Jonge moederpoes Lotje met 4 jonkies van ruim 2 weken oud miauwt veel..

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
leonidas
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2022 00:25

Jonge moederpoes Lotje met 4 jonkies van ruim 2 weken oud miauwt veel..

Bericht door leonidas »

Lotje was een zwervertje die vorig jaar oktober aan kwam lopen met waarschijnlijk haar vader Bobbie een onaangepaste edoch lieve vagebond met kloten die haar in maart veel te vroeg zwanger gemaakt heeft.
Nu heeft Lotje een nestje met 4 kittens van ruim 2 weken oud. Lotje is een goeie moeder maar wel wat magertjes,
ze heeft de gehele avond van 11 mei veel gemiauwd en was onrustig, nu na middernacht is ze rustig en ligt ze bij haar kroost.
Ik heb geen ervaring met moederpoezen met kittens, waar kan die onrust op duiden?
Misschien reageer ik te vroeg, wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Jonge moederpoes Lotje met 4 jonkies van ruim 2 weken oud miauwt veel..

Bericht door Rik »

Hoe kunnen ze in oktober aan komen lopen en kan hij haar in maart zwanger maken? Zijn ze niet direct gecastreerd allebei?

Verder hoop ik dat hij inmiddels wel geholpen is en dat zij op de planning staat (of ook al geholpen is).

Een poes kan tien dagen tot twee weken na de bevalling alweer krols worden. Dus misschien is ze daarom onrustig.

Is er ook een reden geweest om de zwangerschap door te laten gaan terwijl je wist dat de vader ook de grootvader is? Dit is vragen om genetische problemen en het had dus ook opgelost kunnen worden tijdens de castratie van haar. Maar goed, hopelijk wordt ze alsnog snel geholpen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
leonidas
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2022 00:25

Re: Jonge moederpoes Lotje met 4 jonkies van ruim 2 weken oud miauwt veel..

Bericht door leonidas »

Je hebt helemaal gelijk ware het niet dat ik met een klein pensioentje nauwelijks rond kan komen oordeel niet te snel a.u.b Ik of liever we zijn bezig met een gastgezin te vinden via een stichting.
Momenteel is Lotje rustig en zoogt ze haar kindjes, het kan ook zijn dat ze onrustig was omdat ik de doos waarin ze bevallen was verwisseld had voor een grotere?
Bedankt voor de tip over de krolsheid:)
Plaats reactie