Turkse angora blijft alleen achter en miauwt veel, heel veel

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
angora
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2020 10:51

Turkse angora blijft alleen achter en miauwt veel, heel veel

Bericht door angora »

hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag...misschien weet iemand raad.

Onze Turkse Angora (m, 12 jaar) is sindskort voor het eerst enig kat in huis. Hij heeft altijd 2 andere katten om zich heen gehad en een hond. Sinds een aantal maanden is hii dus alleen achter gebleven, jammer genoeg.

Sinds dien miauwt hij dus als een gek, het begon toen er plotseling 2 huisdieren overleden en is nog erger geworden toen de laatste kat ook overleed.
Hij is naar de dierenarts geweest omdat wij dachten dat hij dus miauwde om lekker eten, mogelijk iets met dd gezondheid....hij is onderzocht maar kerngezond.

Nu denk ik dus dat onze turkse Angora gewoon een maatje mist. Zodra wij hem ruim aandacht geven is het even goed, maar paar minuten later kan hij miauwend naar buiten lopen of bij de buren gaan miauwen.

Wat is wijsheid? Een poes/kater erbij zetten, een jongere kat of juist zo laten....??

Een Turkse angora is een zeer sociaal ras, in het verleden heeft hij dus nooit moeite gehad met accepteren van andere dieren binnen het gezin.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Turkse angora blijft alleen achter en miauwt veel, heel veel

Bericht door Dinky »

Omdat hij zich eenzaam voelt en het zoals jij zelf ook al aangeeft een sociaal ras is zou ik inderdaad overwegen om er een soortgenoot bij te zoeken.

Wanneer je er twee kittens bij zou nemen is dat waarschijnlijk het eenvoudigste qua acceptatie en introductie. Wanneer je er 1 kat bij wilt plaatsen zou ik voor een sociale volwassen kat gaan omdat hij niet de jongste meer is. De energie van 1 kitten is zeer waarschijnlijk teveel voor hem maar wanneer je 2 kittens hebt dan hebben die ook elkaar om de energie kwijt te kunnen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
angora
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2020 10:51

Re: Turkse angora blijft alleen achter en miauwt veel, heel veel

Bericht door angora »

Ja, dan heb ik het goed. We gaan dan denk ik op zoek naar een geschikte, iets oudere kat/kattin die een match zou kunnen zijn. Zou het uitmaken een kat of kattin??
We kijken bewust voor een herplaatser of in asiel.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Turkse angora blijft alleen achter en miauwt veel, heel veel

Bericht door Synemios »

Ik heb dat ook gehad met een kat.
Uiteindelijk hebben wij er toen ook ( wel 2 kitten) bij gezet.
En toen verdween alle ellende.
Ze zeggen dat het niet zoveel uit maakt maar ik merk hier wel dat de mannen veel meer hebben onderling en de vrouwen ook.
Dus ik zou als je kiest voor een wat oudere herplaatsen voor een 2e kater gaan.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Turkse angora blijft alleen achter en miauwt veel, heel veel

Bericht door yana »

Turkse Angoras zijn ook erg DRUK. Dus kan ook heel goed verveling zijn. Turkse Angoras zijn 1 vd weinige die dol zijn op interactief speelgoed. Dus koop een lading speelgoed en kijk wat dat doet.
Plaats reactie