Gedragsverandering

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Joke123
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2018 11:20

Gedragsverandering

Bericht door Joke123 »

Al een aantal weken heeft mijn kater een verandering van gedrag. Hij "woont" alleen nog maar in de keuken (open keuken naar de kamer toe) en komt de kamer niet meer in. Hij slaapt in een kast naast de kattenbak en eet wel heel goed. gaat ook goed naar de kattenbak. Wanneer hij in de keuken zit dan kijkt hij naar me en "praat" (mauwt) met me. Ik probeer hem dan te lokken naar de kamer, dat doet hij wel voor een stukje ham maar dan vlucht hij weer naar de keuken. Hij wordt wel graag geaaid. Voorheen was hij juist altijd in de kamer en kwam altijd voor een knuffel. Ik weet niet echt wat ik hiermee moet.
Graag jullie mening
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gedragsverandering

Bericht door castratenkoor »

Heb je iets veranderd in de woonkamer? Misschien iets met een geur die hij niet lekker vindt?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: gedragsverandering

Bericht door Dinky »

Misschien dat hij ergens heel erg van is geschrokken in de woonkamer?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: gedragsverandering

Bericht door Zotvanpoezen »

Hoe oud is je kat? Misschien heeft hij ergens last van en merk je het niet? Misschien beter even laten onderzoeken door de da. Dan heb je tenminste al de zekerheid dat er fysiek niets aan de hand is en kan je verder zoeken wat het probleem is.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Joke123
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2018 11:20

Re: Gedragsverandering

Bericht door Joke123 »

Fijn dat jullie reageren, ik ben bij de dierenarts geweest omdat hij nu ineens niet meer naast de kattenbak maar in de kattenbak zelf ging slapen. Hij heeft een injectie gekregen omdat hij waarschijnlijk ergens een allergie voor heeft, zijn huid onder het haar was vurig rood. Nu is het afwachten, hij zit nog wel in de keuken/kast maar niet meer slapen in de kattenbak. Hij komt nu ook af en toe in de huiskamer als ik hem roep, dat deed hij al een tijdje niet meer dus er zit een kleine vooruitgang in. Verder is hij gezond en eet en drinkt goed!
Plaats reactie