Lijkt wel of mijn kat in paniek raakt

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
xestreem
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2020 13:37

Lijkt wel of mijn kat in paniek raakt

Bericht door xestreem »

Wij hebben een kat 6 jaar die genoeg aandacht krijgt en zich absoluut niet verveelt.
wat wij de laatste tijd merken is dat als wij benenden in de woonkamer zitten en zijn boven is dat ze miauwt en vevolgens naar beneden rent zodra ze ons ziet is ze rustig.

iemand enig idee wat dat kan zijn het lijkt wel alsof ze in paniek raakt.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Lijkt wel of mijn kat in paniek raakt

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn kater van bijna 9 doet het elke ochtend tijdens het ontbijt en ik weet ook niet waarom. Hij zit dan voor een raam en start dan met zijn oerkreten :lol: Dan zeg ik zachtjes zijn naam en dan stopt hij. Ook als ik rechtsta en hij hoort dat ik afkom (ik wil het eens filmen om aan de da te tonen) stopt het direct. De da zegt dat het een uiting van stress is. Het kan kloppen want als ik hem niet genoeg "entertain" met aandacht en knuffels, sproeit hij :lol: . Dit alles duurt tot ik klaar ben met ontbijten, met hem nog eens mee naar buiten ga (hij kan nochtans via het luik naar buiten) en daarna (niet lachen aub) boven naar het toilet ga zodat hij daar op mijn schoot kan zitten om daarna op de badmat in slaap te vallen :lol:

Voor alle duidelijkheid: hij heeft al meerdere keren een grondige medische check ondergaan om ziekte, pijn of andere problemen uit te sluiten. Dementie kan ook niet bij mijn kater want hij doet het al jaren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Lijkt wel of mijn kat in paniek raakt

Bericht door Geert »

Zotvanpoezen schreef: 07 jun 2020 14:52 ... en daarna (niet lachen aub) boven naar het toilet ga zodat hij daar op mijn schoot kan zitten om daarna op de badmat in slaap te vallen :lol:
En wij die dachten dat we een unieke kat hadden :grin: ;-)

Ik denk niet dat het paniek is maar eerder een roep om aandacht op dat moment. Luna 'huilt' hier soms ook als ze niet weet waar haar personeel is. Ze neemt dan haar muisje in haar bek en begint te 'huilen' met het muisje in haar bek (je hoort dat). Als iemand haar dan roept stopt ze onmiddellijk, komt ze aangelopen, legt ze het muisje aan je voeten en komt dan bij je liggen. Het is dus niet om te spelen maar gewoon om bij je te zijn als ze niet weet waar wij uithangen.
Misschien is het bij jullie ook zoiets?
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
daxensep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:21

Re: Lijkt wel of mijn kat in paniek raakt

Bericht door daxensep »

Geert schreef: 07 jun 2020 23:18 En wij die dachten dat we een unieke kat hadden :grin: ;-)
Nou dat dacht ik ook dat dit uniek was Sep doet dit ook!
En inderdaad ook dat miauwen (klinkt inderdaad paniekerig alsof hij heel zielig is) ik dacht zelf ook aan aandacht inderdaad want als hij dat krijgt is het goed.
Groetjes Kiki, Dax (2) en Sep (3mnd)
xestreem
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2020 13:37

Re: Lijkt wel of mijn kat in paniek raakt

Bericht door xestreem »

bedankt voor de reacties als ik die reacties lees dan kan het haast niet anders dan dat ze aandacht wil dat met haar speelgoed muisje doet de van ons ook of met haar katten bel
Plaats reactie