Vroeg in de ochtend miauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Rollie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2022 11:17

Vroeg in de ochtend miauwen

Bericht door Rollie »

Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een kitten in huis. De eerste aantal weken gingen de nachten prima en begon ze wat te miauwen tegen 8 uur (ik was toen ook vrij). Nu werk ik weer en gaat de wekker om 6.30. Alleen de laatste weken begint ze rond een uur of 5 al met miauwen. Overal op internet gelezen dat ik haar gewoon moet negeren wat ik ook doe. Alleen om 6.30 stap ik uit mijn bed en heb ik toch het idee dat ik haar die aandacht wel geef om de volgende nacht ook weer lekker om 5 uur te beginnen omdat ik op een gegeven moment wel uit bed kom.

Voordat ik naar bed ga speel ik altijd nog met haar en geef ik haar nog wat eten. In de nacht heeft ze ook genoeg ruimte om op dingen te klimmen en te spelen. Ook heb ik laatst zo’n laser apparaatje gekocht dat op bepaalde tijdstippen aan gaat om haar te vermaken. Maar dit helpt allemaal nog niet. Ik ben dus bang dat ik haar de gewenste aandacht geef wanneer ik uit bed ga om naar werk te gaan ook al negeer ik haar daarvoor. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vroeg in de ochtend miauwen

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.
Rollie schreef: 01 dec 2022 11:29 Sinds een aantal maanden heb ik een kitten in huis.
Is je kitten alleen? Zijn er geen andere kittens of katten (speelmaatjes).

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Afbeelding


Een of twee kittens?

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Re: Vroeg in de ochtend miauwen

Bericht door Nicole V »

Klink inderdaad triestig.
(corona aanschaf geweest...)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vroeg in de ochtend miauwen

Bericht door nellebel »

gijs is inmiddels 11 jaar, ruim en begint ook rond 4:30 uur met zijn piep (hij kan godzijdank niet miauwen) en sjeesrondje. wij negeren hem ook en dat levert op dat hij ons niet echt meer lastig valt. dus hij speelt niet op bed en bespringt ons niet, maar dat rondrennen krijgen we er niet uit. er wordt elke avond met hem gespeeld en ook in de ochtend als we opstaan krijgt hij meteen aandacht. onze guusje slaapt gewoon netjes door op bed totdat wij opstaan. zij is soms de dupe omdat hij haar aanvalt in haar slaap (om te spelen denk ik). dan wordt er gegromd en daarna rent hij alsnog de woonkamer in voor zijn vaste ritueel .daarna komt hij nog even naar bed om te slapen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie