Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Pekka2021
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2021 03:17

Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Bericht door Pekka2021 »

Beste,

Ik heb een poes die ik hier al een paar weken bij me heb als opvang, we gaan om de 14 dagen naar de zee en ik neem dan altijd mijn poezenkindjes mee naar de chalet samen met mn vriend... Nu zondag zijn wij thuis aangekomen en vriend is dan vertrokken naar zijn thuis en sinds dien is zij dus beginnen te miauwen aan één stuk door...

Ook nu is ze dus aan t miauwen op dit late uur nog en mijn nachten zijn dus helemaal doorbroken door dat zij dus niet stopt met haar miauw.. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ook gaat ze aan de deur zitten of aan t venster aan de voorkant van mijn appartement en zit dan ff te kijken naar buiten... Ik zou graag mijn nachten willen hebben om terug normaal te slapen en niet dat ik bv overdag nog is in slaap dommel..

Alle tips zijn dus welkom.. Oh jah en ze heeft eigenlijk alles ivm speelgoed dus dat is t probleem niet aandacht heeft ze ook dus denk niet dat dit de oorzaak kan zijn...

Alvast bedankt voor alles! :)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Bericht door Anne »

Hoe oud is je poes?
Is ze geholpen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Pekka2021
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2021 03:17

Re: Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Bericht door Pekka2021 »

Dag Anne,


Deze opvang poes zou dr 4 moeten zijn maar dit is nog niet gebeurd sinds ik dr heb, en sinds Zondag is dit dus bezig.. Nu is ze wat rustiger maar ze gaat pas miauwen als t avond is en dan gaat dit de hele nacht door.. :-(
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Bericht door Anne »

Okee en is ze altijd zo geweest?
Het zou kunnen dat ze niet goed reageert op de 2 wekelijkse tijdelijke verhuizing
Het klinkt alsof dat ze van haar padje is
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Bericht door Rik »

Pekka2021 schreef: 16 nov 2021 16:04 Deze opvang poes zou dr 4 moeten zijn maar dit is nog niet gebeurd sinds ik dr heb, en sinds Zondag is dit dus bezig..
Bedoel je dat ze nog niet gecastreerd is? En als je haar al een paar weken hebt maar ze er nu pas mee begint kan het goed zijn dat ze krols wordt.

Komt ze van een asiel? Het is uiterst ongezond voor een poes om niet gecastreerd te zijn. Ik zou het raar vinden als ze dat niet gedaan hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Bericht door Anne »

Ik heb hier totaal overheen gelezen. Zou goed kunnen dat ze krols is
Als het om een poes uit de opvang gaat is het wel raar dat ze nog niet geholpen is
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Pekka2021
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2021 03:17

Re: Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Bericht door Pekka2021 »

De poes is niet van mij hè en van een asiel is ze niet ze is voorlopig bij mij ze komt van een vriendin... Dus ik kan daardoor niets zeggen en ik heb ook nog een vermoeden dat ze zwanger is maar ook daar is geen zekerheid over... 🤔
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn opvang poes miauwt sinds Zondag non-stop

Bericht door Rik »

Zwanger of krols... tsja... een niet geholpen poes... daar valt verder weinig aan te doen. Kwestie van oordopjes en hopen dat je buren er geen last van hebben.

En bij terugkomst met de vriendin in gesprek omdat een poes niet laten castreren zéér ongezond is voor de poes. (zeer grote kans op melkkliertumoren en baarmoederontstekingen op latere leeftijd.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie