Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Lieve mensen,

Ik heb dit topic niet gevolgd en lees de berichten nu voor het eerst......

Willen jullie wel geloven dat het te bizar is voor woorden om jullie allemaal voor te stellen met stofzuigers naast het bed !!!!!!

:pdtleb: :lol_sign:

Het moet toch niet gekker worden :uunk:

Maar allemaal veel succes....en hoe gaan we de relatie met de buren lijmen ? :argue:

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ik lees dit topic nu ook.

Wij hebben Rory een schattige kater van 8 maanden. Meneer heeft het mauwen ontdekt en staat snachts om een uur of vier een heel concert te brullen.

Ik kan jammer genoeg de truc met de stofzuiger niet doen. Ik woon in een appartement en de buren zien me aankomen :???: .

Nu is het wel dat we er telkens wakker van worden. Weten jullie een oplossing?
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Maar je doet niet het hele huis als je de stofzuiger aanzet ;)
Je doet hem maar heel even aan, zodat Rory schrikt. Ik zou het, eventueel in overleg met de buren, toch eens proberen.
Denk dat je buren meer last hebben van zijn concert dan van 10 seconden de stofzuiger.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ik weet niet of je dat kan, maar Steven wordt bij het minste geringste gerucht wakker behalve als het een monotoom geluid is. Dus hebben wij een ventilator die een zoem geluid maakt en als die aanstaat dan slaapt hij overal door. 't is een kwestie van je psychisch ergens anders op concentreren denk ik. Pitou slaapt ook dikwijls bij ons en ik lig onbewust naar geluidjes van d'r te luisteren, anders ben ik ongerust. Of natuurlijk, oordopjes.

Sterkte!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Yup, oordopjes!!!

Heb ik echt al vaak aan gedacht!
Heeft alleen 1 nadeel, ik hoor 's ochtends mijn wekker niet meer!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Nouw, dan ben ik ook bij de gelukkigen, mijn poezels slapen s'nacht zalig door, als ik s'morgens opsta moet ik ze soms nog wakker maken, en aan hun blikken te zien zijn ze daar niet altijd even gelukkig mee! Ik heb dus poezen die op hun nachtrust gesteld zijn, en s'morgens een ochtendhumeur hebben :???:

liefs veronikske ;-)
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Het antwoord is oordopjes!
Echt geweldig!

Ik heb heel de nacht niks gehoord!
Ik val alleen altijd in slaap met de tv of radio aan, dus het duurde even voor ik in slaap was gevallen, het was eigenlijk gewoon TE stil.

Maar voor eerst sinds lange tijd, heb ik echt weer eens goed geslapen, heerlijk :grin:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

En hoe word je dan 's ochtends wakker?
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Oordopjes hebben bij mij geen nut. Meneer gaat dan gewoon bovenop mij staan. Deur dicht geen optie. Meneer blijft krabben tot hij binnen is. Negeren helpt soms.

Meestal zit hij op zijn gat en miauwt. Niks te zien niks te horen alleen MAAAAUUUUWWWW. Minuten lang achter elkaar. Hij is nu acht maanden. Zou dat bij zijn pubertijd horen? Zou het straks over gaan?
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Gerda, ik denk het niet. :-( Wij dachten eerst ook dat ze pubers waren, maar die leeftijd waren ze ondertussen allang voorbij en ze deden het nog.
Je kunt rustig de stofzuigertruc proberen hoor, als ze hier mauwen/krabben dan druk je op de knop en laat je de stofzuiger 2 of 3 seconden aan. Daar wordt heus niet het hele appartementencomplex wakker van maar de katten schrikken wel! ;-)
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik woon ook in een appartement en heb het aan mijn bovenbuurman gevraagd of hij mijn stofzuiger hoort 's nachts, maar die 2 - 3 sec. hoor je niet hoor.

Ik gebruik het alarm van mijn telefoon, die ligt altijd naast mij en die trilt ook, dus daar wordt ik dan wakker van 's ochtends, en ik heb zo'n goeie biologische klok dat ik altijd op tijd wakker ben.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Wij hebben geen last dat de poezen 's nachts gaan mauwen maar ondanks dat wel een slaapprobleem....

Onze twee poezen nemen zoveel ruimte in beslag op bed dat we saampjes met opgetrokken knieen 's ochtend wakker worden en onze koters lekker languit liggen te knorren :sleeping:

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

dat heb ik dus ook Rebbe,
Xiara vind het heerlijk om uitgesterkt tegen me aan te liggen. Ik begin aan de linker kant van het bed en wordt aan de andere kant, klem tussen haar en mijn vriend, wakker. Ik lig inderdaad ook met opgetrokken knieën en zij languit :D
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Ook Puk kruipt s'ochtends wel eens stiekem bij me als ik nog slaap. als ik dan wakker wordt ligt hij languit tegen me aan en op mijn matras, mijn vriend ligt tegen me aan op zijn eigen matras en ik geplet in de spleet in het midden.....

en toch vind ik ze wel lief...
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Vannacht kon ik niet goed slapen van de pijn ( gebroken pols ), en toen heb ik voor het eerst mijn vier deugnietten op de slaapkamer gelaten.
Ik had altijd gezegd dat ze daar nooit zouden komen, mijn bed was van mij!
Tot vannacht dus, amaai wat een ontdekkingstocht, overal snuffelen,op en af klauteren, en o wat leuk als het vrouwtje haar voetten beweegt onder het laken kunnen we in haar tenen bijten (aauw!)!!!
Na een dik uur was er terug rust in de keet, en ben ik denkelijk toch in slaap gevallen, toen ik een paar uur later wakker werd, was ik stijf en koud, nog half slapend vroeg ik me af wat er nu weer scheelde... Ja...hallo, vier grote poezen die langgerekt op MIJN bed liggen, zelf lag ik op het randje met één koud been uit het bed! Kom dat tegen, nu jagen die donderstenen mij al uit mijn eigen bed!
maar stiekem moet ik ook bekennen dat het toch ook weer gezellig was, zo wakker worden en dan vier van die koppies die goeiemorgen komen zeggen!!!i
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Plaats reactie