Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sil
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2005 07:27
Locatie: Weert

ja dat is dus ook mijn probleem!

Bericht door Sil »

wat ben ik blij dat dit onderwerp hier uitgebreid behandeld staat, ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Ik zet 'm altijd 's nachts in het washok en dan begint z'n klaagzang ook altijd na een kwartier, gelukkig houdt dit na een half uurtje meestal op, maar 's morgens om 7 uur begint het weer. Ondertussen heeft ie ook al de vinylvloerbedekking kapotgekrabt. Eerst had ik er schuurpapier opgeplakt maar dat krabt ie ook kapot, zelfs een keer tot z'n pootjes ervan gingen bloeden.

Tegenwoordig probeer ik het ook maar te negeren en gebruik ik oordopjes wat zeer goed helpt. alleen het vinyl bij de deur is dus helemaal stuk :cry: .

Als ik nachtdienst heb gehad en dus overdag slaap, dan laat ik 'm meestal wel op de gang en slaapkamer omdat ie overdag rustiger is en dus ook ergens gaat slapen (meestal op m'n bed) maar s'nachts is ie gewoon te speels.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik zou zeggen: Probeer de stofzuiger! :grin: Het werkt echt hartstikke goed.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

sil, het is volgens mij al eerder gezegt hier, maar vlak voor je gaat slapen, half uurtje of zo. Ga uitgebreid met hem spelen, daag hem helemaal uit en put hem zo ook uit. Misschien begint hij daarna iets minder snel te janken. Dan is hij misschien al lang blij dat hij zelf ook even mag slapen.

En uiteraard de stofzuiger truc ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou mijn oordopjes werkten in het begin ook goed, maar afgelopen nacht hoorde ik haar er gewoon doorheen :???: .

Ik heb dat ook een keer geprobeerd om van te voren met ze te spelen, maar ik vraag me dan wel eens af wie wie nou eigenlijk moe probeert te maken, haha :grin: .

Ik zou inderdaad zeggen, probeer het gewoon eens, niet geschoten is altijd mis natuurlijk, succes!
Gebruikersavatar
Sil
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2005 07:27
Locatie: Weert

Bericht door Sil »

Ik heb dat ook een keer geprobeerd om van te voren met ze te spelen, maar ik vraag me dan wel eens af wie wie nou eigenlijk moe probeert te maken, haha .
ja inderdaad maar dan heeft zowel jij als de kat er wat aan ;-)

dat met de stofzuiger heb ik vannacht uitgeprobeerd, ik heb de stofzuiger gewoon in het hok waar de kat zit gelaten en de kabel onder de deur door naar m'n slaapkamer. Het helpt inderdaad voor ongeveer een kwartiertje, maarja dit is pas het begin he.

Ik hoop niet dat ie er op een gegeven moment aan went en dat ik een grasmaaier of motorzaag moet gaan gebruiken. Die laatste zal ik dan maar hoog ophangen voor de veiligheid en de hele flat van oordopjes voorzien :-P ..oeps ik draaf door
Gebruikersavatar
indigo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2005 22:24
Locatie: Rotterdam

opdringerig gedrag

Bericht door indigo »

Hooi

ik zit effe met een vraag:

Ik heb twee jonge katers van twee jaar oud,ik heb ze nu ongeveer 2 en een halve maand,ze komen uit het asiel(voor degene die dit nog niet gelezen hebben).

Nu zit ik met een probleem, ik word elke ochtend om 5.00 gewekt door doerak(rood met wit) hij likt mij in mn gezicht en als ik hem een grootte mond geef dan gaat ie gewoon door en als ik mn arm op mn gezicht leg zodat ie niet meer kan likken dan duwt hij mijn arm naar boven met zn koppie.(met volle kracht)

wat ie wilt en waar hij om vraagt is eten,die andere zoey is niet zo maar die profiteerd er wel van :grin:

vannacht heb ik ze uit mn kamer gelaten,maar wat gebeurd er dan: ze springen tegen de deur op krabben met hun nagels op de deur en miauwen,dat blijft net zo lang door gaan totdat ik ze eten geef.

Wat kan ik hier tegen doen?

indigo
zoey en doerak zijn cool
Gebruikersavatar
Emmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 dec 2004 23:12
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Emmie »

Ze niet de aandacht geven waar ze om vragen. Hoe moeilijk dat ook is. Maar als je 1 keer toegeeft en ze al om 5 uur eten gaat geven, dan weten ze dat meteen en zullen dit gedrag gaan vertonen.

Heb laatst een website zitten lezen met allerhande tips, maar die kan ik zo snel ff niet vinden.
Maar 1 ervan was de katten buiten de slaapkamer te doen en de stofzuiger achter de deur te zetten. Zodra er dan een kat aan de deur gaat krabben, de stofzuiger aanzetten zodat ie schrikt.
Wel handig als je dan verlengsnoer hebt, zodat je vanuit je bed de stofzuiger aan kunt zetten. Kun je in ieder geval zelf blijven liggen.

Maar NIET toegeven, want dan blijven ze doorgaan.


Edit: heb de website toch terug kunnen vinden in mijn historie.
[Helaas, de URL is verwijderd door de admin ;-) ]

Scrol in het linkermenu naar beneden tot je bij Artikelen en Tips komt en klik dan op Gedragproblemen bij katten. De rest wijst zich vanzelf.
Laatst gewijzigd door Emmie op 14 dec 2005 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Knuffels van Doerak & Gizmo
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Emmie schreef:Heb laatst een website zitten lezen met allerhande tips, maar die kan ik zo snel ff niet vinden.
Maar 1 ervan was de katten buiten de slaapkamer te doen en de stofzuiger achter de deur te zetten. Zodra er dan een kat aan de deur gaat krabben, de stofzuiger aanzetten zodat ie schrikt.
Wel handig als je dan verlengsnoer hebt, zodat je vanuit je bed de stofzuiger aan kunt zetten. Kun je in ieder geval zelf blijven liggen.
Dat was hier ;-)
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Marije schreef: Dat was hier ;-)
:lol_sign:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Emmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 dec 2004 23:12
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Emmie »

Ja nu is ie helemaal lollig. Gisteravond was de posting van indigo een apart onderwerp. Nu het verplaatst is naar dit topic, is mijn reactie wel heel vaag en zeker dat er dan naar dit topic verwezen wordt, maar goed........................... :imstupid:
Knuffels van Doerak & Gizmo
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik verwijs nu in het topic naar het topic. :lol: Indigo zal het ook wel even voor de ogen gaan tollen. :lol:

Maar de conclusie voor Indigo is dus: spit dit hele topic goed door, er staan veel bruikbare tips in. En stuur eventueel Emmie een pb over de url van die website. ;-)
Gebruikersavatar
indigo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2005 22:24
Locatie: Rotterdam

Bericht door indigo »

:roll: :shock: :icon_shifty:

ja ik ben er weer,ik moest effe bijkomen hoor,van die verplaatsingen allemaal :grin:

maar ik zal de tips meenemen en het uitproberen

indigo
zoey en doerak zijn cool
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Marije schreef:Ik verwijs nu in het topic naar het topic. :lol: Indigo zal het ook wel even voor de ogen gaan tollen. :lol:

Maar de conclusie voor Indigo is dus: spit dit hele topic goed door, er staan veel bruikbare tips in. En stuur eventueel Emmie een pb over de url van die website. ;-)
Ja, de admin/moderatortaken gaan helaas gewoon door, ongeacht wat je in je bericht zet :icon_shifty: Mijn conclusie is: ondanks dat de intenties goedbedoeld zijn, post geen urls naar andere websites en zet geen verwijzingen naar andere topics in je bericht. Dat laatste is jammer genoeg namelijk typisch moderatorwerk :look: ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Ouwemeuten om 06.00 's-ochtends

Bericht door Bomac »

Hallo,

Wie kan mij vertellen waarom een van mijn kanjers het sinds 2 weken in zijn hoofd heeft gehaald om 's-ochtends om stipt 06.00 voor het slaapkamer raam keihard te gaan zitten ouwemeuten??

Het zijn binnenkatten en komen echt nooit buiten. Het is een gecastreerde kater...ik heb het vermoeden dat het iets hormonaal is want hij is ook al een paar weken echt ontiegelijk ondeugend....

Als ik hem een keer toe "roep" dat het ook is, komt hij wel weer voor het raam vandaan en stopt hij wel weer maar ik snap er echt weinig van...

Dus, wie oh wie???

Thanxs Judith
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik heb geen flauw idee, maar Xiara doet het ook :???:

Om 3 uur 's nachts gaat ze vaak heel hard staan spinnen naast je hoofd en om 6 uur komt ze het ritueel weer herhalen.

In het begin reageerde ik steeds wel, omdat ik dacht dat er echt wat was, maar inmiddels negeren we het en gaat ze gewoon weer liggen slapen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie