Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

En..... ze doen het nog steeds! :shock: Ongelooflijk! We dachten dat ze er vanzelf wel weer mee zouden stoppen, maar ze proberen het iedere nacht weer. Op dit moment negeren wij ze gewoon (tenzij het te lang duurt) en dan stoppen ze ook wel weer vrij vlot. Maar leuk is anders. :???:
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik denk toch dat het in de aard van het beestje zit.
Het helpt iedere keer wel tijdelijk, maar zodra je denk er helemaal vanaf te zijn, beginnen ze weer.
Alsof ze weten dat jij die stofzuiger niet meer aan kan zetten 's nachts.

Ik slaap nog steeds met oordopjes, is voor toch de beste optie.
Het is makkelijker de katten te negeren 's nachts en het gemauw lijkt van heel ver te komen, dus je wordt er niet echt wakker van.

Succes weer Claudia!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ja hè Marjolein? Dus bij jou ook? Als wij een tijdje de stofzuiger hebben verwijderd beginnen ze gewoon weer.
Maar, ik moet eerlijk zeggen, ik hoor ze bijna niet meer. Ik denk dat ik er aan gewend ben ofzo. Gert wordt nog regelmatig wakker en is dan 's ochtends boos dat ik niet eens een keer eruit ben gegaan. Sorry, maar ik hoorde niets. :oops: :lol:
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Wij hadden dat waar we eerst woonden ook.
Toen zat er geen tussendeur, ja die zat er wel, maar die hadden we altijd los.
Op een gegeven moment steeds zeuren bij de slaapkamerdeur, dus dan toch maar in de bijkeuken.

Nu hebben we een vaste deur er tussen, dus hebben we nauwelijks last van geluid van de katten.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Bianca153
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2006 11:17

kat krabt aan deur en tapijt om ons erg vroeg wakker te maken

Bericht door Bianca153 »

Hallo,

Wie kan mij een adves geven wat te doen. Sinds een tijdje komt onze kat van 10 mnd 's morgens vroeg miauwend aan onze slaapkamer deur. Hij wil dan in de slaapkamer maar dat willen wij niet. Als wij niet reageren gaat hij krabben aan het tapijt en de deur.
Hoe en wat kunnen wij doen zodat wij onze nachtrust weer terug hebben?

alvast bedankt
Bianca
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Bianca, dit is een heel vervelend probleem dat wij ook hebben gehad. Hoe het bij ons is opgelost lees je hier:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... highlight=
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Hmm Sumi slaapt ondertussen al meer dan een maand apart in de living. In het begin waren dat meerdere miauw-concerten 's nachts, maar dat is geleidelijkaan gebeterd omdat ik het negeerde en haar wat natvoer gaf voor ik ging slapen om haar wat te 'sussen'. Nu is het de laatste dagen terug begonnen. Enkele keren per nacht begint ze hard te miauwen (ik denk niet dat het is van krols te zijn, want daar zijn verder geen symptomen van). Ik blijf het negeren en zal ook nooit de living binnengaan als ze aan het miauwen is, maar wacht altijd tot het enkele minuten stil is, om haar zeker niet het idee te geven dat ik haar beloon omdat ze miauwt...
Ik hoop dat het terug gaat beteren want bevorderlijk is dat niet voor de nachtrust.
tamjedebamje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:49
Locatie: IJSSELSTEIN

Help, Kiara 8 maanden houdt ons wakker!!

Bericht door tamjedebamje »

Hallo,
Ik dacht laat ik mijn probl;eem hier eens voorlegen, misschien zijn er handige tips. Ik heb een poes van 8 maanden. Kiara genaamd. Het is echt een schat van een beestje. Het is altijd al een aanhankelijk katje geweest, maar nu is het wel heel erg. In augustus zijn wij op vakantie geweest en heeft ze twee weken in een dierenpension gezetten. Als kitten heb ik haar daar ook vandaan gehaald. De eigeneren hadden zelf ook katten en een daarvan had jongen. Echt super goed zijn ze voor de beestjes. Maar goed, toen ze weer thuis kwam was ze echt super aanhankelijk. Ze liet ons geen seconde meer uit het oog en wilde zelfs niet meer alleen eten. Na een week of twee werd dit iets minder, maar begon ze s'nachts aan de deur te krabben. Soms wel zes a zeven keer in de nacht. Wij werken allebei wel overdag, maar zijn elke avond gewoon thuis. Soms kan het helpen om haar s'nachts even aan te halen, dan is het wel goed. We weten zelf niet zo goed wat we hiermee moeten. De dierenarts denkt dat ze angstig is en zich bij ons veilig voelt. We hebben op aanraden nu een Feliway verstuiver in haar kamertje gehangen. Dit werkt net als een luchtverfrisser die je in het stopcontact doet, alleen zit er een hormoon in die haar rustiger laat voelen. We zijn eigenlijk een beetje hyopeloos en weten hier niet echt goed raad mee. Het helpt ook niet om haar wel in de slaapkamer te laten, want dan gaat ze constant in je gezicht likken. Soms als ze echt te vaak komt, sluiten we haar op in een grote hondenbench, maar das ook geen oplossing. Wie heeft er nog tips?????

Groeten Tamara
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Arm poesje! Ik denk dat ze last heeft van verlatingsangst, dat gebeurt vaker bij kittens en jonge katten. Veel aandacht, liefde en geduld is helaas de enige tip die ik je kan geven en misschien zelfs een katje erbij (als dat mogelijk is) om samen mee te spelen en slapen. Sterkte!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik las net nog even de voorgeschiedenis van je katje en dat bevestigt mijn vermoeden dat ze erg aan jullie hangt en zich in jullie buurt pas echtveilig voelt. Als jullie weg zijn heeft ze vervolgens last van verlatingsangst. Hopelijk groeit ze hier overheen als ze ouder en dus zelfstandiger wordt.

Gewoon een ideetje: kun je tijdelijk een kattenbench in de slaapkamer zetten? Dan kan ze jullie gewoon horen en voelt ze zich veilig.

groetjes,
Sandra
tamjedebamje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:49
Locatie: IJSSELSTEIN

Bericht door tamjedebamje »

Hoi Sandra,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad een katje met verlatingsangst en ik moet zeggen dat dat best lastig is. Ik heb haar vanaf dat ze zes weken was en heb echt al heel veel met haar mee gemaakt. Ik hoop inderdaad dat ze er over heen groeit. Het is echt een schatje, maar ik denk dat ze gewoon echt wat te vroeg bij haar moeder weg is gehaald. Toen we Kiara in huis namen was ik een week vrij, na die week moest ik beginnen met werken. dat vondt Kiara erg moeilijk en toen had ze ook last van angstplassen. Ze deed het naast de bak enzo. Dat is na een week of twee wel over gegaan. Wat het krabben aan gaat. De dierenarts weet ook alles van Kiara haar voorgeschiedenis af, want bel altijd even, omdat ze vaak wel tips hebben. ze kennen haar nu onderhand wel zo goed. Ik heb nu op haar kamertje een feliway verstuiver hangen. Als het goed is, laten we het maar hopen, moeten we over anderhalve week resultaat gaan zien. Een tweede katje erbij is op dit moment geen optie. Echt super bedankt voor je tips en als de feliway verstuiver niet helpt, wil ik haar maar toe laten op de slaapkamer, eerst in een bench. Is dat trouwens niet zielig?? Ik heb namelijk wel een bench en daar kan een kussen in en de etensbakjes, maar niet ook een kattenbak. Ik zie het allemaal wel. Hoop dat ze over haar verlatingsangst heen groeit.

Groetjes Tamara
Gebruikersavatar
puk
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2006 13:15

Naar bed zonder gemiauw

Bericht door puk »

Wij hebben onze poes de eerste 2 weken dat ze bij ons was opgesloten in de keuken. Dit deden we als we even weg gingen of als we naar bed gingen. De eerste 3 nachten waren zwaar, want dan zat ze een half uu te miauwen. Hier hebben we niet op gereageerd. Na deze twee eken hebben we ze als we overdag weg waren door het hele huis laten lopen en 's nachts in de keuken. Sinds eergisteren hebben we ze snachts ook door het hele huis laten lopen bh. de slaapkamer (ze is nog al speels met de deken) Dit gaat zeer goed. Alleen 's ochtends maakt ze je wel wakker, rond voedertijd.
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Diesel22 »

Wat leuk om te lezen. Onze kitten is nu een maand bij ons en mag wel op de slaapkamer komen. Inderdaad 'smorgens 10 minuten voor de wekker maakt hij ons wakker.

Gisteren was een test voor hem en ons, hij moest overdag alleen blijven en een groot deel van de avond. Kwam alleen even naar huis om te eten moest toen naar school tot 22.20.

Toen ik thuis kwam was hij helemaal gelukkig, maar s'nachts heeft hij me wel 10 keer wakker gemaakt om te spelen, dan zie je echt dat ze aandacht willen. Zo schattig... Even aanhalen en dan weer slapen...

Maar 3 november zal het een en ander wel veranderen want dan halen wij Fabio op !! Onze nu nog drie weken oude rode kitten !!

Groetjes, Samantha
Samantha - Diesel & Fabio
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Hier meld zich nog iemand die gebroken nachten heeft.
Ik vind het niet leuk, maar ben ten einde raad, en ga een bench kopen waar ze snachts met kattenbak , voer en speeltjes inkunnen.

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe je dit voor de katten het aangenaamst kunt laten verlopen?
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Kun je ze niet beter in een aparte kamer opsluiten? Dat lijkt me eerlijk gezegd een betere en makkelijkere oplossing dan in een bench. Ik denk namelijk niet dat je dan nog aan je nachtrust toekomt door al het gemauw en gejank.
Plaats reactie