Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pinguin »

Ik dacht dat het nachtbraken iets van het voorjaar zou zijn maar meneer Snabbel vind het erg gezellig om mij nu al 2 weken lang elke nacht om 04.00 te komen begroeten en dan wil dit maar 1 ding kroelen. Soms is die om te kopen door de balkondeur open te zetten zodat ik verder kan slapen maar dat is ook niet altijd een optie.

Lieve Snabbel mag jou interne wekker naar 06.00?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Evaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:40

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Evaatje »

Wij hebben een poes van 12, nu een kitten erbij en er is een hond..zij slapen alledrie de hele nacht of houden zich gewoon rustig. Wij slapen ook beneden dus je zou het goed horen als er iemand zit te mauwen of wat dan ook . Ik ben er heel blij mee, want heb mijn slaap hard nodig!!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pinguin »

Dan heb je geluk ik heb oordoppen aan geschaft ideaal en als het zo warm is zet ik de balkondeur open en dat vind snabbel heerlijk.
Nu kan dat nog.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Matou
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:35

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Matou »

Dag mede katforummers.

Ik heb jullie berichten aandachtig gelezen. Idem hier: Matou bezorgt ons slapeloze nachten. Janken (gaat door merg en been) maar hij beseft het niet goed want hij is doof. Rondcrossen over ons in bed, op kasten springen, aan de deur een vlieg vangen dat er niet is.. hij heeft geen schrik van water, stofzuigers enzovoort. Hij is 6 jaar en heeft dit tot enkele weken geleden niet eerder gedaan. Overdag de rust en slaap zelve terwijl we hem wakker maken en ermee spelen om hem te vermoeien. Heeft iemand hier ervaring ommee of tips? Vermoedelijk is dit eerder een vraag om bij dierenarts/katpsycholoog te stellen. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Rik »

Matou schreef: 08 jan 2019 11:09 Hij is 6 jaar en heeft dit tot enkele weken geleden niet eerder gedaan.
...
Vermoedelijk is dit eerder een vraag om bij dierenarts/katpsycholoog te stellen.
Wat is er enkele weken geleden veranderd? Kun je dat misschien herleiden?

Als je echt niets kunt bedenken dan zou een medische checkup misschien wel aan de orde kunnen zijn.

Verder lees ik dat je de 'normale' dingen al doet. Flink met hem spelen voor het slapen gaan zodat hij dan ook gaat slapen (en overdag dus wakker houden). Krijgt hij voor het slapen gaan en na het spelen ook eten?

Als hij altijd eten heeft staan kan het ook nog een idee zijn om van free-feeding af te stappen en over te gaan naar vaste maaltijden (dan heb je zijn energie-level en momenten beter in de hand).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie