Kat miauwt heel veel

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Col2819
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2021 18:56

Kat miauwt heel veel

Bericht door Col2819 »

Hoi allen,

Wij hebben zo’n 2 maanden geleden een poes geadopteerd uit het asiel. Ze is hartstikke lief, maar miauwt ontzettend veel.
‘s Nachts hoor je haar niet, dus het lijkt geen verlatingsangst oid.
Op bepaalde momenten overdag begint het en kan ze uren achter elkaar miauwen. Dit klinkt klaaglijk, boos en zeurend. Het is zo hard, dat we zeker weten dat onze buren er wel last van moeten hebben (we wonen in vrij gehorige huizen). We proberen het te negeren maar zelfs op momenten dat we haar wel aandacht geven houdt het niet op. Het lijkt met name te gebeuren op momenten dat wij actief worden: Schoonmaken, koken etc. Maar ook ‘gewoon’ als wij rustig zitten.

Vanuit het asiel zeiden ze dat ze niet met andere katten kan, dus een maatje is geen optie.
Feliway hebben we ook al geprobeerd.

Hebben jullie tips?
JaxxyPippa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2020 14:56

Re: Kat miauwt heel veel

Bericht door JaxxyPippa »

Lastige situatie!
Je zou haar kunnen laten onderzoeken door de dierenarts. Misschien heeft ze pijn of ongemak. En durft ze dit niet te uiten als ze ´s nachts alleen is. Of ze weet dat het toch geen zin heeft omdat jullie slapen.

Ik ga er vanuit dat ze gesteriliseerd is in het asiel? Mijn asielkat was dit niet (vondelingetje dus ze wisten niet of ze al gesteriliseerd was en wilde het geen 2e keer doen). Zij begon ook opeens veel te miauwen, eerst een deel van de tijd (bij mij was dit juist ´s nachts) en na een paar dagen 24/7.

Aan de andere kant klinkt het alsof ze overdag overprikkeld raakt. Heeft ze een rustig plekje voor haarzelf zoals een hoge krabpaal?
Hoop dat je er uit komt.
Plaats reactie