Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

klagelijk miauwen, vooral 's nachts

Bericht door ann22 »

Ben hier al lange tijd niet geweest (sorry, sorry) maar zit nu zo met een vraag dat ik graag jullie hulp krijg.
Wij zijn nu ongeveer 5 weken geleden verhuist naar ons nieuwe huis, na een half jaar verbouwen. Nu zijn de twee katten pas echt overgegaan nadat we helemaal klaar waren. De katten zijn bijna 2 jaar, nog nooit buiten geweest maar ben dat wel van plan.
Nu is Dikkie dik altijd al een kletskous geweest die 's ochtends voor de slaapkamerdeur stond te miauwen totdat ze mocht komen kroelen, maar nu miauwt ze de hele nacht door en sinds vanmorgen ook overdag. Ze kijkt je dan recht aan en mauwt heel klaaglijk.
Ze eet goed, drinkt goed en ik kan ook niks geks vinden in de kattenbak. Moet ze nu nog steeds wennen aan het nieuwe huis of is het toch slim om even naar de dierenarts te gaan?
We liggen al een tijd wakker 's nachts maardat ze nu overdag ook begint baart me toch zorgen!
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Is ze gesteriliseerd ? Als dat niet zo is kan het zijn dat ze krols is....
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door ann22 »

ik vond het ook erg op krolsheid lijken! Maar ze is vorig jaar gesteriliseerd!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dit lijkt erg op het topic over krolsheid ver na de sterilisatie. Sommige katten blijven in het voorjaar krols gedrag vertonen, gecastreerd of niet.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Ann,

Wat vervelend zeg! Is ze ook erg aanhalig? En gedraagt ze zich verder ook krols? Ik hoop het niet voor je, anders is het misschien verstandig om dit http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... c&start=15 topic ook even te lezen.
Maar misschien moet je poes inderdaad nog even wennen en voelt ze zich nog niet helemaal op het gemak in het nieuwe huis.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door ann22 »

Toen ze echt krols was, ging ze steeds op de grond liggen draaien met haar kont. Ook mauwde ze erg klagelijk.
Dat mauwen is nu inderdaad hetzelfde, maar aanhankelijk is ze altijd al geweest en nu niet echt erger dan anders.
Ze is overigens erg slank, net niet mager. De dierenarts heeft eens gezegd dat dat haar natuurlijke bouw is. Ze is na haar sterilisatie helemaal niets dikker geworden.
Stel dat het inderdaad soort van krolsheid is, kan ik er zeker niets aan doen?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je kunt de poezenpil geven, maar daar zijn nogal wat nare bijwerkingen van. Ik zou dus niets doen, hoogstens wat Bach rescue-druppels (kalmerend) door het water doen.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Als ze zich verder niet krols gedraagt, op dat miauwen na, dan zal ze denk ik niet krols zijn. Misschien kun je voor de zekerheid even de dierenarts bellen. Hij of zij kan je het beste vertellen wat er moet gebeuren als ze wél krols blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door ann22 »

dus hoef er niet voor naar de dierenarts?
Als ik weet dat het niets is waar ik me zorgen over hoef te maken, laat ik het maar op zijn beloop. En koop ik maar oordopjes voor 's nacht hihi ;-)
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik zou altijd even contact opnemen met de dierenarts als je het niet helemaal vertrouwt. Dan kun je altijd nog beslissen of het nodig is om langs te gaan! Succes in ieder geval!
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door ann22 »

bedankt voor jullie antwoorden! Fijn dat de zorgen voor de poezenkinders zo herkenbaar zijn!
Zelf mijn vriend (de stoere bink in huis) loopt hier rond me of ik al weet wat het is. Maakte zich ook zorgen hahaha
Bel voor de zekerheid gewoon ook morgen de da nog ff!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als ze verder goed gezond is, lijkt mij een da-bezoek niet nodig.

Mijn voormalige kat Kyran (nep-Noor) miauwde ook altijd alles aan elkaar. Hij wilde dan gewoon naar buiten. Toen hij bij mijn zoon logeerde, deed die hem 's nachts naar buiten, omdat hij steevast tegen vieren 's nachts begon te mauwen. Het naar buiten zetten hielp goed.

Zelf ben ik er geen voorstander van om 's nachts katten buiten te laten lopen trouwens ;-)
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door ann22 »

we wonen nu lekker vrij, aan een superrustige weg in de polder. was dus zeker van plan om de katten lekker naar buiten te laten gaan. Maar was dat eigenlijk van plan zodra het weer wat warmer wordt. Weet zeker dat vooral tijger Dikkie Dik het erg prettig zal vinden, ze zit nu al vaak verlangend naar buiten te kijken.
Het naar buiten laten is dus nu nog geen optie voor mij, ik houdt het voorlopig maar op oordopjes :smile:
Enne mijn bezorgde moederhart moet er inderdaad zeker niet aan denken als de twee dames 's nachts op pad gaan, dan slapen ze maar lekker bij mij op bed!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ann, heel toevallig hebben wij het wel aan de hand dat een van onze poezen na sterilisatie toch krols blijkt te zijn. Je herkent het meteen, geloof me maar ;-) . Als je twijfels hebt, zou ik zeker de da even bellen, zodat je iets uit kunt sluiten en verder kunt borduren op een oplossing voor dit probleem. Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ons verhaal krijgt opnieuw een vervolg:

Al wekenlang staat er geen stofzuiger meer op de overloop en is het 's nachts betrekkelijk stil. Alleen was ik nog te lui om het verlengsnoer op de slaapkamer op te ruimen. :oops: Nu heb ik dat eergisteren gedaan en sindsdien hebben wij weer last van krabbelende en miauwende katten! :shock: Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Ze konden niets zien van dat verlengsnoer! :shock:
Plaats reactie