2 katten huilen/miauwen na verhuizing

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Rowan08
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2014 12:45

2 katten huilen/miauwen na verhuizing

Bericht door Rowan08 »

Hallo allemaal,

Sinds 4 weken hebben wij een nieuw huis. Vanuit een appartement zijn wij verhuist naar een hoekwoning met 3 verdiepingen. Lekker meer ruimte voor ons en de katjes.

Echter miauwen ze heel erg vaak rm soms lijkt het meer op huilen. Ze doen het allebei en we hebben geen idee waar dit vandaan komt. In het vorige huis gebeurde dit ook wel eens maar nu is het dubbel zo veel.

Tijdens de verhuizing hebben we ervoor gezorgd dat ze zo min mogelijk stress hadden door ze uit logeren te sturen (waar ze altijd naartoe gaan als wij weg zij) en ze hierna in een volledig ingericht huis naartoe gebracht.

Ze krijgen heel veel aandacht en spelen ook veel met ze. Ook zijn de gecastreerd en gesterilliseers. Hopelijk hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn.

Super bedankt!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: 2 katten huilen/miauwen na verhuizing

Bericht door Zotvanpoezen »

Klinkt het zoals een ongecastreerde kat die een partner zoekt of zoals een demente kat? Mijn kat doet dat soms ook (alleen in de ochtend) Mijn da/ kattenpsych zegt dat het een vorm van stress is omdat hij niet goed kan omgaan met zijn emoties. Er komen 's nachts soms vreemde katten in de tuin en de geur ervan verontrust hem. Probeer eens een geluidsopname te maken zodat ik kan horen of het klinkt zoals bij mijn kat.
Ik heb hem wel al 2x volledig laten checken om te zien of medisch alles in orde was (ook bloed en urine)
Jammer genoeg heb ik geen geluidopname omdat als hij afgeleid wordt, hij onmiddellijk daarmee stopt ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie