Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
marlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door marlie »

Ow nee,,geen kitten erbij...het kost al genoeg weer een kat erbij...pfff...al die inentingen enz enz..
we hebben er nu 2,,genoeg weer,,ahhhaa.lief bedoeld,maar daar is het geld niet naar!!

Ps en die stofzuiger..ahhaah ze gaat er op zitten als ik zuig,,dus het zal geen indruk maken bij luna..
gr marlie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door pearlsofpassion »

Huiskamer zal ook niet helpen. Ze zal zich daar dan wel bezig houden, maar slapen zal ze daar niet meer van gaan doen. En als ze deurkrabben niet helpt, zal ze vast wel gaan roepen... Ook logisch...

Jonge katten slapen niet 's nachts hoor. Dat mag je wel vergeten. Oudere katten en zeker katten alleen leren dat al eens, maar die slapen gewoon een stuk meer. De meeste katten worden echter net 's avonds actiever. Dat is gewoon de aard van het beestje.
Dus dat het 'hoort' om 's nachts te slapen ben ik het niet mee eens. Dat ze daarom nog niet aan de deur moet staan krabben, wel natuurlijk. ;-)

Als ik het goed begrepen heb, gaat ze om half 5 krabben en krijgt ze pas om half 6 eten. Dus het zou best wel eens honger kunnen zijn.
Ik zou wat eten voorzien. Al denk ik niet dat het alles oplost als ze zo afhankelijk van je is. Het lijkt me eerder verveling. De nacht duurt haar te lang (dat iedereen in slaap ligt).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
marlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door marlie »

Ps,,,doet Gregor dat ook snachts???
Anders naar buiten laten voor je gaat slapen??? Charly is soms ook buiten..en daar slaapt ie ook..onder de tafel..dat gaat prima...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door Umimeis »

Ik zelf heb hier 2 voer resevoirs of silo's staan die voor een kwart gevuld is met brokken. Mijn katten kunnen dus dag en nacht eten wanneer ze willen.
Ze zullen heus niet de hele dag en nacht door eten hoor, maar ze kunnen dus wel bepalen wanneer ze willen eten. En dat is dus alleen wanneer ze honger hebben.

Verder zul je veel geduld moeten hebben. Er komt een moment dat ze leren of weten dat het geen zin heeft om aan de deur te blijven krabben.

zie foto

Afbeelding
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door BillyJean »

Hoi Uni

waarom gebruik je een voer reservoir?? Blijft het voer dan langer vers als in een gewone bak??
Want ik ben wel eens langer als een dag weg en misschie is het dan ook iets voor mij. Waar heb je deze vandaan??
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door MarjanR »

Ik denk dat je heus nog wel de Ssssstcat kunt proberen, toch?
Aan de andere kant is je gedachten omtrent wat een kat wel/niet hoort te doen een beetje raar
(vind ik dan).
Een kat is een kat. En die leefde voorheen gewoon in het wild.
Wij mensen vonden dat een kat ook wel in huis kon.
In mijn ogen doe je dan ook een concessie en moet je de kat bieden wat een kat nodig heeft.
Tuurlijk zijn er ook zaken die echt niet kunnen ook al heb je een kat in huis genomen.
Wat dat betreft zal de kat ook iets moeten inleveren.

Je zou in mijn ogen ook de huiskamer tot de beschikking kunnen stellen.
Wat je zou kunnen doen is een laken over de bank kunnen leggen voordat jullie naar bed gaan, ipv de huiskamer deur dicht doen. (doe ik ook, werkt prima)
Op die manier verveelt de kat zich minder snel omdat hij meer ruimte heeft, en hopelijk ben je dan van het gekrabbel af.
Ook brokjes laten staan, maar dat is in mijn huishouden geen succes gebleken.
Soms wil die kleine meid van mij gewoon ECHT de slaapkamer in.
Dus als dat om 5 uur 'smorgens is, dan laat ik haar er maar gewoon in.
(overdag ligt er een sprei over m'n bed, dus komen er minimaal haren in mijn bed zelf)

Verder is een kat zeer schoon op zichzelf, dus dat haren vies zijn is (opnieuw; in mijn ogen) niet helemaal waar.
Ja, je bent wel even bezig met stofzuigen. Dat is wel waar.

Maar goed, als al dat iets te veel van het goede is?
Op mij komt je bericht wel zo over, is het misschien beter dat jullie het katje weg doen.
Want een kat is niet te trainen zoals een hond (wel iets, maar daar gaat heel veel tijd in zitten. Daarbij moet een kat zich daar ook voor lenen).
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door Ilone »

Poezzie wegdoen om die reden?? :-(
Ze is pas 5 maandjes, ze wil aandacht. En inderdaad, katten slapen niet 's nachts ;)
Consequent blijven en niet reageren op het gekrab en miauw. Uiteindelijk stopt het, als ze weet dat het toch geen zin heeft.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is een voerautomaat. Deze kan je instellen op een bepaalde tijd en dat gaat die open (en ook weer dicht uiteindelijk). Misschien dat ze hierdoor afgeleidt wordt.

Nogmaals, het is een kitten, en die zijn nou eenmaal druk en aanwezig ;)
Advies is vaak wanneer de kitten geen leeftijdsgenootje heeft, om dan geen kitten maar juist een wat oudere kat te nemen. Kittens vergen erg veel aandacht en willen spelen. Iets wat de al aanwezige en vaak oudere kat niet altijd wil ;)

Succes! Ik hoop niet dat je het beestje wegdoet ...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door BillyJean »

Fayline mauwde ook zoveel in de nacht, tot Bowie kwam, nooit meer gehoord. zodra ik in bed lig begint het spelen...racen ze door het huis, halsbrekende toeren...
Het zijn nu eenmaal nachtdieren....
Hier kunnen ze in de nacht gewoon eten. Er staat altijd voer en ze kunnen door het hele huis
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door MarjanR »

Volgens onderstaand bericht is dat dus niet zo, katten zijn 'snachts net zo lui als overdag.

Wat ik heb gemerkt is dat de katten aktief zijn rond zonsonder- en zonsopgang.
Ja, lullig als dat om 5 uur 'smorgens is ;)

http://www.knack.be/nieuws/wetenschap/h ... 76175.htm#
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Adriana »

ja, dat is hier ook zo; de schemering is de 'jaag'tijd van de grote katten en veel van onze kleine katten hebben nog steeds datzelfde ritme. (als je vossen in de duinen wilt zien, dan is de kans daarop in de schemering (s mo en of 's av) het grootst en afhankelijk van de gevangen prooi (of inhoud voerautomaat) buiken ze dan de komende 12 uur uit...

hier zet ik de wekker op half zes en ze weten dat ze als ze eerder bij mij aankloppen er nop kans/reactie is.. in het begin gingen de bengels op mijn hoofd zitten en dan beet ik voor de verandering ook wel eens in een poot, maar ze worden wat verstandiger en rustiger...
ze komen zij aan zij aanstormen zodra ze de wekker horen en dat is iedere ochtend groot feest! hun blijheid en enthousiasme en kriebelen hier en daar en bonkkopjes en heerlijk op je rug rollebollen op bed is onbetaalbaar. vaak zitten ze keurig in de gang te wachten terwijl de slaapkamerdeur altijd open staat en ik ze zeker weten niet heb opgevoed/gedresseerd op dat punt..
doorgaans hebben ze zat voer s nachts en bij mij mogen ze overal komen want denk je dat je de haren uit de slaapkamer houdt door ze de toegang tot de slaapkamer te ontzeggen? hihihi.. zelfde geldt voor de keuken.. de meeste kattenharen zweven door de lucht of zitten aan mensenkleding..

een kitten is een erg levenslustig beest, dat zijn kittens doorgaans en dat heeft ook een functie. dus als je een tamme, luie, gemakkelijke, dooie dienderkat in je huis wilt hebben, neem dan geen kitten en al zeker niet één stuks.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Ilone »

....volgens mij zijn de berichten een beetj edoor elkaar gegaan tijdens het samenvoegen met het topic?...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Slapeloze nachten

Bericht door castratenkoor »

marlie schreef:Ps,,,doet Gregor dat ook snachts???
Anders naar buiten laten voor je gaat slapen??? Charly is soms ook buiten..en daar slaapt ie ook..onder de tafel..dat gaat prima...
De kat de hele nacht verplichten buiten te zijn? De meeste aanrijdingen gebeuren in donker.
Zou niet mijn idee zijn om een probleem op te lossen.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Slapeloze nachten

Bericht door AliceAbbey »

Nee, de kat naar buiten laten gaan 's nachts is gevaarlijk en tegelijkertijd het probleem aan de kant schuiven, dan het aan te pakken.

's Nachts voer neerzetten zou best wel eens het proberen waard zijn. Verder denk ik aan negeren of iets. Het is een lastige kwestie. Ik had ook zo'n kat, maar op ten duur werd het steeds minder, door het te negeren.

Succes.
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
marlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door marlie »

oke,,allemaal leuk en aardig bedoeld,maar nu gaan jullie mij op andere dingen wijzen die niet eens aan de orde zijn.
A; Charly is niks verplicht om buiten te zijn snachts...hij loopt niet eens op straat..ligt in de achtertuin..
B;Voer hebben ze s'nachts
C; tuurlijk heb je overal haar in huis zwerven,,maar ik wil het niet op bed op een plek,,heb geen tijd en zin om weer te moeten stofzuigen.Ieder zijn keus?????
D:..Het is Charly's eigen keuze om naar buiten te gaan,,al jaren doet ie dat!! Dus waar gaat t over..
Ben de vooroordelen een beetje zat.Laat elkaars keuze in waarde!!!
enne we hebben een oudere kat genaamd Charly!!! dus ipv nog een kitten hebben ze elkaar,,geloof dat alles een beetje door elkaar gehaald word,

in ieder geval bedankt voor alle goedbedoelde adviezen..maar we komen er wel uit.Ps,,dit is even om op verschillende berichten te reageren...dus niks persoonlijks.
Maar anders moet ik op ieder apart gaan reageren,hhi..

gr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Mirjam86 »

Je vroeg toch ook om advies? Nu kom je er zelf wel uit...
Heb je nog gegoogled op de Ssscat?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie