten word vanaf ca 6 weken vrijwel niet meer opgetild door moeder en al helemaal na de 9 a 12 weken niet. Je kan van alles beschadigen!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Nekvel pakken shampoo flessen of andere voorwerpen gooien kan echt niet nee
Maar de ssscat waarom niet ? Het ding doet geen
Kwaad spuit slleen lucht. Ik zie de ernst daar niet van in
Ik snap heel goed als al zo lang je nacht rust word verstoord dat je zoiets prObeert nadat je alles al heb geprobeerd ..
Ik vind t echt niet erg als ze in de nacht gaan rennen achter elkaar aan daar kan ik van genieten zelfs. Maar gizmo heeft er ook een handje van elke nacht 4/5 uur lopen te zeiken
Echr kreunend klagelijk miauwen hik heeft dan eten staan maar t blijft gaat aan kledingkast krabben etc hij gaat gewoon etteren
Dat is echt stront vervelend en mijn vriend en ik hebben daar s nachts echt vaak irritaties door .. Ik zeg niet dat t de oplossing is de ssscat maar ik kan wel begrijpen dat mensen daarvoor kiezen
Als je nachten lang niet goed heb doorgeslapen gewoon moet werken weer dan begrijp ik dat wel
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Oh ik zie dat t vet oude berichten zijn hihi
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie