Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Jahoe! De stofzuigertruc werkt! Tenminste, we hoeven er niet meer uit. Dat we toch wakker worden en dan moeten plassen is wel jammer, maar we proberen te blijven liggen. Al vond ik het vooral de 1e keer wel heel zielig. Die stofzuiger ging aan en je hoorde de katten als een gek de trap af stormen. :-(
Ik zeg nu wel zo mooi dat het werkt, maar we moeten de stofzuiger toch zo'n 2 a 3 keer per nacht aanzetten. We proberen het nu een week en afgelopen nacht zijn ze voor het eerst de hele nacht stil geweest. Hopelijk blijft dat zo. :-P
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Das goed nieuws!!! Ik hoop voor je dat het blijft werken.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

JAAAAA!!! Dat ga ik ook proberen! Vind het echt een super idee zeg!

Bij mij is het dus ook zover weer! En dan zeg ik 's nachts tegen mezelf: "negeren"! maar dat gaat gewoon niet, word er echt helemaal gestoord van.

Het is ook niet zomaar 5 minuutjes ofzo, nee, ze houdt het gerust een half uur vol :evil:

Ben benieuwd, ga het vannacht proberen!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ooooh, Maddo, jij ook al? :???:
Bij ons werkt het nu zó goed dat ik de fleecedeken van de slaapkamerdeur heb afgehaald gisteravond. En ze zijn vannacht stil gebleven!!! De hele nacht!!! :shock: Hopelijk blijft dat zo en kunnen we op den duur de stofzuiger weglaten.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Het lijkt me echt een geweldig trucje! Zie die gezichtjes al helemaal voor me...

*plotseling geluid van de stofzuiger*, poezen: "wat is dat? :nshocked: :pdtow:

:pdthah:

oh sorry is dit leedvermaak? :oops:

In ieder geval een leuke truc en sterkte iedereen met slapeloze nachten!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

hoi claudia, ik heb je in dit topic een beetje gevolgd en ik met kei blij voor je dat de stofzuigertruc werkt. Ik wens je heel veel goede nachtrust toe.

(En ik hoop dat onze Sjors en Luna zo voorbeeldig blijven 's nachts als ze nu zijn ;) )

groetjes, Monique
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Bedankt Monique! Slapen Sjors en Luna bij jullie? Want vaak scheelt dat al een heleboel (behalve dat ze dan je tenen pakken onder de dekens :lol: ).
Je leert pas waarderen wat een hele nacht ononderbroken doorslapen is als je het eindelijk weer eens meemaakt! ;-)
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Onze Sjors en Luna slapen niet bij ons. 'S nachts moeten ze in de gang en keuken.
Ik weet wat je bedoeld met 's nachts wakker liggen.
Toen wij Sjors net gehaald hadden, heeft hij de eerste 2 nachten aan een stuk door gemiauwd en aan de deur gekrabbeld. Daar werden we echt gek van en konden daardoor ook niet goed slapen.

Gelukkig was dat snel over en Luna is wat dat betreft een hele makkelijke.
Ik ben echt heel blij dat ze 's nachts lekker rustig zijn en ook slapen.

En 's morgens is tegenwoordig helemaal handig. 5 minuten voordat mijn wekker afloopt gaan die 2 schurken achter elkaar aan sprinten, spelen en miauwen. En dat is toch een gezelligere gewaarwording dan die akelige wekker ;)

groetjes,
Monique
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Heb het nog niet geprobeerd.
Magic is namelijk degene die altijd aan de deur krabt en mauwt, maar Snoopy ligt altijd heerlijk te slapen 's nachts.

Vind het een beetje zielig om dan ineens de stofzuiger aan te zetten, terwijl hij niks verkeerd doet.

Wat vinden jullie, moet ik het toch maar gewoon proberen met de stofzuiger?

Claudia, ben blij voor je dat het begint te werken, ook jij was redelijk ten einde raad, net als ik volgens mij!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

claudia schreef:Bij ons werkt het nu zó goed dat ik de fleecedeken van de slaapkamerdeur heb afgehaald gisteravond. En ze zijn vannacht stil gebleven!!! De hele nacht!!! :shock:
Whaaaaaaaaa EINDELIJK :thup: :grin: .
Ik duim met je mee dat het zo blijft, Claudia!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Maddo, gewoon doen hoor met de stofzuiger! Ik vond het ook zielig en de eerste keer dat ik ze de trap af hoorde stuiven wou ik ook al bijna uit bed gaan (maar ik heb 't niet gedaan).
Je wilt niet weten hoe goed een hele nacht slapen je doet hoor! En het is echt niet zielig, moeten ze maar stil zijn 's nachts! ;-)
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou, ik heb het dus een aantal keer geprobeerd nu, maar het duurt inmiddels 5 min. en dan begint ze alweer!!!

AAAAAAAH!!!!! :evil:

Ik weet het echt niet meer, maar weet wel dat ik helemaal kapot ben nu! Ben echt zo moe en heb het gevoel dat ik nooit echt uitgerust ben op het moment.

Ik kan begrijpen dat de tips een beetje op beginnen te raken, maar echt alles is welkom :roll:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Volhouden met die stofzuiger! En zorgen dat ze ervan schrikt, dat is echt de enige manier. Wij hadden eerst een fleecedeken om de deur gemaakt tegen het krabben, toen gingen ze miauwen. Dus je moet ze echt zien weg te jagen.
Als niets meer werkt bestaat er ook nog een spuitbus met sensor. Dat heb ik gezien bij onze dierenspeciaalzaak, het was vrij duur, maar schijnt goed te werken. Als de katten te dicht in de buurt van die spuitbus komen dan 'spuit' hij lucht (maar het maakt geluid als deo of zo) en daar schijnen ze ook van te schrikken.

Wij hebben nu al 2 nachten de stofzuiger opgeruimd, de 1e nacht was het doodstil en afgelopen nacht heb ik 2 x een kat gehoord. :???:
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Oef, pas maar op, ze hebben ontdekt dat dat dat lawaaierige vreemde ding er niet meer staat! Misschien moet je m nog wat langer laten staan. Ze associeren het geluid kennelijk wel met de stofzuiger.

Ik heb wel eens gelezen dat katten ongeveer een soort geheugen van ongeveer 3 weken hebben. Als ze een gewoonte hebben maar het niet meer doen, hebben ze het pas na drie weken echt afgeleerd.

Overigens heb ik gister de plantenspuit maar weer eens terug in de kast gezet. Poes heeft me "al" een week met rust gelaten s'nachts.....

Succes!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

naomie120 schreef:Oef, pas maar op, ze hebben ontdekt dat dat dat lawaaierige vreemde ding er niet meer staat!
Nou inderdaad, heel vreemd, ik heb 1 nacht de stofzuiger dus niet op mijn kamer gehad en het was gelijk 10 x zo erg.

Ze weten ook dat als ze krabben en ze mij horen 's nachts dat ik de stofzuiger aan ga zetten en dan stop ze gelijk en hoor ik ze al wegrennen.

Gaat echt nergens over.
Ik ga ook eens even bij onze dierenwinkel kijken, goed idee van zo'n spuitbus, en dat het duur is ach ja, mijn slaap ik echt heilig :grin:
Plaats reactie