Mijn poes miauwt de buurt wakker als ik net in bed lig

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
mijnpoezenenik
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2019 00:37

Mijn poes miauwt de buurt wakker als ik net in bed lig

Bericht door mijnpoezenenik »

Beste lezers,

1 van mijn poezen (Main coon) die vraagt doorgaans niet snel om aandacht. Totdat ik naar bed ga. ze kunnen dag en nacht naar buiten en/of door het hele huis. ik speel voor het dlslapen gaan, met allebei apart. Elke avond als ik net op bed lig, gaat ze op zoek naar kleine voorwerpen of haar speeltjes. Dan gaat ze onder aan de trap met een gigantisch volume krijsen met het gevonden voorwerp in haar bek. de eerste paar keer ben ik naar haar toegelopen.... dan laat ze pas het voorwerp los. Als ik er niet heen loop dan stopt ze nier. in ieder geval niet binnen 10 minuten. ze krijst op disco volume en dat kan echt niet met de kinderen van de buren.
de andere poes is het zo af en toe ook zo zat en geeft haar dan een tik.
Daarnaast heeft de main coon de neiging om harde geluiden te maken totdat ik wakker word. bonken tegen deuren, vegen op de grond, dingen omgooien etc etc.
als ik hun beneden zou laten in de nacht dan krijgen ze ruzie. nu niet. wat kan ik doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn poes miauwt de buurt wakker als ik net in bed lig

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat poeslief niet van dichte deuren houdt (veel katten houden daar niet van). Probeer het eens een nacht met alle deuren open, dus ook je slaapkamer. Wie weet is ze dan rustiger. Ik denk dat ze gewoon wil zien of je er nog bent en dan door schreeuwt tot je komt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Mijn poes miauwt de buurt wakker als ik net in bed lig

Bericht door maliejane »

Onze kat doet het ook. Niet schreeuwen, maar wel heel raar mauwen met haar muis in haar bek (altijd dezelfde muis). Dat houd ze ook rustig een half uur vol net nadat we in bed liggen. Haar roepen en alles heeft geen zin. Na ongeveer een half uur komt ze de slaapkamer in, legt de muis naast/op mij en komt dan lief bij mij kroelen als in "kijk is wat ik voor je gevangen heb! Ben je niet trots op mij?". Super lief, maar niet echt fijn als je wilt slapen. Voordeel is dat zij het niet zo hard doet dat de buren het kunnen horen en dat wij inmiddels redelijk eraan gewend zijn en er dan dus doorheen kunnen slapen. Bij mij staan de deuren gewoon open in huis, maar ze kan niet naar buiten (overdag mogen ze dat ook enkel onder begeleiding dus daar vragen ze ook niet om). Is bij ons dus echt puur voor aandacht.

Veel succes want het is erg vervelend en ik weet hoe hard main coons kunnen blèren dus succes...
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
mijnpoezenenik
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2019 00:37

Re: Mijn poes miauwt de buurt wakker als ik net in bed lig

Bericht door mijnpoezenenik »

Dank jullie wel. de deuren staan altijd open voor mijn poezen. ik krijg nu het gejoel dat ik e weinig aan kan doen....
oordoppen in doen misschien? en de buren ook een setje geven....
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn poes miauwt de buurt wakker als ik net in bed lig

Bericht door Rik »

mijnpoezenenik schreef: 05 sep 2019 01:03 ik speel voor het dlslapen gaan, met allebei apart.
Heb je wel het idee dat je genoeg en intensief met ze speelt? Want eigenlijk horen ze daarna afgemat te zijn en zodanig dat ze zelf ook willen gaan slapen.

Een mogelijkheid (als je dat nog niet doet) is maaltijden met voer invoeren. Dus niet doen aan free-feeding. En dan 's-avonds voor of na het spelen nog een kleine maaltijd. Dan zou je toch echt zeggen dat haar energieniveau zo gedaald zou moeten zijn dat ze wel toe is aan een dutje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
mijnpoezenenik
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2019 00:37

Re: Mijn poes miauwt de buurt wakker als ik net in bed lig

Bericht door mijnpoezenenik »

het spelen doe ik maar wat betreft het eten kan ik daar wel eens naar kijken inderdaad. ze heeft een oorontsteking gehad en sindsdien wat evenwichts problemen. ze kan daardoor minder goed springen en dus wat minder energie kwijt. ik heb wel aanpassingen in huis en ze Jan door het luikje naar buiten. ik denk dank dat het meer met eten te maken heeft...
ps hoe kan ik een foto plaatsen hier?
Plaats reactie