Geadopteerde kitten van 10 weken oud

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
omgwtfbbq
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2021 09:45

Geadopteerde kitten van 10 weken oud

Bericht door omgwtfbbq »

Hallo,

Wij hebben sinds zaterdag een kitten geadopteerd. Het is een schattige kitten die nog een beetje schuchter is, maar toch wel af en toe aandacht zoekt. De eerste dag was ze zich constant aan het verstoppen op de meest bizarre plekken. Heb gelezen dat het het best is om 1 safe space voor haar te maken en de rest af te grendelen zodat ze zich enigszins onder ons kan begeven.

Dit had tot gevolg dat ze zich inderdaad meer openstelde naar ons, en dmv een lepel kon ik haar voeden en ging ze zelf gelukkig ook uit haar eigen op de kattenbak. We hebben haar al kunnen optillen en aaien, en mijn dochter heeft voorzichtig met haar gespeeld. Echter ze loopt de hele nacht miauwen, steeds harder en harder. Zo erg dat er al 2 buren zijn komen klagen. Ik snap dat ze haar oude omgeving mist en haar moeder.

Ik wil haar niet opgeven. Maar we zijn zo'n beetje ten einde raad. Ik heb eigenlijk al 4 weken last van ernstige slaploosheidsklachten en ben kapot. Waarom een kat nemen dan? Allereerst zijn wij alle 3 gek op katten. Ten tweede had ik gehoopt dat met het nemen van een kat mijn stress van de slapeloosheid zou afnemen. Ik heb altijd katten gehad en smelt weg bij deze diertjes.

Ik hoop dat iemand ms wat tips heeft.

Alvast bedankt.
kittentjes

Re: Geadopteerde kitten van 10 weken oud

Bericht door kittentjes »

Ik heb 1 tip, haal nog een kitten in huis! Het beste wat je kan doen is 2 kittens samen laten met opgroeien. Dan hebben ze elkaar om mee te spelen en te knuffelen en voorkomt dit ook voor later vaak problemen in gedrag.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Geadopteerde kitten van 10 weken oud

Bericht door Pikachu »

Mag ze niet bij jullie op de kamer? Of mag dat wel en miauwt ze dan nog?

Het zijn wel nog maar 2 nachten geweest, dat is ook nog maar heel kort :)

Vlak voor het slapengaan nog even hevig spelen?

En inderdaad, ze is nog heel jong, dus kan zeker veel baat hebben bij een maatje. Dan houden ze elkaar bezig :) misschien is dat wel een optie voor je?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Geadopteerde kitten van 10 weken oud

Bericht door Rik »

Het is inderdaad nog kort.
Kwam ze uit een nest met meerdere kittens?

Maar sowieso... (volgende twee linkjes/sites ter info).

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Afbeelding


Een of twee kittens?

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
omgwtfbbq
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2021 09:45

Re: Geadopteerde kitten van 10 weken oud

Bericht door omgwtfbbq »

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ze was echter de laatste uit het nest, haar broertjes en zusjes zijn allemaal al weg.

Ze mag best op onze kamer komen, alle deuren staan open. Gelukkig gaat het nu al wat beter.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Geadopteerde kitten van 10 weken oud

Bericht door Anne »

Misschien kun je een ander kitten adopteren?
De asiels stromen langzaam weer vol
Alleen is ook maar alleen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Geadopteerde kitten van 10 weken oud

Bericht door Rik »

omgwtfbbq schreef: 06 jul 2021 19:23 Dank jullie wel voor jullie reacties. Ze was echter de laatste uit het nest, haar broertjes en zusjes zijn allemaal al weg.
Maar ze heeft dus wel met meerdere in het nest gezeten. Die mist haar leeftijdsgenootjes en speelmaatjes

Uiteraard zal het misschien wel weer wat beter gaan maar lees de sites toch maar even. Een maatje is altijd beter. Uiteraard eigen beslissing maar je kunt maar beter goed geïnformeerd zijn ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie