Nieuwe eigenaar van eerste kitten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe eigenaar van eerste kitten

Bericht door Rik »

Gelukkig.
Hopelijk gaat het met de voerswitch nu beter.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Remo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2022 15:16

Re: Nieuwe eigenaar van eerste kitten

Bericht door Remo »

Even een update weer:

Het is al wat dagen verder. Hij krijgt nu virbac voer van de dierenarts gekocht met hun advies. En natvoer krijgt hij almo naturen kitten kip en soms hfc gegrilde kip (4x per dag met 1,5 theelepel 20ml lauwwater toegevoegd met 1-2druppel olijfolie, waarbij 2 van de 4 x er beetje isogel wordt toegevoegd).

Ontlasten is nu 1-2 x per dag perfecte vorm naar mijn mening. Plassen doet hij ongeveer 6-8x.

Maar alsnog miauwt hij aantal keren tijdens het ontlasten. En de DA weet ook niet specifiek wat er aan de hand is. Laatste controle 1 week geleden is hij gevaccineerd en ontwormd. En heb nieuwe droogvoeer virbac aangeschaft. Zijn tweede vaccinatie is over 3 weken.

Hij is energiek, eet gewoon maar drinkt zelden. Daarom voeg ik al een lange tijd telkens die extra theelepel water bij zijn droogvoer.

Als naar mijn mening hij gezond is volgens de DA kwaliteit voer krijgt en eet etc. Is het waarschijnlijk iets met zijn darmen / megacolon? / chronische obstipatie = is voor altijd isogel nodig?. Want zit gewoon te persen en heeft moeite. Soms gaat hij weg van de kattenbak omdat het niet lukt. Soms moet hij wel 3*4 miauwen omdat hij het niet meer kan inhouden en toch eruit moet aangezien hij goed(misschien een beetje te veel) eet.

Ook heeft hij een navelbreuk maar dat heeft niets te maken volgens de da , is ook niet pijnlijk of aan het groeien.
Plaats reactie