Jankende kat in schuur

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Baby
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2023 22:01

Jankende kat in schuur

Bericht door Baby »

Hallo allemaal,

Er is een poes die dagelijks bij ons in de tuin komt, meestal vrijwel de hele dag.
Sinds een dag of 4 kwam ze niet meer, maar hoorde ik steeds een jankende kat in de buurt. Nu na 4 dagen, ben ik bij alle buren langs gegaan om te vragen of ze de poes misschien per ongeluk hadden opgesloten.
Met succes! Ik heb haar gevonden en zit in een schuur waar ze makkelijk uit kan ( ik kan er zelf niet in).
Ze jankt en komt naar me toe tot bij het lage open venster, maar komt er niet uit. Ze loopt dan weer terug en miauwt naar me. Ze wilt brokjes wanneer ik het in de schuur leg, maar wilt er niet voor naar buiten. Ze heeft niet iets aan haar pootje, want springt ook op spullen in de schuur.
Het lijkt alsof ze me iets wilt vertellen, maar wat???

Kan het zijn dat ze jankt omdat ze er kittens heeft gekregen? Of is dit onwaarschijnlijk?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Jankende kat in schuur

Bericht door Asse-Poes »

Heb je enig idee van wie die schuur is?
Dan kan je in ieder geval kijken of er kittens in de schuur zitten.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Baby
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2023 22:01

Re: Jankende kat in schuur

Bericht door Baby »

Asse-Poes schreef: 02 jun 2023 22:38 Heb je enig idee van wie die schuur is?
Dan kan je in ieder geval kijken of er kittens in de schuur zitten.
Ik kon erbij door de buren van wie de schuur is. De woning met schuur is nu tijdelijk onbewoond. Die buren zullen wel opletten of ze er iemand zien.
OMH
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Jankende kat in schuur

Bericht door OMH »

Is het niet mogelijk om die schuur open te laten maken, eventueel door de politie? Een kat opsluiten, al kan hij/zij eruit, daar moet toch iets mee? Ik zou wel stappen ondernemen geloof ik, zeker om dat de woning waar de schuur bij hoort onbewoond is.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie