Poes maakt 's nachts veel lawaai

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Binkiz1234
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2019 23:11

Poes maakt 's nachts veel lawaai

Bericht door Binkiz1234 »

Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje.

In november 2017 hebben wij twee kittens (poes en kater) genomen, uit twee verschillende nestjes en ze waren direct de dikste vriendjes.
Tot april 2018. Ik raakte zwanger en dat leken ze aan te voelen. De poes werd aanhankelijk naar mij toe en de grootste knuffelkater verstopte zich in alle hoekjes.
Vervolgens viel hij ook ineens continue de poes aan, waardoor zij al onder de bank ging zitten als meneer binnen kwam lopen.

Toen ze begonnen met vechten in de box van onze baby, waar baby in lag en na vele pogingen tot verzoening hebben wij de kater weggedaan.
Voor hem hebben wij hier heel goed aan gedaan want hij is weer de gelukkigste kroelkat geworden.

We hadden gehoopt dat ons meisje ook meer rust zou krijgen. In de eerste week leek het haar ook goed te doen, maar na die eerste week begon ze avond, nacht en ochtend keihard te miauwen voor de deur.
Met haar gezondheid is alles oké en we proberen haar gedurende de dag moe te maken met spelen zodat ze misschien in de nacht ook slaapt, maar niets werkt.
We proberen het te negeren, dus hebben slapeloze nachten. Baby slaapt door, poes houd ons wakker haha.
Risico nemen en weer een kat erbij durven wij niet aan.

Ik hoop dat iemand van jullie met een gouden tip kan komen.
Onze kater met zoveel verdriet weg gedaan, ik wil niet ook nog eens mijn poes kwijt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes maakt 's nachts veel lawaai

Bericht door Rik »

Keihard te miauwen voor de deur? Helpt het als je de slaapkamerdeur open laat? Je zou een krabton en/of een paar stoelen met mandjes op de slaapkamer kunnen zetten. Misschien wil ze gewoon in dezelfde ruimte zijn en houdt ze zich daarna gewoon rustig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie