Mijn kat maakt geluid bij het springen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
JRoss
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2019 12:28

Mijn kat maakt geluid bij het springen

Bericht door JRoss »

Goede middag, ik heb nu 10 a 11 jaar 2 lieve katten zwart wit. Sinds een paar maanden is het mij opgevallen dat de kleinste een geluid maakt na het springen wanneer ze de grond raakt. Het is niet echt miauwen volgens mij maar geluid zoals (pbrrrrrr) ik weet het is raar om het zo te lezen maar ik weet niet hoe ik het anders te formuleren. Ze zijn allebij gezond en worden met liefde behandeld, ze zijn nog goed actief, maar aan ouderdom zit ik niet echt te denken. Heeft er iemand misschien een zelfde ervaring?
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Mijn kat maakt geluid bij het springen

Bericht door Mleen »

Oh dat doen die van ons (twee kittens van 8,5 maand) ook constant! Ik heb er nog nooit wat achter gezocht...
Ze doen het ook als ze op schoot springen, ik vat dat altijd op als een soort “hallo daar ben ik weer” blij geluidje. ;)
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Mijn kat maakt geluid bij het springen

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn jongste poes (bijna 4) doet het elke keer als ze ergens op en af springt als ze vrolijk is.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
JRoss
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2019 12:28

Re: Mijn kat maakt geluid bij het springen

Bericht door JRoss »

Okay fijn om te horen, ze heeft het pas sinds een paar maanden vandaar dat ik het raar vond :) dank jullie voor de reacties :)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Mijn kat maakt geluid bij het springen

Bericht door Sansan »

Ik vind het ook raar. Het geluid is niet raar, wel dat dit nieuw is. Ik zou haar laten onderzoeken of ze niet ergens pijn heeft., gewoon voor de zekerheid.
Britsekorthaar S
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2021 23:01

Re: Mijn kat maakt geluid bij het springen

Bericht door Britsekorthaar S »

Mijn kitten van bijna zes maanden doet het ook, altijd als ze ergens op sprint. Maar aangezien je kat het eerst nooit deed is het misschien wel handig om even na te laten kijken
Plaats reactie