Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Mensen bedankt! We hebben het vol gehouden om ze te negeren, en nu doet 'ie het nog maar gemiddeld 1 x per nacht. Misschien dat 'ie er over een poosje ook wel mee stopt. Zaterdag begon hij om 07.30 uur. Zo van: He, opstaan, normaal zijn jullie ook al uit bed! We hebben er wel even om gelachen en hebben ons nog een keer omgedraaid. We hebben Bo niet meer gehoord. Dus iedereen die gereageerd heeft: BEDANKT!!!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Fijn dat het begint te werken, Claudia!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

hoi

dat proberen met de stofzuiger werkt bij mijn katten heel goed.
ik heb de stofzuiger in mijn slaapkamer staan en zo dicht bij mijn bed dat ik niet uit mijn bed hoef om hem aan te zetten,de stofzuiger steel ligt dan voor de deur,als mijn katten aan de andere kant beginnen te krabben dan doe ik hem een keer aan en dan is het afgelopen.
heb dit een aantal keren gedaan en nu is het helemaal gestopt.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Hmmmm, moet ik ook een gaan proberen dan want 's ochtends rond 05.30 uur beginnen ze bij mij altijd, maar dat wil er nog helemaal niet uit :sad:

Kruimelzuiger is wat kleiner, ik denk dat ik dat eens ga proberen!
Fijn dat het bij jou werkt :grin:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

De kruimelzuiger zijn ze bij mij niet bang voor! Als ik langs hun bak zuig, komen ze altijd even erbij zitten om te kijken wat ik doe. Bo krabt nog steeds zo'n 1 x per nacht aan de deur. We blijven negeren en hopen dat het toch een keer stopt. Zou hij nou echt niet door hebben dat het niets uithaalt?
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Chanel gaat vaak miauwen als ze ons hoort 's ochtends.
En als wij naar bed gaan ook even.
In het begin kon ze het best een tijdje volhouden, arne buren, maar we hebben het hier ook ge-negeert. Ze leert snel....gelukkig.
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Mensen, ik heb echt weer hulp nodig hoor! Het is iedere nacht weer zo'n 3 tot 4 keer raak. En nu doet Bo het niet alleen, Belle krabbelt ook! Ik weet dat ik ze dan geen aandacht mag geven, maar als er 1 om een uur of 3 's nachts begint met krabbelen en ik word wakker, dan moet ik plassen. Dus ik moet eruit, slapen gaat dan niet meer. Ik negeer ze wel als ik op de overloop ben, maar zij zien dit toch als aandacht. Ik krijg dan ook een heel knorconcert!
Die sprays werken hier ook niet, heb verschillende geprobeerd. De stofzuiger zijn ze ondertussen ook niet meer bang voor. En het is geen optie om ze ergens anders te laten slapen.
Wat kan ik nu nog doen???
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Je hebt geen extra slaapkamer waar ze 's nachts in kunnen? Een grote keuken misschien? Keep Off spray werkt ook niet? Dat spul van Beaphar (als ik het goed schrijf)

Norris doet het bij ons ook, maar alleen 's ochtends als hij hoort dat we wakker zijn.

Verder zou ik niet weten wat je er tegen kunt doen.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou gewoon de deur open zetten :razz: . Heerlijk die snorrende, warme kroelkonten aan het voeteneinde :wink: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

ALS ze aan het voeteneinde blijven natuurlijk :wink: Luna kruipt gewoon bovenop je hoofd en wil daar dan blijven liggen. De eerste nacht dat we haar hadden lieten we haar bij ons slapen, maar dat was na een half uurtje voorbij... Ze wilde OP je hoofd liggen of anders strak tegen je aan...

Hoe gaat het nu met je monstertjes?
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Diesel wil inderdaad ook OP je liggen, of in ieder geval zo dichtbij dat je half stikt, en niesend wakker wordt van dat gekriebel in je neus!

Zoals vannacht.....
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik ben weer helemaal brak vandaag. Het was vannacht weer 3 keer. En als Gert 's ochtends weggaat (om 06.30 uur) krijg ik ook geen rust meer, terwijl ik eigenlijk tot 07.30 uur kan blijven liggen. Het moet echt snel afgelopen zijn hoor!!!
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Kun je geen bench aanschaffen en ze snachts daar in doen? Dat went ook wel.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wat hebben wij dan een geluk zeg!

Als wij slapen, dan slapen de poezels ook :cool:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Bij ons meestal ook, behalve vannacht, toen was Bobo aan het donderjagen en ging Boris hem terecht wijzen :shock:

Het probleem is dat als je probeert om ze bij je te laten slapen 's nachts en het werkt niet omdat ze dan nog drukker zijn het nog lastiger wordt om dat weer af te leren.

Als je/jullie ze echt niet bij jullie willen hebben op de slaapkamer dan zou ik toch proberen om ze in een aparte ruimte (keuken, bijkeuken, garage?) op te sluiten zodat je ze niet hoort. Het zou niet mijn persoonlijke voorkeur hebben, zeker niet als je overdag ook aan het werk bent want dan moeten ze het wel erg lang zonder je stellen (zowel overdag als 's nachts en dat is bij elkaar opgeteld best een lange periode), maar dat is voor jullie dan waarschijnlijk toch de beste oplossing.
Plaats reactie