Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Ik heb niet echt een aparte kamer, alleen een rommehok, maar daar kunnen ze niet in, veels te koud. De keuken is ook geen optie aangezien het een open keuken in de woonkamer is, en ze (nog) niet alleen in de woonkamer kunnen blijven.

Ze mogen aan het begin van de nacht gewoon mee de slaapkamer op. Op een gegeven moment word er 1 van de 2 wakker en maakt en houd ons ook wakker. Dan zet ik ze samen op de gang, zodat ze lekker kunnen spelen met elkaar of wat dan ook, maar dan gaat Boris naar de klink springen en aan de deur krabben, en shrek staat ernaast te miauwen. En niet van die zachte korte mauwtjes, soms lijkt t wel een wolf die staat te huilen;)

Tnt was de plantenspuit hetgeen wat ik probeerde, dus naar de deur lopen openmaken en nat maken, maar dat doet ze al niet veel meer. ff drooglikken en dan net, als ik weer inslaap begint het weer...

Het het hele topic doorgelezen, jammer dat die link naar een andere site verwijderd is, wil graag meer lezen erover. Als iemand weet welke link ik bedoel, pb is welkom:)

Voor vannacht ga ik de stofzuiger truc maar eens testen..
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik vrees dat ze de kluts kwijt zijn: aan het begin van de nacht zijn ze welkom in de slaapkamer en daarna niet meer. Dit is te moeilijk voor een kat om te begrijpen, dus óf ze zijn welkom in de slaapkamer gedurende de hele nacht (jammer dan van het wakker maken) óf - als je dat niet wilt - zijn ze niet welkom in de slaapkamer en blijven ze alleen in de woonkamer of in een bench. Alleen dan hebben ze duidelijkheid en zal uiteindelijk het miauwen hopelijk stoppen. Nu willen ze gewoon terug te slaapkamer in en wie kan het ze kwalijk nemen? Lekker knus en veel aandacht....

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Hmm, zo had ik het nog niet bekeken, maar meestal als wij naar bed gaan, willen hun ook gewoon slapen en is er dus niets aan de hand, tot een paar uur later als ze klaarwakker zijn..

Ik ga het eens proberen, laat ze snachts gewoon op de gang. Die is ruim genoeg + 2 krabpalen en genoeg speeltjes etc moet dat best kunnen. een bench is toch best zielig, maar snachts, als je door wil slapen, denk je daar niet aan.
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Verwacht niet dat ze het meteen de eerste nacht snappen...die deur naar je slaapkamer zullen ze blijven vinden. Tip:Oordopjes. Succes!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ze zijn allebij nog redelijk jong he?

Hier slapen ze bij ons op de slaapkamer. Aelyn maakt ons soms door zijn spel ook waker, maar als je het negeert (altijd!! gewoon helemaal geen enkele reactie) kruipt hij vrij vlot weer tegen ons aan om verder te slapen.

Ik denk dat als je ze vanacht op de gang zet je echt niet zult slapen, want ze mochten immers altijd bij je slapen ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Piekje schreef:Verwacht niet dat ze het meteen de eerste nacht snappen...die deur naar je slaapkamer zullen ze blijven vinden. Tip:Oordopjes. Succes!
Jawel, het is de hele nacht stil geweest :grin:
Vannacht heb ik ze van begin af aan op de gang gelaten. Van te voren flink met ze gespeeld, en daarna de brokjes gegeven. Heb ze nog uitgebreid geaait, en ben toen zelf in bed gaan liggen.

Toen ik nog even televisie keek in bed, waren ze wel aan het miauwen+aan de deur aan het krabben, maar na 10 minuten hadden ze er genoeg van en zijn ze gaan slapen. En de hele nacht door he! Super.

Sandra, bedankt!
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Fijn dat ze het zo snel snappen! :grin: En nu volhouden hè ;-)
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Ja inderdaad, ik ben benieuwd of het zo blijft.
Het was wel heel fijn om gewoon de hele nacht door te kunnen slapen!
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hey fijn dat het nu zo goed is gegaan!! Ik hoop echt voor jullie dat het zo blijft!! Veel succes ermee en ik hoop echt dat die bench niet nodig zal zijn!
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Jeetje, slimme katten heb je!! Hoop dat het zo blijft en dat het geen toeval was... Trusten!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

De 2e nacht is het ook prima gegaan.
Ik maak er gewoon een vast ritueel van. Circa 2 uurtjes voordat ik naar bed ga, ga ik flink met ze spelen (laat ze achter de hengel aanrennen) daarna rennen ze nog achter elkaar aan, dan krijgen ze een beetje melk en gaan ze de gang op. Voordat ik de slaapkamer opga, doe ik ze aaien zodat ze lekker rustig gaan liggen. De 1e nacht hebben ze zich nog heel even laten horen(aan het begin) maar afgelopen nacht helemaal niet. Ben zelfs nog maar ff gaan kijken of alles goed was omdat het zo stil was;)

Wat een genot zo.
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
poezengek
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:24
Locatie: putten
Contacteer:

Bericht door poezengek »

he nikita kan dus ook juist snacht echt gaan zitten mauwen,alleen ze is er pas 5 dagen en ze moet even wennen,maar het kan dus wel irri zijn ja,vooral omdat ook de kinderen er wakker van worden,hopelijk gaat het snel over,ik hoop dat hier namelijk ook!

gr manu
liefs manuela
leonie78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:21

Bericht door leonie78 »

Ik maak me zorgen over een van mijn kittens (nu zes maanden). Het beestje is niet van me af te slaan, erg aanhankelijk. Ze volgt me overal en dat is prima, maar de slaapkamer is verboden gebied. De laatste paar maanden accepteert ze dat niet en dat laat ze weten door aan de deur te krabbelen. Als ik niet reageer, volgt er een gebonk dat, met tussenpozen, uren kan aanhouden. Ik weet niet precies wat ze dan doet, maar ik denk dus dat ze haar koppie of lijfje tegen te deur aan werpt. Behalve dat dat heel storend is vraag ik me af of het niet heel slecht voor haar is. Aan het lawaai te horen gaat het toch met heel wat kracht gepaard. Straks krijgt ze nog een hersenschudding!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

leonie78 schreef:Ik maak me zorgen over een van mijn kittens (nu zes maanden). Het beestje is niet van me af te slaan, erg aanhankelijk. Ze volgt me overal en dat is prima, maar de slaapkamer is verboden gebied. De laatste paar maanden accepteert ze dat niet en dat laat ze weten door aan de deur te krabbelen. Als ik niet reageer, volgt er een gebonk dat, met tussenpozen, uren kan aanhouden. Ik weet niet precies wat ze dan doet, maar ik denk dus dat ze haar koppie of lijfje tegen te deur aan werpt. Behalve dat dat heel storend is vraag ik me af of het niet heel slecht voor haar is. Aan het lawaai te horen gaat het toch met heel wat kracht gepaard. Straks krijgt ze nog een hersenschudding!
Is het geen optie om je kitten ene vaste slaapplek te geven? Onze poezels slapen wél bij ons in de slaapkamer, maar ze gaan ook écht samen met ons slapen. Ze hebben élk hun eigen kussen en gaan daar ook meteen op liggen als we ze 'in bed' stoppen; Een vast ritueel doet soms wonderen hoor!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

balonnen helpen ook. als een kat eraan krabt, springt hij en daar schrikken ze van. Een ballon die kapot springt is ook wel lawaaierig s'nachts maar hij zal niet meer aan de deur gaan krabben.
Ook nog ee hint om het negeren makkelijker te maken, slaap met oordopjes, zo hoor je een pak minder.
Plaats reactie