Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Tja, als je zelf al aangeeft dat je eigenlijk geen tijd voor haar hebt, dan zou ik inderdaad als de bliksem een ander huisje voor d'r zoeken.

Alleen jammer dat je niet vóór ze bij jou kwam wonen even hebt nagedacht of je wel voldoende tijd hebt voor een kat.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
patries1987
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 18:39

Re: Slapeloze nachten

Bericht door patries1987 »

Hallo,

Dat is een drama ik heb ook zo`n kat echt irritant, het heeft bij mij zeker wel 3 weken geduurd voordat hij niet meer zoveel miauwde, nu doe ik de lichten uit en hij weet dat we dan gaan slapen en loopt zelf al naar de gang {geleerd d.m.v een snoepje geven als je gaat slapen}
nu wel zodra hij je hoort omdraaien of kuchen sochtends dan begint hij maar dat is na min of 5 wel over...
het negeren is dus bij ons het beste medicijn geweest..!

Veel suc6 ermee

Groetjes
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re:

Bericht door rissie »

Fiepie schreef:hmmm... het antwoord dat ik niet wou :(
Ik heb nu al zulke problemen als ik meer dan een dag wegben omdat niemand voor haar kan zorgen... ik neem haar wel eens mee of breng haar bij mijn ma maar heb zelf geen auto dus dat is veel gedoe. Twee maakt dat alleen moeilijker...
Misschien dat ik een ander huis voor haar moet zoeken, waar ze meer ruimte heeft. Naar buiten kan toch niet, maar dan is dat misschien wat...
Inge
Voordat ze een ander huis gaat zoeken, zou ik proberen haar speeltjes te geven een krabpaal e.d. er is tegenwoordig zoveel op de markt.
Je hebt ervoor gekozen de zorg op je te nemen voor dit dier, dan moet je ook al het mogenlijk geprobeerd hebben vind ik.

Want wegdoen is de makelijkste optie ;-)
flocke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:43

Re: Slapeloze nachten

Bericht door flocke »



Hallo iedereen en Claudia,
Ja, wat een lieverds hé zijn de poezen.
Heb ook 2 poezen, een noorse boskat en een mooi, lief straatkatje,
de ene is 's nachts rustig maar die noor, ach we hebben het ook geprobeerd,
negeren nachten lang maar niks hielp, nu hebben ze het hele appartement tot hun beschikking dag en nacht en we mogen niet klagen, het is meestal rustig.
Soms heeft onze noor nog zijn crisissen van springen op je buik midden in de nacht en
aandacht vragen, maar al bij al, en al ben je nog zo boos 's nachts, des morgen zitten
we onze poezebeesten uitgebreid te knuffelen en te aaien, ja, honden hebben baasjes maar katten personeel. Onze lieve monstertjes
caramel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mei 2008 20:10

Re: Slapeloze nachten

Bericht door caramel »

ideaal is dubbelzijdige kleefband op je deur houden ze echt ni van
Gebruikersavatar
vvlindavv
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2008 10:48

Re: Slapeloze nachten

Bericht door vvlindavv »

Hey hallo...

Op dit moment geen vrolijk gedag, want ik heb al 3 nachten bijna niet geslapen (terwijl ik hier normaal nooit last van heb, ik sliep altiid overal doorheen).

Even een korte introductie:

Ik woon nu sinds begin juni op mezelf in een appartementje, maar vond het allemaal toch iets te stil. Daarom heb ik 2,5 week geleden besloten om een kat aan te schaffen via het asiel. Ik was hier altijd erg huiverig voor, maar tot nu toe gaat alles veel beter dan ik ooit had mogen hopen.

In het asiel liep ik tegen Pim aan, een daar gesterilisseerde kater van 1,5 jaar. Het was een vondeling, dus ze konden me weinig vertellen. De eerste week erg verlegen, maar de nieuwsgierigheid won het. Nu is 'ie niet meer bij mij (en m'n bezoek!) weg te slaan; wat een knuffelkont zeg! Hij heeft in de eerste week een paar keer geplasd op andere plekken dan de kattenbak, maar na het aanschaffen van Feliway was dat helemaal over. Gelukkiger kon ik niet zijn, dacht ik....

Sinds zondagavond word ik helemaal gek van hem! Elke nacht rent hij door m'n hele huis heen, vliegt m'n bed over, speelt met alle speeltjes die hij te pakken kan krijgen (belletjes, of geen belletjes, ik hoor het allemaal) en hij stampt als een gek. Ik maak me druk om de onderbuurman, gezien ik een nogal gehorig appartement heb, maar ook om m'n nachtrust.

Hij mocht altijd op m'n slaapkamer, die deur hield ik open, maar omdat 'ie zoveel lawaai maakte, deed ik de deur dicht afgelopen nacht. Tja, je raadt het al: vervolgens ging 'ie zitten mauwen en krabbelen aan de deur. De deur maar weer open gedaan en om het half uur wakker geworden...

Ik ben echt eventjes helemaal radeloos. Waardoor komt dit ineens? Voelt 'ie zich nu thuis en gaat 'ie daarom aan de zwier 's avonds? Komt het omdat het toch een buitenkat blijkt te zijn? Moet ik hem nu maar 'ineens' niet meer in m'n slaapkamer laten omdat ik anders wakker wordt van het geluid? Dat vind ik ook zo zielig! Ik werk de hele dag en heb 's avonds alleen wat tijd met hem, dacht dat het juist beter zou zijn als 'ie me ook in de buurt had als ik lag te slapen...

Kan iemand me vertellen wat ik moet doen?

Groetjes,

Een oververmoeide Pimmetje-liefhebber
Neem je dromen eens mee de dag in....
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Sandra W »

Tja, ik vrees dat het asiel je een echte buitenkat heeft meegegeven, die veel te veel energie heeft om de hele dag alleen opgesloten te zitten in een appartementje zonder vermaak en dus in de avonduren nog ontzettend veel energie over heeft en dus nog druk aan het spelen is.

Ik zou zelf (ik ben beheerder van een asiel) nooit een jonge speelse kat aan mensen meegegeven die veel weg zijn en op een appartementje wonen, maar ja dat is achteraf praten. Als je hem wilt houden en hij kan niet naar buiten, dan zal je dus voor vermaak moeten zorgen door bijvoorbeeld er een jonge kat/kitten bij te nemen of heel veel met hem te spelen, maar persoonlijk zou ik een nieuw huis voor hem zoeken en zelf voor een oudere, rustige kat gaan, die niet meer zo veel vermaak nodig heeft. Wel heel vervelend voor je trouwens, want het lijkt me een schatje!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
vvlindavv
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2008 10:48

Re: Slapeloze nachten

Bericht door vvlindavv »

Hoi Sandra,

Bedankt voor je snelle reactie! M'n vermoeden wordt dus toch waar...

Een kat erbij nemen is geen optie, want hij is daar niet op gesteld (dat was informatie die ze me wel konden geven bij het asiel en heb ik zelf ook gezien). Bovendien ben ik juist naar het asiel gegaan omdat me van te voren was verteld (via diverse informatiesites op internet) dat wanneer ik een kat alleen wilde, ik het best kon gaan voor een kat uit het asiel en niet een kitten. Áls ik hem weg doe, zal ik hem moeten terugbrengen naar het asiel, daar ben ik nl. wettelijk toe verplicht, en dat vind ik ook niet echt een optie. Ik kan helaas niet zomaar een nieuw huis voor hem zoeken, waarbij ik zeker weet dat hij goed terecht komt.

Denk dat ik toch maar eens ga kijken of hij naar buiten kan of niet. Was het eerst niet van plan, maar de mogelijkheid is er wel (alhoewel niet makkelijk). Klopt het dat ik dan 2 maanden moet wachten voordat ik hem naar buiten kan laten? Want dat gaat er dan in resulteren dat ik nog 1,5 maand met slaap tekort zit... :sleeping:

Groetjes,

Linda
Neem je dromen eens mee de dag in....
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Slapeloze nachten

Bericht door rieneke »

als de kat goed gesetteld is kan je hem gerust met een week of drie naar buiten laten.
het hangt van de kat af, als die na twee maanden nog bang achter de bank zit, is dat duidelijk nog te vroeg.

probeer de kat flink af te matten voor je gaat slapen, een laserlampje werkt vaak super.
het scheelt ook als je de kat overdag laat werken voor z'n eten.
koop een voerbal, verstop brokjes in dichtgeplakte eierdozen en wc rolletjes.
neem ook regelmatig wat nieuws voor 'm mee, een nieuwe kartonnen doos, een veer van straat enz.
laat je fantasie maar werken, en hou 'm bezig.
succes ermee!
bacil112
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2008 21:07

Re: Slapeloze nachten

Bericht door bacil112 »

Vannacht ook een slapeloze nacht gehad, wellicht dat jullie tips voor me hebben.

Evi (zwarte poes van 4 jr) en Bailey (katertje van 12 weken) hebben ons een slapeloze nacht bezorgd. Bailey lag in het begin rustig te slapen in de woonkamer omdat we besloten hadden om de slaapkamerdeur s'nachts dicht te doen en ze niet op het bed te laten. Maar Evi zat (hard en klagend) te miauwen tot kwart over 2 s'nachts. Ze ging op een gegeven moment aan de deurklink hangen om die open te krijgen. Steeds met tussenpozen dus zodra je weer een beetje in slaap viel begon ze weer. We hebben echt geen kik gegeven om ze maar proberen te negeren, uiteindelijk dus toch maar de slaapkamerdeur open gedaan uit ellende want we wilden slapen... Toen ging zij rustig liggen en liep hij weer overal rond en wilde spelen. Toen ze uiteindelijk alllebei rustig lagen ging zij weer miauwen. Vervolgens anderhalf uur nog bezig geweest met in de gaten houden en in het mandje zetten etc. want ze liepen zo onrustig heen en weer. Ook bij het hoofdeinde om vervolgens weer van het bed en weer op het bed te springen.

We denken zelf dat het komt omdat we Bailey zondagavond hebben opgehaald en Evi maandag. Het is dus nog wel heel vroeg en ze moeten vast nog wennen. Maar wij willen graag wel slapen :P. Bovendien is het ook niet leuk voor de Evi als ze de hele nacht moet mauwen.

Maar vanochtend lagen ze weer aan het voeteneind met z'n 2en en Evi zat Bailey te likken en te verzorgen en hij zat te spinnen dus toen vergaf ik het ze weer. Dan kan je toch niet boos worden op zoiets schattigs.

Ik wel eigenlijk of iemand hier ervaring mee heeft en of het uberhaupt wel mogelijk is om ze allebei rustig in onze slaapkamer te laten. Wat oorspronkelijk niet het plan was (ook omdat ik licht astmatisch ben), maar ja je wil toch slapen en na 2 uur non-stop gemauw kan je het niet meer negeren.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Groetjes,

Lisa en Hans
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Lotte »

Het kan wel hoor.
Bij ons slapen ze inderdaad op de slaapkamer. Toen de jongste nog kitten was heeft hij 2 nachten gespeeld, maar sinds die slaapt hij ook gewoon als wij slapen.

Uiteraard zijn ze af en toe 's nachts wakker en hebben ze soms een meningsverschil wie waar mag liggen. Maar over het algemeen liggen ze tegen ons aan te slapen.
Als ze wel iets doen negeer ik ze, als ze vechten druk ik ze het bed af.

Of je kan slapen met de katten ligt denk ik ook een beetje aan jezelf. Ik wordt soms wakker van ze, draai me om en slaap weer verder. Als je dit niet kunt wordt het misschien wel wat lastiger
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Slapeloze nachten

Bericht door GizmoJan »

Fijn hier te lezen dat er meer mensen van die leuke katten hebben! :smile:
Ik heb ook een kater van 3 jaar die me regelmatig wakker schreeuwt, probeer het
altijd te negeren maar soms houdt die niet op en moet je net naar de wc, fout dus
Meestal als hij niet stopt met krijsen heeft die ook nog eens een muis voor me gevangen
en voor de deur liggen heel fijn! Zal denk ik toch moeten proberen er nooit uit te
gaan en ook die muis maar te laten liggen tot de volgende ochtend...
Ze zijn met z'n tweeen en kunnen naar buiten dus het is gewoon aandacht vragen denk
ik, kan in het weekend ook niet uitslapen want om half zeven (sta ik normaal op en krijgen ze eten) staat hij voor de deur haha
Ach verder zijn het wel schatjes!
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Camoth »

Ik heb geen aparte slaapkamer, dus mijn kat buiten de slaapkamer houden is geen optie :D Dus ze slaapt elke nacht bij mij op bed. Daar moet ik nogsteeds aan wennen (ik vergeet wel eens dat ze op bed ligt, draai me om, waardoor zij van het bed af valt :P). Maar ik kan me voorstellen dat mensen dat vervelend vinden, vooral als je kat verhaard (zoals de mijne) en je dan elke week het beddengoed kan gaan verschonen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Seemy »

Hoe zit dat bij jullie op dit moment na het verzetten van de klok een paar weken geleden??

Zijn ze ook zo vroeg wakker nu??
Wij merken echt verschil...


Echt... pff Brenton is om 6 uur - :shock: iedere ochtend - als de vogeltjes fluiten - helemaal fris en fruitig wakker!! :edance:
Ik vind het niet erg hoor (nou ja okee een beetje dan ;-) ) want ik moet er toch vroeg uit om te werken (tegen 6.45u opstaan), maar wordt er wel wakker door, draai me nog wel een keer om, maar echt diep in slaap vallen doe ik niet meer.

Meestal iets voor half zeven dan ben ik wakker en ga ik met hem spelen.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Maartje »

bij ons mogen ze af en toe bij ons slapen, maar omdat ik heel licht slaap werkt het niet echt, ik merk wel vaak of ze wel of niet bij ons geslapen hebben. Maar dat met de zomertijd merk ik ook ja eerst waren ze rond half 6, 6 uur wakker en nu al rond 5 uur :s en hoef ook pas rong 6.45 op beetje erg vroeg dus, en ik het weekend schop ik ze van de kamer af.

Maar ik laat ze als ze op de slaapkamer mogen eerst ff lekker razen (tot op zekere hoogte natuurlijk) eventueel met een speeltje (laserlampje erug ideaal lekker banuit bed), dan zijn ze een beetje moe en gaan lekker rustig liggen, lekker kroelen en *snurk*.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Plaats reactie