Poes onrustig :(

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Tinny
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2020 09:43

Poes onrustig :(

Bericht door Tinny »

Mijn vriend maakte me deze ochtend wakker met alarmered nieuws dat de poes non-stop loopt te mauwen.

Haar staart is onrustig want die zwiept steeds en beetje, ze loopt de hele tijd overal naar toe en dan ploft ze neer en dan wilt ze even spelen. En het is natuurlijk zondag dus ik kan niet even naar de dierenarts bellen voor advies :/ dan zou ik een peperdure spoedlijn moeten bellen en zo dringend is het denk ik niet.

Toch maak ik me zorgen en heb ik stress dat ze nu zo doet, dan ga ik weer twijfelen of ze iets verkeerds van de grond heeft gegeten.

Heeft iemand advies of iets dergelijks mee gemaakt met een vrouwtje? Het enige wat ik op interenet vind aan soortgelijke verhalen is katten die niet gecastereerd zijn, mar mijn poes is al 3 a 4 jaar geholpen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes onrustig :(

Bericht door Rik »

Het bellen naar de spoedlijn kost, zover ik weet, geen geld. Het probleem zal alleen zijn dat de dienstdoende dierenarts over de telefoon moeilijk een diagnose kan stellen. Hij kan geen temperatuur nemen, hij kan de buik niet voelen, etc. etc.

Wij kunnen dat natuurlijk ook niet. Wanneer heeft ze voor het laatst geplast? Voelt haar buik/blaas vol aan? Dat is het eerste waar ik zo even aan denk en niet kunnen plassen is wel heel snel een levensgevaarlijke noodsituatie. Niet kunnen poepen is minder ernstig.

Het bericht is wat later zichtbaar hier (omdat het je 1e is) dus hoe is het nu? Is ze al weer wat rustiger?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Poes onrustig :(

Bericht door kittentjes »

Klinkt bijna of ze moet bevallen. Zou dat kunnen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes onrustig :(

Bericht door Rik »

kittentjes schreef: 04 mei 2020 18:59 Klinkt bijna of ze moet bevallen. Zou dat kunnen?
Hihihi, dat zou wel heel bijzonder zijn bij een geholpen poes :lol:
Tinny schreef: 03 mei 2020 09:49 Het enige wat ik op interenet vind aan soortgelijke verhalen is katten die niet gecastereerd zijn, mar mijn poes is al 3 a 4 jaar geholpen.
(Maar inderdaad, bij een ongecastreerde poes zou dat een reële mogelijkheid zijn geweest.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Poes onrustig :(

Bericht door Synemios »

Ben wel benieuwd of TS nu inmiddels wel naar een da gegaan is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie